Op afspraak winkelen in winkel

Discussie in 'Corona forum' gestart door goblins, 23 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Nee nu ga ik dus meerdere keren naar de stad. De 1e keer voor die afspraak en de keer daarna voor de winkel waar ik iets in de etalage zag. Die reisbewegingen die ze dus willen beperken nemen voor mij op deze manier juist toe.
     
    Me26, Vergeten, Aegyo en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.536
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Net heerlijk bij de decathlon gewinkeld. Jongste wou skeelers en we konden op ons gemak passen en nog sportkleren voor iedereen, nieuwe bal. We hadden een tijdsslot van 20 minuten, maar het was einde middag en lekker rustig en we mochten langer in de winkel blijven. Echt fijn!
     
    Athina vindt dit leuk.
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.831
    25.929
    113
    Vrouw
    Bedoeling is dat je alleen doelgericht naar winkels gaat. Omdat je iets nodig hebt.
    Voorkomen van overvolle winkelstraten wanneer je de boel normaal open zou gooien.
    Als jij dan toch perse overal wil koekeloeren en aan de lopende band afspraken maakt dan is dat niet de schuld van de regels he.

    Er is ook meerdere malen opgeroepen om niet de grenzen van de regels op te zoeken. Denk gewoon na. En ga niet vaker naar welke gelegenheid dan ook dan nodig is.

    **disclaimer: ik zeg hiermee niet dat je regels overtreed of daadwerkelijk aan de lopende band afspraken maakt.
     
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.027
    17.040
    113
    Vrouw
    Ik hoop echt dat het ze het snel voor bepaalde winkels gaan veranderen.... zoals bouwmarkten :confused::confused: we hebben lekkage in de keuken... nou super handig dat je niet even snel de bouwmarkt in kan lopen. 1e x verkeerde onderdeel besteld bij de Gamma.. zeggen ze gewoon doodleuk ja bestel maar opnieuw of afspraak maken om te winkelen (ja super, 4 uur later)
    Ik snap echt wel dat ze zich aan regels moeten houden, maar dit was echt super klantonvriendelijk.
    Nu heeft m'n man maar bij de praxis een afspraak gemaakt, maarja, 4 uur later pas de winkel in:confused: leuk als je lekkage hebt
     
    Aegyo, Lafayette, littlemunchkin en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Ik vind dit dus ook echt belachelijk... valt toch wel onder de categorie Kruidvat-behoeften. Je zou maar aan het klussen zijn ook.. vorig jaar is mijn man zo vaak op en neer gereden naar de bouwmarkt omdat het dan niet ging zoals gepland.
     
    Spectre en Syane vinden dit leuk.
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.027
    17.040
    113
    Vrouw
    Ja en daar loopt iedereen hutje mutje door de winkel en staan neuzen bij het speelgoed etc:oops:ik snap het niet haha
    En inderdaad, als je aan het klussen bent, heb je altijd wel eens dat je even naar de bouwmarkt moet om iets te halen.... dat gaat nu dus niet. Ik zie de bouwmarkt echt wel als een essentiële winkel wat dat betreft. Ga natuurlijk ook geen loodgieter bellen als we het makkelijk zelf kunnen oplossen.
     
    lovemy2kids en Beausecret vinden dit leuk.
  7. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.661
    113
    Net heel relaxt bij de Takko een uur gewinkeld. Vanochtend even gevraagd of ik vanmiddag samen met de oudste kon komen. Geen punt. En een uur kon ook dan konden we rustig shoppen en passen.
     
    Athina vindt dit leuk.
  8. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    #368 dreames, 3 apr 2021
    Laatst bewerkt: 3 apr 2021
    Ik maak redelijk wat afspraken. Enerzijds vind ik winkelen leuk en anderzijds heb ik kleding nodig voor mezelf (kleinere maten en leuke dingen die ik nu - 20 kilo minder dan een jaar geleden- kan dragen). En ook voor de kinderen is nieuwe kleding nodig want ja ook die groeien. Ik ben geen type die even makkelijk in 1 winkel slaagt voor alles. En ook niet die alles online koopt (support your locals). Weet van te voren niet waar ik voor ga slagen bij welke winkel. Waar ik normaal 1 keer naar de stad ga moet ik nu enkele keren om alles te hebben. Blijf dat krom vinden aan de regel.

