Meestal komt er wel een kopje koffie bij kijken, ik denk dat ik maar gewoon een rok aantrek. Eigenlijk voelt dat het beste en het is voor mij helemaal niet onnatuurlijk.
Streng gelovig zijn betekend niet altijd dat de meiden een rok aan MOETEN. Vaak vinden ze het zelf fijner en vrouwelijker maar verwachten ze dit van anderen niet. Zou mezelf zijn en zorgen dat er geen bloot te zien is. Lange broek, en geen decolaté.
Nee ik zou het niet doen. Ik woon zelf ook tussen de gereformeerden en ze weten heel goed dat jij niet van hun gemeenschap bent en dat anders ook niet doet. Waarom zou jij je aan moeten passen, doen hun ook een broek aan voor jou? Sorry ik vind het wel heel erg raar.. maar ik ben misschien bevooroordeeld omdat ik ze heel goed ken en de meerderheid is hypocriet.
Heb niet eens een rok. Draag waar je je prettig bij voelt. Respect kan op vele manier. Tijdens de uitvaart van mijn schoonmoeder in Suriname droeg ik ook een hoofd ( geen hoofdoek) maar een met kant en vast gemaakt. Dat deed ik uit respect maar voor de rest nooit meer. Gewoon je zelf blijven is denk het beste.
nee. hun trekken toch ook voor mij geen broek aan. als ik vrijwillig hun/een kerk of moskee zou bezoeken dan zou ik me aanpassen maar anders. nee geen haar op mn hoofd
Dit idd! Waarom moeten ongelovigen zich wel aanpassen maar gelovigen niet? Vind dat altijd zo raar. Naar een moskee/kerk oke dan wel maar verder draag ik wat ik wil.
Je kan toch ook iemand respecteren zonder dat je gelijk de gebruiken overneemt? Ik draag zelf een hoofddoek, maar waarom zou ik dat van anderen verwachten... Zij gaan voor jou toch ook geen broek dragen.
Ik zou het niet doen. Heb respect voor iedereen, maar hoef mijn kledingstijl niet te veranderen voor iemand die daar anders over denkt en ik verwacht ook niet dat iemand zoiets voor mij zou doen.
Sorry maar dit vind ik respectloos en raar. Jij kunt iemand hypocriet vinden, dat houd niet in dat ze dat ook zijn. Ts, wat lief van je. Ze verwachten het waarschijnlijk niet van jou. Het is immers hun geloof. Maar doe gewoon waar jij je goed bij voelt. Mijn beste vriendin is streng gereformeerd en zij respecteert mij zoals ik ben en ik haar.
ik ben zelf gereformeerd maar draag geen rok omdat het moet. Net zoals een hoed op naar de kerk. Mijn beste vriendin is wel van de gereformeerde gemeente en draagt alleen rokken, hoed op naar de kerk en bijv geen tv. Ik trek geen rok aan als ik naar ze toe ga en dat verwachten ze ook niet . Alleen toen ze trouwden en hun kinderen lieten dopen. Ik vind het ook heel aardig van je om hier aan te denken maar mi hoeft het echt niet. Zolang je niet te bloot gekleed bent hoef je je echt niet om te kleden.
Ik kom zelf uit de gereformeerde hoek maar ze verwachten echt niet van jou dat je een rok aan hebt hoor. Ieder zn ding en de gereformeerden die ik ken zijn absoluut niet hypocriet of wat dan ook. Die hebben allemaal de instelling: ieder zijn/haar geloof en respect wederzijds. Ze komen heus geen bijbel bij je brengen en een rok ofzo. Maar uiteraard lief dat je erover nadenkt!
Dat zou ik niet doen, enkel een rok aantrekken voor vandaag. Ga je straks, als je daar woont, iedere dag een rok aantrekken uit respect ?? Ze zullen je toch moeten accepteren zoals je bent toch.
Ik woon in een gelovige gemeente en draag gewoon mijn broek, tot nu toe maakt het qua respect en acceptatie totaal geen verschil, hun accepteren mij en ik accepteer hun zoals ze zijn. We maken praatjes als we elkaar tegen komen, zitten samen in de speeltuin over opvoeden te praten, hun helpen mijn kinderen met oversteken en ik die van hun. De enige uitzondering die ik maak is als ik naar een begrafenis heen ga die in de kerk plaatsvind, dat stukje respect toon ik dan graag en dan trek ik ook gewoon een rok aan.
Vind het al knap dat je er rekening mee wilt houden. Het zou niet eens in mij opkomen om daar over na te denken. Dat is hun geloofsovertuiging en daar heb jij verder niks mee te maken dus waarom je 'anders' voordoen alleen maar om aardig gevonden te worden?! of voor een goede band? Vind het netjes hoor maar nee ik ga me echt niet anders kleden voor andere mensen.
Oke ik ga de sprong wagen.. Ik ben ook 'streng' gelovig, maar in dit geval zou ik het echt niet erg vinden als jij in een broek komt hoor. Mijn schoonmoeder loopt ook altijd in een broek en komt hier ook gewoon in huis. Alleen op bv bijzondere gelegenheden, dan vind ik het wel fijn als ze een rok aan heeft (begrafenis, huwelijk). Vind het wel een fijn iets dat je er aan denkt om het te doen, dat getuigt wel van respect!!
Lekker jezelf blijven. Voel je je fijn in een broek, dan doe je een broek aan. Een rok aan hebben zegt toch niks over respect hebben?