hoe hoog mag koorts stijgen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnestraal, 12 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Noa is sinds zondag echt goed ziek en ik maak me erge zorgen. Ineens had ze die nacht 40 graden koorts, zomaar uit het niets. Het erge is dat ik het met een zetpil (240) niet omlaag kreeg.

Gisteren ben ik met haar bij de huisarts geweest en ze blijkt dus oorontsteking te hebben. Ze is erg gevoelig voor oorontstekingen (net als haar mama.. :( ) Het vervelende is dat zij het op geen enkele manier laat merken, dus ook niet naar de oortjes grijpen of een verandering in haar gedrag of zo.

Zojuist had ze 40,9 :confused: Gelijk zetpil gegeven natuurlijk, maar ik vraag me af of dit wel normaal is, hoe hoog mag de koorts gaan bij een kleintje?

Ze is normaal een behoorlijk actief meisje en zo ken ik haar niet. Ze hang sloom in mijn armen en wil alleen maar bij mij hangen. Drinken en eten doet ze matig voor haar doen.

De huisarts heeft nu pauze, dus kan pas straks bellen.....

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik ben toen met 40 naar de ha gegaan....

Ik weet niet wat het limiet is zeg maar...ik denk dat ik dat af zou laten hangen van hoe je kindje is.
    In jouw geval...: BELLEN!

Heel veel succes en beterschap voor je uk!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik geloof dat bij zulke kleintjes de koorts hoger mag zijn dan bij volwassenen, maar 40,9 is wel erg hoog. En zeker dat ze sloom is is niet zo goed... ik hoop dat de huisarts iets voor je (haar) kan doen. Misschien toch antibiotica tegen de onsteking?

4. zonnestraal

Ze heeft gisteren antibiotica gekregen voor de ontsteking.

Ik vind het zoooooo ontzettend zielig he! Mijn moederhart breekt doormidden echt waar............. :cry:

5. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Aaaahhh wat zielig voor je meissie... Ik zou ook snel een afspraak maken bij de huisarts.. Ze hebben tegen mij gezegt dat hoge koorts niet zo heel erg is maar als ze daarbij sloom worden dat ik direct moest bellen....

Dus bellen...

6. zonnestraal

Nou, ik heb vanmiddag contact gehad met de huisarts en kon langskomen. Noa bleek licht uitgedroogd. Ik heb ors meegekregen en zo wil hij het de nacht aanzien.

Wordt het erger dan moest ik naar de huisartsenpost, anders hebben we morgen weer even contact.

De koorts was op zich niet zo heel erg allarmerend, maar ik moest wel zorgen dat ze heeeeel veel ging drinken.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Goed dat je gebeld hebt en mocht komen!
    ORS heeft Ruben tot twee keer toe ontzettend goed geholpen (via maagsonde dan) dus ik hoop dat het bij je uk ook heel goed aanslaat!

Beterschap!

Elmo

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.275
    4.508
    113
    Mijn huisarts heeft vorig jaar aangegeven dat koorts ook een functie had en dat zolang je kindje niet sloom/traag is ik me geen zorgen hoefde te maken.

De koorts was op dat moment 39,5 en niet met zetpillen naar beneden te krijgen (dat gedeelte maakte ik me dus ook zorgen over).

De volgende dag was Kylian wel sloom en steeg de koorts naar 41.2. Ik heb toen meteen de huisartsenpost gebeld (was weekend), we werden door de arts terug gebeld en mochten meteen komen.
    Die heeft even gekeken en ons meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis, daar is Kylian opgenomen en heeft hij antibiotica via een infuus gehad.
    Wat hij nu heeft gehad konden ze niet met zekerheid zeggen maar ze vermoeden een fikse blaasontsteking, alleen konden ze dat met de uitslagen niet helemaal rond krijgen.

Dus gewoon je moederhart volgen en als je het niet vertrouwd meteen weer naar de dokter hoor.

Groetjes Anita

9. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier zijn we onlangs ook met koorts en oorontsteking naar de ha gegaan.
    ik vond 39.7 met twee zetpillen ook wel hoog genoeg, maar de ha zij dat de hoogte van de koorts niet uitmaakt.
    zal best kloppen, maar als ik het te hoog vind of het niet vertrouw dan ga ik toch naar de ha.

joyce

Deel Deze Pagina