Op afspraak winkelen in winkel

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door goblins, 23 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik was vandaag bij de primark in Enschede en daar was het een mix van winterkleding en zomerkleding. Kwam mij goed uit want ik had van beide nodig, mijn oudste zit nu in maat 170 en had dus ook nog lange broeken en shirts met lange mouwen nodig. Heb ook diverse korte broeken, t-shirts, sportkleding en zwemshorts gekocht.

Neskio en Liekje81 vinden dit leuk.
  2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.379
    30.686
    113
    Vrouw
    2 maten bestellen, laten bezorgen en 1 van de twee weer terug sturen. Kan bij haast alle kledingzaken toch? Vind dat wel prettig. Dat je rustig in je eigen huis kan passen.

Zara75 vindt dit leuk.
  3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Dat kan dus bij primark niet ;)

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die zijn echt niet fris in hun bovenkamer.
    Vandaag was ik op afspraak in de Hema, er liep geen sterveling, komt er bij de deur een oudere dame vragen of ze evt naar binnen mag want ze had iets nodig en of ze dan aan de deur kon registreren. Antwoord: nee dit kan niet want er moet 4 uur tussen zitten??
    Hoe wat waarom denk ik dan, ik liep alleen in de Hema. Ik moest me weer inhouden om er niks van te zeggen, dat arme mens.

5. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.418
    2.198
    113
    Dat zeg je nu wel maar winkels riskeren een hoge boete! Er lopen dus serieus boa's rond die zich voordoen als klant en dus op die manier binnen komen en spullen kopen en vervolgens een boete uitdelen. Dit komt gewoon echt voor! Winkels hebben al genoeg te lijden gehad, dan ga je niet nog een boete riskeren.
    Wij als winkel laten wel mensen binnen omdat onze gemeente aangaf hier niet op te handhaven maar de gemeente naast ons bijvoorbeeld doet dit dus wel! Ik vind het jammer dat mensen gaan lopen klagen op winkels die zich alleen maar aan de regels proberen te houden. Alsof het voor winkels al niet lastig genoeg is met alle aanpassingen en regeltjes.

Zara75, lindajl, Zxcvb en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Hier ook, bij ons is er al iemand van het RIVM langs geweest als "mystery shopper", die kwam kijken of er wel aan de regels voldaan werd.
    En je wil die boete inderdaad echt niet riskeren als je al zo lang dicht ben geweest.

Dus heel vervelend voor die mensen die onverwacht of te laat toch een afspraak willen maken, sommige winkels willen/moeten zich gewoon aan de regels houden.

Dat het bij andere winkels wel toegestaan wordt, kan trouwens ook heel vervelend zijn. Wij hebben ook al boze klanten gehad die stonden te schreeuwen dat ze naar binnen wilden, want bij die en die mocht dat ook zonder afspraak...
    Sommigen gaan zelfs zo ver dat ze hun mandje of karretje de winkel half in smijten en de deur uit stampen omdat ze zo boos zijn. Echt niet fijn voor het personeel, want die krijgen ook maar gewoon hun opdrachten van hogerhand.

Zara75 vindt dit leuk.
  7. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.418
    2.198
    113
    Dat hoor ik ook veel van collega winkeliers. Veel agressie van klanten. Mensen worden echt zo boos als je uitlegt dat ze van te voren moeten bellen of online inplannen. Wij hebben onze entree "geblokkeerd" met een roltafel die ook voor de click en collect bestellingen wordt gebruikt. Mensen duwen gewoon alles aan de kant om gewoon de winkel in de stappen. En als je uitlegt dat dat niet de bedoeling is zijn ze echt verontwaardigd. "Het is nu rustig toch?" :rolleyes:
    Elke dag weer ook :roflmao:

Zara75 vindt dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat begrijp ik wel maar als zo 'n mevrouw zich aan de deur laat registeren dan is er toch niks aan de hand en wat heeft dit met die 4 uren te maken?
    Die 4 uren heb ik wel vaker gehoord maar wat is daar de achterliggende gedachte van?

9. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Dat we niet kunnen fun shoppen. Dus alleen naar binnen met afspraak die dus pas 4 uur na boeking kan plaatsvinden.

