Op bezoek bij (streng)gelovige familie, rok aan uit respect?

Discussie in 'De lounge' gestart door laravelk, 15 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    lezen! veel! niet alle!;)

en verder zal ik braaf mn mond houden

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Lief dat je er aan denkt. Persoonlijk zou ik het niet doen. Zou me niet anders voor willen doen dan ik ben. Vind ik juist raar.

3. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Volgens mij ben jij een superbuurvrouw! Lief dat je rekening met je buren houdt. Ik kleed mij, als ik bij moslimmensen op bezoek ben of op straat loop (woon in een Arabisch land) wel ingetogen. Even schouders en knieën bedekken is een kleine moeite en ik voel me er zelf ook prettiger onder. Word al genoeg aangestaard ;) Als iemand onaangekondigd op mijn stoep staat loopt diegene het risico me in tanktops en broek te zien rondhupsen. Dat is dan maar zo.

Hoe dan ook, vind het lief dat je rekening met ze houdt en ze niet voor her hoofd wil stoten. Maar in en om je eigen huis moet je je wel vrij kunnen bewegen, dus zou me niet overdreven veel aanpassen.

Wens je veel woongenot :)

4. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik vind het lief dat je de rok heb aangetrokken.

Ik ben zelf "streng" gereformeerd opgevoed, en na dat ik het huis uit ging ben ik broeken gaan dragen. In het begin deed ik uit respect en om maar geen woorden te krijgen een rok aan naar mijn ouders, maar op den duur ben ik daar mee gestopt. Ze nemen mij zoals ik ben.

5. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik vind het gewoon flauw dat er vaak misstappen bijgehaald moeten worden.
    Alsof zulk soort mensen geen fouten mogen/kunnen maken.
    Laten we aub realistisch blijven. Niemand is 'heilig'...
    Als ik door het rood loop in mijn rok krijg ik van alles naar m'n hoofd, wat een ander in een broek niet zou horen. ;)

En verder hou ik ook braaf mn mond! ;)

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Inderdaad :)
    En dat verwachten ze ook niet van je :)
    Misschien hebben ze het niet eens door dat je speciaal voor hen een rok hebt aangedaan. Dan heb je nog niks bereikt.

7. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0

Ik ga er voor de rest niet meer op in, maar jij zegt dat je het niet geloofd. Het is toch ECHT zo hoor;)

8. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik heb niet alle reacties gelezen, maar om op de vraag van TS terug te komen, ik zou het niet doen. Ik denk echt niet dat je meer respect naar hen uitstraalt als je een rok aan hebt dan wanneer je een broek aan hebt en gewoon vriendelijk en respectvol overkomt. Ik zou geen laag uitgesnede topjes en mini rokjes gaan dragen als je graag enigzins (en dat zou ik ook niet doen als het om een andere reden dan het geloof zou gaan). Ik vind dat iedereen gewoon tot in het redelijke rekening met elkaars wensen moet houden onafhankelijk van of deze op geloof gebaseerd zijn of niet, maar dat we wel allemaal lekker onszelf moeten blijven en ons niet in bochten moeten wringen.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Zal best maar waarom moet iedereen áltijd maar dat tv-argument erbij halen? Ik ken helemaal geen refo's die een geheime tv hebben. Of ze durven het niet aan mij op te biechten omdat ik er zelf geen heb (ben geen refo hoor), dat kan natuurlijk ook.

10. 2jees

2jees Niet meer actief

O ik ken ze wel ja, maar ook refo's zijn mensen met gebreken.

Daarom is het nog wel erg want ze weten beter en doen het tóch. Zo geef je mensen een verkeerd beeld.

11. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Dat is dan hun eigen keuze om iets te doen tegen beter weten in. Ik vraag me dan alleen af waarom buitenstaanders zich daar mee bemoeien. Meestal hebben die niks met die vorm van geloof, maar als ze de gelegenheid hebben om iets te zeggen van dingen die eigenlijk niet mogen staan ze vooraan. ;) Laat die mensen het lekker in hun eigen kring met elkaar uitzoeken.

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Groot gelijk Sanne.

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    das dus het hele punt en daarom vinden niet gelovigen dat hypocriet. zogezegd alles netjes doen volgens de regels en als iemand op zondag iets doet wat in hun ogen verboden is, is dat zwaar uit den boze maar zelf gewoon geen haar beter zijn/doen. snap je mn punt:)

14. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik wel. Dat is ook hypocriet. Maar dat betekend niet dat niet gelovigen alles wel mogen, die hebben ook hun regels neem ik aan. Maar dat van refo's wordt uitvergroot.

15. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    nee tuurlijk mogen niet gelovigen ook niet alles. dat zou wat zijn. :D

en van refos word uitvergroot... ja daar heb je misschien wel gelijk in.

16. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Gewoon lekker je eigen kleren aan joh! Ik denk dat ze niks van je verwachten verder.

Mijn broer is van de gereformeerde gemeente en mijn sz en nichtjes dragen ook altijd rokken. Als ik daar heen ga denk ik vaak wel even na wat ik aan doe.. Maar dat verwachten ze niet van mij.

17. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Je zou uit respect een rok aan kunnen doen, of zij kunnen respecteren dat jij nu eenmaal niet dezelfde "regels" hebt en dus in een broek loopt.

18. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hier een reactie van een refo. Ik zou als ik jou was geen rok aan trekken. Dat vinden ze echt niet nodig. Zoals ook al door anderen is gezegt. Wij hebben ook contact met 'niet-refo's' maar als ze bij ons op bezoek komen, hebben ze gewoon een broek aan hoor. En ik verwacht echt niet van ze dat ze een rok aan zouden doen. Ik zou er zelfs gek van opkijken;)

En over dat hypocriet. Ik kan me indenken dat er mensen zijn die er zo over denken. Maar refo's zijn ook maar gewone mensen. En gewone mensen maken fouten. We zijn geen 'heiligen' ofzo.
    refo's zijn geen haar beter als 'niet-refo's'! En zo voel ik me ook echt niet.

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    bij jou kom ik graag een keer op de koffie. met broek aan:D ( of rok net waar ik die dag zin in had whaha)

20. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Prima hoor:p Je komt gewoon hoe je bent:)

Deel Deze Pagina