    Ik vind vooral ook al support your locals belangrijk. Ik hoop dat er, als alles weer normaal is genoeg winkels over zijn om ook gewoon weer leuk te kunnen winkelen.
     
    Lafayette vindt dit leuk.
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Net bij de scapino geweest. mocht rustig de tijd nemen was toch niemand :p
     
  10. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Dat is inderdaad irritant.

    Zelfde geldt ook voor de prenatal bijvoorbeeld, nu is natuurlijk veel van wat je daar koopt wel iets wat kan wachten.. Maar stel je hebt een kind met een voedingsprobleem, je hebt een andere maat borstschelp nodig voor een kolf of weet ik veel wat, dat vind je niet ff in de kruidvat. En de thuiszorgwinkel moet het ook maar net hebben. Dat ze voor die producten niet ff wat verzinnen snap ik niet. Flesjes, spenen voor flesjes, kolfapparaten en toebehoren, al dat soort spul moet je gewoon snel kunnen halen ipv hopen dat je 4 uur later terecht kunt en dan niet alles vol is geboekt of de winkel dicht gaat.
     
    bluedrake, bulakgirl en Spectre vinden dit leuk.
  11. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.324
    1.346
    113
    #371 Aegyo, 3 apr 2021
    Laatst bewerkt: 3 apr 2021
    Mijn vader ligt momenteel in een hospice. Mijn moeder wilde heeeel graag samen met ons oude familiefilmpjes te kijken, trouwfilmpje, mijn 2de verjaardag, etc.

    Mijn broer zet de projector aan en het lampje begeeft het :cry:

    Ik heb Gamma, Karwei en Praxis gecheckt, maar kon nergens meer terecht. Pas maandag of dinsdag weer :cry:

    En toen had ik het dus even helemaal gehad met die k*tmaatregelen.
     
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.027
    17.040
    113
    Vrouw
    Ach nee, wat naar zeg :$ sterkte!
     
    Aegyo vindt dit leuk.
  13. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Net voor de probeer gekeken voor een afspraak bij de Ikea Zwolle....
    Die hebben nog veel tijdslot openstaan.
    Morgen op werk even kijken hoe laat ik donderdag weg kan, en dan een afspraak maken bij de ikea.
    Slapen en batterijen zijn nagenoeg op. En wat keukengerei nodig.
    Helaas geen tijdslot open voor morgen. Wel om 14.00 en 16.00u, maar helaas kan ik dan niet
     
  14. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Nou ik was vandaag 30 minuten winkelen in de c&a maar dat doe ik niet gauw nog een keer.
    Het assortiment is echt heel erg gekrompen. Zelfs qua basic dingen was er amper wat te krijgen.
    Dus nee was geen succes!
     
  15. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    :eek: doe eens normaal. Weet niet hoe zwaar jou knul is maar die had ik met 5 nog amper kunnen dragen. Hij is heel lang en ik juist kort haha. En alleen in de auto zie ik ook niet zitten.
    Voorlopig dus niet naar de leenbakker.

    Wat was de reden dat je hem moest dragen. Een kind van 5 loopt toch niet weg. o_O
     
  16. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ze zijn zeker bang dat die al lopende het virus verspreidt.
    Het is echt de grootst mogelijke onzin met al die rare regels en richtlijnen.
     
    Mapje, sabagirl, Zara75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Ik was bij Intratuin vanmiddag, daar werd niets gezegd over kinderen maar werden ze juist hartelijk ontvangen. Bij de kassa kregen de nog een zakje met zaadjes, helemaal blij met iets kleins
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  18. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Weet iemand wanneer tijdsloten van ikea open komen?
     
  19. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Als dat waar zou zijn moeten ze gelijk de scholen weer dicht doen. Ze geven aan de scholen kunnen open want kinderen verspreiden het minder.

    Als ik mijn kind moet dragen hij ik harder dan een paard hahaha lijkt me niet goed ondanks het mondkapje haha.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou inderdaad en obv wat verzinnen ze dit allemaal?
    Het wordt steeds oeniger.
     

Deel Deze Pagina