Ja, echt een luxeprobleem dit, maar dit is het 'probleem': omdat wij nog studeren en daarom nog armoedszaaiers zijn heb ik van vriendinnen een heleboel babyspul gekregen waar we superblij mee zijn! Maar ik kom nu al om in de kleertjes, schoentjes en andere babyspullen die je normaal cadeau krijgt. Om eerlijk te zijn wil ik niet nog meer spullen en cadeautjes krijgen, omdat ik het echt nergens kwijt kan! Ik weet het, ik klink heel ondankbaar maar we hebben niet zoveel ruimte en dan heb ik liever geld om de dingen te kopen die wij nog moeten kopen zoals kinderwagen en commode etc en die wij niet zo makkelijk kunnen betalen. Dat is dat wij écht nodig hebben. De geboorte van de beeb is nog ver weg, maar je krijgt dan kraamcadeautjes en zo. Hoe kan ik mensen netjes vragen om niet met nog meer kleertjes enzo te komen maar dat we liever geld hebben om de noodzakelijke spulletjes te kopen?
tja gewoon een lief mailtje sturen dat jullie liever geld hebben.. of deze hele zwangerschap rondbazuinen dat je liever wilt sparen voor 1 groot kraamkado... of een gedichtje opt geboortekaartje zetten Mensen zullen het heus wel begrijpen..
Even kort door de bocht: je kunt niet om geld gaan vragen ipv kleinigheidjes. Als ik voor een vriendin of schoonzus een rompertje meeneem ga ik niet in plaats daarvan 5 euro geven. En als je het nu al niet meer kwijtkan, wat heb je dan allemaal gekregen? Zoveel ruimte nemen rompertjes, kleertjes en spullen niet in, je zult het straks toch ook kwijt moeten, of begrijp ik het verkeerd?
Ik heb kleren, speelgoed, schoenen, jasjes gekregen voor een pasgeboren baby tot 3 jaar oud. Het gaat echt om heel veel spullen, zeker 10 vuilniszakken vol. Porbeer dat maar eens in een klein babykamertje te proppen En zelfs al zou ik alleen de kleertjes voor een pasgeboren baby houden, dan zijn dit al 3 vuilniszakken vol. Ik vind het ook niet leuk als mensen geld geven ipv cadeautjes, maar ik kan gewoon niets meer met rompertjes en sokjes e.d. heb van alles al 15 stuks, in ELKE maat. Dan heb ik liever dat mensen geld samenleggen en dat we dan iets groters kunnen kopen. Ik las net bij babyshower een goed idee: dat ze dan geld inzamelden bij vriendinnen enzo en dat ze dan 1 groot kraamcadeau kopen met z'n allen. Het is toch veel leuker als je iemand een cadeautje geeft waar ze ook iets aan hebben?
Ik ga het denk ik maar mijn hele zwangerschap rondbazuinen dat ik echt alles al heb gekregen behalve de grotere aankopen en dat ze liever geld kunnen geven zodat ik bv een kinderwagen kan kopen.
Ik vind persoonlijk ook niet dat je om geld kan vragen. Zeg gewoon dat je geen kleding meer hoeft te krijgen, denk dat dat voldoende is. Kwebbel
nee precies, geld is ook niet leuk om te vragen. Maar aan de andere kant: waarom kan het wel bij verjaardagen en bruiloften? Net alsof het bij een geboorte niet kan, terwijl dit juist veel financien met zich meebrengt. Ik ga ook niet specifiek om geld vragen hoor, maar wel zeggen dat ik al genoeg babyspul heb.
Mijn zus had dit ook een beetje. Ze is bevallen van haar vierde kindje en wilde liever geld om bij elkaar te leggen voor om een grotere aankoop te doen. Ze heeft dit opgelost door een gedichtje op het kaartje te schrijven: Wilt u mij iets schenken maar weet u niet wat Het is niet moeilijk, los het simpel op stop uw cadeautje gewoon in een envelop Maar u maakt mama en papa het meest blij als u gewoon eens komt kijken naar mij! Ze kreeg van de meeste mensen geld, soms in combinatie met een klein cadeautje. Misschien ook iets voor jou?
