Nee, er staat toch immers nergens in de bijbel dat vrouwen een rok MOETEN dragen??? Ik vind het zelf verzonnen spelregels. Zou lekker mezelf blijven en een broek aan houden.
Welnee. Ik zou niet een kort rokje en naveltruitje gaan maar gewoon met een broek, tuurlijk. Ze zullen je nog vaak genoeg zo zien en je bent toch niet strenggelovig, dat weten ze toch ook.
Zulke dingen zijn kwestie van interpretatie. De één vindt een broek een mannenkleed en de ander vindt dat niet. Zo heb je binnen het jodendom en de islam ook weer veel verschillende opvattingen hierover.
Ik draag zelf ook nooit geen broek, maar stoor mij echt niet aan mensen die hier komen met een broek hoor! Mooi trouwens dat je zoiets wilt doen uit respect, maar als ik jou was trok ik gewoon jou broek aan!
Lekker kortzichtig en stigmatiserend. Alle niet-gelovigen zijn oneerlijk... alle niet-gelovigen zijn lui... voel je `m? (En voordat de meute over me heenvalt: dat meen ik uiteraard niet) On topic: Ben dus zelf, zoals jullie noemen, steng-gelovig. Ik heb véél familie, kennissen e.d. en ook mensen die hier op ons bedrijf komen die een broek dragen. Ik zie dit absoluut niet als respectloos! Ik ga ook geen broek dragen naar iemand toe, omdat ik me aan hen aan wil passen. Dat verwachten jullie toch ook niet??? Wij ook niet van jullie! Wel heel sympathiek dat je er over nadenkt!
ze zegt de meerderheid niet alle. en het is misschien een beetje "lomp"gezegd maar ergens heeft ze wel gelijk. ik ken ook veel gereformeerden en niet ALLE maar wel veel. hebben zogezegd geen tv als de ouderling op bezoek komt maar zodra die zijn hielen licht gaat de kast open. denk dat ze dit soort dingetjes bedoeld zelfde als mijn buurman. zogezegd ook 2x op zondag naar de kerk tegenover zijn klanten maar stiekem ook op zondag aan het klussen ( wat van die kerk echt niet mag)
Ik zeg ook niet allemaal, maar de meerderheid. Je hoeft je niet aangesproken te voelen als dat niet zo is. Ik kan wel een boekje opendoen over het gereformeerde leven maar dat is off-topic en totaal niet belangrijk. Ik geef alleen mijn mening.
ik had ooit een kraamverzorgster.. ook van een zware kerk en dus rok. maar heb een lol met haar gehad en nog contact mee weleens via facebook. dus van beide kanten dan ook geen rok of broekprobleem. zo kan het dus ook gewoon
Respect zit hem niet in kleding. Zij verwachten dit ook niet van jou; als het goed is nemen ze je zoals je bent. Ik doe ook geen hoofddoek op tijdens de fietsles die ik geef aan Marokkaanse vrouwen.
Ik zou een broek aantrekken, en wel uit praktische overweging. Je gaat erna klussen.. Verder intereseert het vast niemand wat je aantrekt zolang je niet 'open en bloot' in panterlegging en korset paradeert
Ik heb zoiets wel vaker geroepen. Het geloof zelf zit in je hart niet in je kleding. De bijbehorende gebruiken zoals kledij zijn alleen maar uitingen om te laten zien dat je gelooft in een bepaalde religie. Maar dat terzijde, als jij je prettig voelt in een rok en het geen moeite vindt, gewoon doen
Ik vind het heel goed van je dat je hier over nadenkt, maar ik zou niet om deze reden een rok aan doen. Ik denk niet dat dat de manier is om je respect te tonen. Ik denk dat je dat moet doen door middel van je houding. Zij zullen ook geen broek aan gaan doen omdat jij een broek aan hebt. Maar ze zullen je vast respecteren om wie je bent en dat laten merken door een open houding.
Hoezo in hokjes plaatsen. Ik ken ook veel gereformeerden en zie veel verschillen tussen mensen maar om nu te zeggen dat de meerderheid van dat soort mensen hypocriet is
ik denk dat het per persoon verschilt, ik zelf ben niet gelovig en woon ook in een omgeving met veel gereformeerden. Hier mogen ze inderdaad ook geen broek aan en moeten ze een hoed op de kerk in. In het begin deed ik uit respect naar kennissen die gelovig zijn een rok aan, maar later ben ik daarmee gestopt. Sommige mensen zullen het niet prettig vinden dat je een broek aan hebt en sommige zal het helemaal niks uitmaken! Ikzelf ben ermee gestopt omdat het voor mij niet natuurlijk voelde, en omdat ik constant de vragen/discussie kreeg waarom ik nou niet geloof... (dat ligt dus aan de personen en niet aan het geloof). Ik vind wel, respect en waardering moet van 2 kanten komen. Sommige mensen kijken enorm afkeurend en hebben gelijk hun oordeel klaar, dan doe ik ook mijn best niet meer om me netjes aan te passen. Maar zoals hierboven al werd gezegd, waar ik het helemaal mee eens ben; Geloof zit in je hart en niet in je kleding.