Op bezoek bij (streng)gelovige familie, rok aan uit respect?

Discussie in 'De lounge' gestart door laravelk, 15 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik zou het niet doen, ik verwacht ook niet dat ze bij mij een broek aantrekken.
    Respect toon je niet perse in kleding, dus ik neem aan dat een broek geen punt moet zijn. :)

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ga je ook in de zomer niet in je bikini in de tuin liggen? Omdat ze misschien spontaan aan kunnen komen?

Nee ik zou zijn zoals ik ben. Zo hebben ze veel meer respect voor je.

3. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18

Ik kan opzich wel snappen waar dat vandaan komt, hier in de buurt is dat ook. Ik ben wel vaker aangesproken dat ik een slechter mens zou zijn omdat ik niet geloof.. Terwijl degene die dat zeggen de meest asociale mensen zijn die ik ooit heb gekend. Een goed persoon zijn is meer dan alleen geloven en in de kerk zitten. Ik zit dan wel niet in de kerk maar weet zeker dat ik een beter mens ben dan hun (let op; ik heb het echt niet over iedereen).

Het is wel niet zo dat de meerderheid zo is, maar er wordt nu eenmaal snel geoordeeld wat ineens voor iedereen zo geldt. Ik heb respect voor de mensen die echt geloven en buiten de kerk ook een goed mens zijn, maar ook mensen accepteren die niet geloven. Dat is mij ons in de buurt nog wel eens anders, dat is zo jammer.

Ik ben het wel met je eens dat je een geloof/groep niet over een kam moet scheren, ieder persoon is anders en daar moeten we rekening mee houden vind ik.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Nee ik zou dat niet doen. Ze nemen mijn maar zoals ik ben. en ik accepteer hun ook dat hun geen broek dragen toch. Heb 2 jaar met gereformeerde jongen gevreeën ( zelf totaal niet gelovig) en als ik met hem naar een kerkdienst ging deed ik geen broek aan en was dus de enige met broek van de vrouwen

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

Je zal wel de aandacht getrokken hebben?:D

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Nou idd. Vooral de oude generatie :).

7. mumija

mumija Niet meer actief

Ik zou het ook niet doen. Alle redenen zijn al genoemd.
    Ik vind het wel lief, dat je het overweegt.

8. wij verkochten ons huis aan zeer streng gelovige mensen.
    Dit was zonder makelaar, dus op een avond kwamen ze het voorlopig koopcontract tekenen, ik zeg willen jullie koffie of wat fris, nee zegt hij doe maar een biertje :D

Dus ik zou gewoon een broek aantrekken.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Nee, ik zou dat zeker niet doen. Ik zou er niet eens over nadenken. Hun hebben hun geloof, ik het mijne. Ik zou er hoogstens rekening mee houden dat ik niet te bloot gekleed ging.
    Wat had je gedaan als ze naast je hadden gewoond? Niet meer in bikini buiten? Altijd een rok aan? Nergens voor nodig. Respect toon je niet door kleding. Ik werk in de thuiszorg en als ik overal uit respect mn kleding aan moet gaan passen, dan zou ik elke dag mn halve garderobe mee moeten nemen om me elk half uur te verkleden:D

10. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik draag uit geloofs kwestie ook altijd een rok, maar in jouw situatie zou ik me niet perse aanpassen. Als je daar bijvoorbeeld op visite gaat zou je wel evt een rok aan kunnen doen, om ze niet voor t hoofd te stoten, maar nu in dit geval dus niet.

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik denk eerlijk gezegd dat de kans groot is dat jij er met al jouw twijfel moeilijker over doet dan zij. Waarschijnlijk verwachten ze dit totaal niet van je.

En opmerkingen over waarom niet-gelovigen zich zouden moeten aanpassen vind ik hier totaal niet op z'n plaats. Dat gelovige gezin heeft toch niet aan ts gevraagd om een rok aan te doen? Waarom meteen zo negatief doen over gelovige mensen?

12. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik woon in een streng gereformeerd dorp, ik ga dus niet in een rok bij die mensen op bezoek. Ik doe ook geen hoofddoek op als ik bij een moslim gezin op bezoek ben.
    Respect werkt 2 kanten op.

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Wat mooi dat je daar aan denkt! Dat is punt 1.

Punt 2: Ik weet wel zeker dat deze mensen dat niet verwachten, (dat doe ik ook niet van mijn buurvrouw ;:) maar ze zullen het wel op prijs stellen denk ik. Doe waar jij je goed bij voelt.

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou het niet doen, gewoon jezelf blijven.

15. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Ik zou het persoonlijk niet doen.. Ben zelf wel gelovig maar vind ook dat respect van twee kanten moet komen..

16. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Bedankt allemaal voor de stof tot nadenken!
    (Schoon)moeder (schat van een vrouw) was er ook en ik voelde me prima in een rok. Uiteraard later wel een broek aangedaan en toen ook vrolijk staan kletsen met de buurvrouw. Het klopt inderdaad dat een rok niet nodig is om respect te tonen maar in het huis van iemand anders voeg ik me graag wat naar de ander. Ik ga zeker vragen hoe ze erover denkt, want ik twijfel er eigenlijk niet aan dat het haar geen bal uitmaakt of ik een rok of een broek draag.

17. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik, als 'streng gelovige' ;) verwacht van een ander absoluut niet dat ze een rok gaat dragen voor mij.
    Ik zou het fijn vinden als er respect is voor elkaar en dat we op een normale manier met elkaar om zouden gaan.
    Dat is voor mij meer dan genoeg!

18. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Laten we het alsjeblieft niet deze kant op gaan hè...
    We zijn allemaal volwassen en laten we er dan ons ook naar gedragen.
    Ik ga hier ook niet mijn mening geven over de niet gelovigen die ik ken.
    Je kan niet iedereen over 1 kam scheren....

19. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik zou daar geen rekening mee houden, zou niet weten waarom. Klinkt misschien kort door de bocht maar het is geen kerk die je bezoekt.

20. Islah

Islah Niet meer actief

Precies. Ik vind het ook wel grappig dat als er wordt gezeurd over gereformeerden ALTIJD het voorbeeld van de tv uit de kast/van de zolder die ineens tevoorschijn komt, erbij wordt gehaald. Daarom geloof ik het ook niet zo eerlijk gezegd. Net zoals ál die mensen die toevallig allemaal mevrouw Wil Jannie Mosterd-Uit de Fles schijnen te kennen terwijl er daar ook maar 1 van rondloopt in heel Nederland.

Deel Deze Pagina