Op afspraak winkelen in winkel

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door goblins, 23 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    Ik meende maximaal 2 x 6 per uur.
    Dus dan zou je met 2 personen 10 minuten in de winkel kunnen zijn.
    Om even wat bij de bloemenwinkel te halen misschien lang genoeg, maar voor kleren passen ben je al gauw meer tijd nodig.

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Dat was "ten minste", mijn lokale boekhandel heeft mijn assortiment niet maar ik bestel via hem maar mn boeken. Weet niet of er nog iets van marge op zit, ik hoop t wel. Het is een fractie duurder dan bol.com maar ach. Hij hielp me ook aan een special edition van Lord of the Rings die nagenoeg onmogelijk te krijgen was. Ookal is dat jaren geleden, loyaliteit gaat ver. :roflmao:

Overigens is t voor mn bankrekening nooit zo best om naar een goede boekwinkel te gaan. Zeker nu mn dochter t lezen heeft ontdekt (voorlezen dan nog) is t helemaal een dure hobby geworden. Dan heb ik nog mazzel dat mn man en ik hetzelfde genre lezen...

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    En in de supermarkt en in het kruidvat staan er rijen tot achter in de winkel.

Axia, Amberxx, GossipGirlxoxo en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.611
    113
    Vrouw
    En wat verstaan ze dan onder grote ketens? De Zeeman hier kan ook niet leven van zo weinig klanten natuurlijk en de kledingwinkel daartegenover, die 2 keer zo groot is, ook niet. En wat denk je wat er voor rijen gaan komen voor de winkels? Die loopt uit, die is er eerder dan aangegeven, enz... dan wacht netjes buiten in de rij. Nou, het zal bij benieuwen hoeveel rijen ik volgende week langs loop.

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.242
    11.820
    113
    We zullen het nog gaan horen en zien.

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.611
    113
    Vrouw
    Nee, minimaal 10 minuten is het. Om klantencontact te mijden. Maar als jij dus 20 min nodig hebt, komt er wel een rij buiten want dat reserveren gaat natuurlijk wel op tijd en ze weten van te voren niet hoelang een klant bezig is.

7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.611
    113
    Vrouw
    Maar daar kan je natuurlijk niet besmet worden:)

Axia en Madelie vinden dit leuk.
  8. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    Dat zal de winkelier dus in moeten schatten.
    Als een klant naar een kledingwinkel belt om een afspraak te maken, dan kun je daar natuurlijk al wel wat op doorvragen, als iemand echt wil komen passen is 10 minuten niet genoeg.
    Komt iemand voor een nieuwe riem, ja, dat kan vaak een stuk vlotter.

In winkels waar dat lastiger is, zoals een Zeeman bijv., dan zal er iemand in de winkel de klanten moeten aansporen om door te lopen.

Syane vindt dit leuk.
  9. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik verwacht dat de grotere ketens zoals idd action, primark etc hun deuren gesloten houden met deze winkelen op afspraak regeling helaas! Maar wellicht is dit een start en mogen na 15 maart ook de grotere ketens met wat meer mensen afspraken maken?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    En daar wordt je ook amper besmet, anders waren er wel supermarkten dicht gegaan.

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.823
    18.539
    113
    Vrouw
    Het lijkt me niks.. daarbuiten ook heel ongemakkelijk. Ik zou me dan echt verplicht voelen iets te kopen... en denk dat het ook lastig gaat zijn om bij meerdere winkels, aansluitend op afspraak te 'winkelen'.

12. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ben wel benieuwd welke winkels hiermee gaan komen en hoe je kan reserveren... Heb wel behoefte om weer fysiek wat dingen te bekijken en kopen...

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind dit een prima maatregel. Ja, ik snap dat er heel veel winkels zijn waarvoor dit niks doet. HEMA, Blokker, H&M etc. Maar weet je: die hebben al sinds jaar en dag een prachtige webshop. Waarmee ze al waardig wat klanten weggetrokken hebben van de kleine lokale winkeliers. De echte zelfstandigen, die niet tot een grote keten behoren. En die kleinere zaken hebben vaak geen uitgebreide webshop. Maar over het algemeen nog wel een groepje redelijk trouwe klanten. Die juist de kleinschaligheid en meer persoonlijke benadering waarderen. Ik denk dat deze regeling voor die winkels een stapje in de goede richting is. Die hebben nu geen inkomsten en een webshop is ècht niet zomaar even opgezet. Dat vraagt een flinke investering in tijd en geld. En vooral dat laatste is er nu natuurlijk niet zomaar.

Dus prima dat ze in ieder geval deze groep iets tegemoet kunnen komen. En ook groepen zoals rijscholen en pedicures. Die hebben nu echt helemaal 0 inkomsten. Ik had graag gezien dat de horeca ook wat meer had gemogen. Ik heb het ermee te doen, ze zijn al zo lang dicht. Maar ik begrijp dat er keuzes gemaakt moeten worden. Dan zie ik liever dat veel sectoren een beetje mogen, dan de ene sector heel veel en de andere niks. Beetje de pijn verdelen.

14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.611
    113
    Vrouw
    Supermarkten zullen denk nooit dicht gaan, hoeveel besmettingen daar ook plaats vinden.
    En daarbij komt; als het daar niet zou gebeuren, waarom bij de action dan wel? Zie jij een verschil?

15. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Wij hebben zelf een winkel en hoewel ik blij ben dat het iets verruimd wordt vraag ik me wel af hoe we dit organisatorisch moeten gaan regelen. Je kan moeilijk na 9 minuten zeggen; u heeft nog 1 minuut dus afrekenen aub.

nu moet ik zeggen dat wij in een branch zitten die niet mogen klagen, het bezorgen en afhalen loopt heel erg goed. Ik hoop dat het voor de winkels waarbij dat niet zo goed gaat wat lucht gaat geven!

NiVa0230 vindt dit leuk.
  16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.242
    11.820
    113
    Er zullen nog richtlijnen komen toch neem ik aan. Met een verdere uitwerking en uitleg van dit plan. Ben benieuwd hoe het zal gaan in de praktijk.

17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Naaaa ik wou t aanprijzen als 'wees onze VIP en shop in een wip' bij de Action:p

bulakgirl vindt dit leuk.
  18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Je mag het zelf bepalen he?je mag ze ook 15 minuten geven :) tuincentrum doet 4 x tijdslot dus op ieder tijdslot 15 minuten en dan roept ie gewoon om

19. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Weet je al hoe het zit met de steun vd overheid? Als je die al kreeg?

20. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Wij hebben hier op de jeugd (5) na maar 1 volwassenen met corona gehad( besmet in thuissituatie) en hoor van collegas in heel nederland dat het minimaal is.

En zie zeker een verschil, action loopt iedereen dicht op elkaar, supermarkt minder omdat het ruimer is en je een winkelwagen( 80% van de winkels) hebt die ook voor afstand zorgt

Deel Deze Pagina