De grote dingen kosten nu eenmaal geld je kunt wel aan je ouders vragen als ze vragen wat je echt nog nodig heb. Wat ik vroeg als kraamkado waren op een geven moment luiers en grote maten kleding. en waarde bonnen voor kleding voor als hij wat groter zou zijn en echt iets nodig had. Wij hebben echt heel veel luiers gehad haha en heel veel waarde bonnen ik heb van iedereen op geschreven wat voor een waarde bon ik heb gekregen en als ik er wat van gekocht had stuurde ik een kaarteje met dank je wel mama heeft dit voor me uitgezocht van je mooie kado. Ik kreeg daar hele leuke reaties op.
Hey Leonie, Ook de "grotere"aankopen hoeven niet echt duur te zijn hoor!Nu hadden wij de mazzel dat we onze babykamer van mijn oma,ouders en zus hebben gekregen toen ik zwanger was van Rayvano*. Wij kregen ook heeeel veeeel kleertjes. Om geld vragen staat lullig,maar je kan bv ook kleertjes en speelgoed wat je echt niet leuk vind te verkopen via marktplaats en zo geld bij elkaar te sparen. Stuur mij ff een pb met een lijstje wat je nog nodig hebt en ik help je zoeken! X Monique
Wij hoeven ook geen onnodige prulletjes en cadeautjes bij de geboorte, vandaar dat we geen geboortelijst hebben maar op de geboortekaartjes zal wel een babyrekening staan. Wij krijgen ook liever geld om nadien een goede kinderwagen uit te kiezen. Want dat is vrijwel het duurste. En hier in België is het niet ongewoon om geld te vragen op de geboortekaartjes.
Wij hebben op ons geboorte kaartje van de 2e ook als kado-tip een envelop gezet, omdat de 2e ook een knul is. Hebben er wel lang over nagedacht of we dit zouden doen. Veel mensen hebben er gehoor aangegeven in de vorm van geld of een kadobon en toch ook nog wel andere spulletjes gehad. Het gaat er uiteindelijk om waar je jezelf het fijnste bij voelt. Maar goed, dat is pas aan de orde na de bevalling. Als je tijdens je zwangerschap kado´s krijgt dan vind ik het minder netjes om geld te vragen i.p.v. een kado
Hey meiden, super bedankt voor al jullie tips! Ik ben blijkbaar niet de enige waarbij dit speelt. Wij hebben eigenlijk bijna alles gehad, het ledikantje van mijn ouders, kast van mijn tante, luiers, kleren, speelgoed, metalen kruiken, een buggy, een babybjorn en noem maar op! Het enige wat we nog nodig hebben is een commode en een kinderwagen. Dat van die luiers is ook een goede tip, of bonnen. En als ik dan toch iets krijg wat ik al heb (og lelijk vind hihi) dan kan ik het idd op MP zetten. Nogmaals bedankt voor alle tips!
Ik weet niet of het al geroepen is, maar misschien kan je een winkel uitkiezen waar je alles wilt kopen en vraag je om tegoed bonnen. Dan geven mensen niet iets ontsatsbaars als geld wat ook kan opgaan aan de gewone boodschappen. Of maak een moooie doos waar mensen "blind"geld/ een envelopje in kunnen stoppen. Mooi versierd met een leuke tkste erop dat je liever geld wilt voor de comode ik niem maar wat. Als je die in de huiskamer zet is dat toch een "stille"tip voor iedereen die komt... Succes met bedenken. Jooze
Ik vind geld vragen echt niet kunnen. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden om te geven. Ik krijg nu me 5e, en zou nog steeds niet om 'iets' vragen. (Wat dan ook!)
PS: Ik heb nu 2 commode's in huis (zie album voor foto's) de ene heeft me 30 gekost en de andere 50, dus die hoeven ook niet duur te zijn
Gewoon op het kaartje zetten kadotip: en dan de afbeelding van een envelopje. Wij hadden ook alles al en je krijgt soms ook echt dingen dat je denkt bah da's echt niet mijn smaak. Bij ons werkte het erg goed. We kregen veel geld en kadobonnen. Soms deden mensen er nog wat kleins bij zoals een knuffeltje of een paar sokjes ofzo. Maar da's niet erg. Hebben toch bijna 800 euro gekregen bij elkaar en daar mooi o.a. de box en kinderstoel van gekocht. Succes....