Moet je als je een paar uurtjes op bezoek bent geweest, ook bij terugreis naar Nederland een negatief test, etc. Laten zien? Of geld dat vanaf een bepaald aantal uren?
Ik denk het niet. Geldt denk ik als je langer dan 48 uur in een ander land bent geweest. Dan had ik mij deze vakantie al 2 keer moeten laten testen om terug te komen naar onze camping.
Ik zie die 48 uur alleen maar genoemd bij het inreizen van België. Nu moet je de regels hebben van inreizen van Nl en daar is volgens mij geen 48 uurs regel. België staat op geel, dwz dat je een neg. test of vaccinatiebewijs moet laten zien. Ik zie daar zo geen uitzonderingen op (maar kan het natuurlijk fout hebben). Hou er wel rekening mee dat ze bij de Belgische grens meer controleren omdat daar ook het verkeer vanuit Frankrijk en Spanje vandaan komt.
Ik heb met buitenlandse zaken gebeld, ik woon in een grensprovincie en familie woont net in België. De medewerker gaf aan dat het niet nodig was maar ik kon het ook nergens vinden. Ik ben niet gecontroleerd maar was er ook niet helemaal zeker van.. Erg onduidelijk! Edit: ze gaf aan dat minder dan 12 uur buiten de regels valt. Ik heb voor de zekerheid in de ochtend thuis een foto gemaakt van ons gezin met de locatie erbij, zodat ik kon bewijzen dat het om een kort bezoek ging.
Dank allemaal, ik kon ook idd vinden van die 48 uur naar Belgie, maar terug kon ik het idd ook niet vinden. We zijn volledig gevaccineerd alleen mijn oudste niet en wil haar ook niet laten testen voor een familie bezoekje. Dus we riskeren het maar.