Wou wat ruilen bij de action. Moest ik ook een afspraak maken. Die zag ik niet aankomen xD

10. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.418
    2.198
    113
    Tegen het fun shoppen. Maar dat heeft het kabinet bedacht, niet de winkels. En er komen zoveel mensen op een dag langs die op die manier naar binnen willen, gewoon even registreren, dat het vanzelf wel bekend wordt dat jouw winkel zich niet aan de 4 uur houdt. Je snapt dat het risico op boetes dus aanzienlijk hoger wordt. Daar gaat de Hema dus echt niet op zitten wachten.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik begrijp dan nog steeds niet die 4 uren haha. Is toch ook weer nergens op gebaseerd?
    Ik vraag me werkelijk af wie deze regel ooit heeft verzonnen en de achterliggende gedachte en of ze hem zelf uberhaupt snappen. Funshoppen doen we immers allemaal. Ik kan kleding ook online bestellen maar ik ga nu liever naar de winkel dus het is en blijft funshoppen ;)
    Ik vond het ook zo sneu voor die oudere dame, sta je met je rollator en je mondkapje voor een bijna uitgestorven winkel ( op mij na) maar je mag je niet aan de deur registreren en even naar binnen.

Ella1988 vindt dit leuk.
  12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik weet dat het kabinet dat heeft bedacht want die verzinnen de meest onlogische regels maar waarom 4 uren en niet 1 uur?
    Wat heeft die 4 uur voor zin of reden want het gaat immers om het aantal klanten op zoveel vierkante meter.
    Die boetes gaan natuurlijk veel te ver maar 9 van de 10x staan ze in een winkel uit hun neus te eten omdat er amper iemand komt dus zou fijn zijn als ons fijne kabinet eens wat verder gaat denken dan dat hun neus lang is ( oke die van Hugo is vrij lang ;)

13. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.418
    2.198
    113
    Waarom het 4 uur is geen 1 uur of 2 of 3 moet je mij niet vragen.
    Ik reageerde hier om het feit dat ik het flauw vind dat mensen nu gaan afgeven op winkels omdat ze de regels niet willen breken.

Kukido, bulakgirl en Olympia vinden dit leuk.
  14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Van die winkels is het te begrijpen. Maar die regel slaat echt nergens op. Hierdoor lopen veel winkels alsnog inkomsten mis naar mijn idee.

15. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Nou ja, met maar één uurtje tussen afspraak maken en winkelen in, kun je dus naar de winkels, overal aan de deur afspraken maken en dus wel fun shoppen... Dat uurtje heb je zo gevuld met overal je afspraak plannen en zo worden de winkel centra weer mega druk en ga je dus wel gewoon even overal neuzen ipv gericht shoppen. En dat is waar de overheid het voor doet... De kans voor de winkels geven om toch iets van omzet te kunnen draaien, maar ondertussen proberen dat de winkelcentra niet te druk worden!

Felice en Taiga vinden dit leuk.
  16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Hier hangen er bij een winkel gewoon meerdere vellen op de ramen. Naast dat er staat: bellen voor afspraak, hangt er ook een blad; er mogen max 10 mensen in de winkel. De laatste regel hanteren ze, dus je mag gewoon nAr binnen. Heerlijk, nu al een paar keer geweest :)
    En straks moet ik wat ruilen bij de Zeeman, daar heb ik een afspraak voor moeten maken. Maar de kledingstukken die buiten hangen mag je dan wel weer bij de deur direct betalen :)

17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Nu doe je dat precies herzelfde, alleen voor een dag later:roflmao:

18. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Maar dan zal het nog een stuk rustiger zijn dan als iedereen maar op de bonnefooi gaat proberen of er nog gaatjes zijn...

Zara75 en Sado vinden dit leuk.
  19. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.955
    1.291
    113
    Ik ga zaterdag 20 minuten shoppen bij de Action. Ben nog wat spul nodig dat niet bij click en collect stond.

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Ik vind dat ook achterlijk, maar ik heb ook gehoord dat hier in de buurt winkels beboet zijn omdat ze dus wel mensen zo binnen lieten. Daar schijnt op gecontroleerd te worden:eek:

Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina