We zijn ons kapot geschrokken.. Wie heeft tips??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Neeltje1986, 24 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Hoi hoi,

Ons ventje is snel.. Snel met zowat alles.. Hij draait nu van zijn rug naar zijn buik.. Erg fijn dat hij zo snel is, maar het is DOODENG !!

Mick kruipt omhoog in zijn bed; zelf met slaapzak..
    Nu draait hij dus ook en draait regelmatig zodanig dat zijn armpje klem zit tussen de spijlen..

Maar het aller engste gebeurde gister avond;
    Ik ging naar boven om meneer te halen voor zijn flesje.. Ik doe zijn kamerdeur open. Ligt hij op zijn buik, met zijn gezicht recht in het matras. Dus ik til hem snel op. Hij was zo slap als een vaatdoek! Zijn armen/benen/hoofd gingen zo slap.. :(

Ik schrok er zo van dat ik hem op het aankleedkussen heb gelegd en hem ben gaan 'pesten' tot ik EINDELIJK (na 3 a 4 min.) reactie kreeg. Eenmaal beneden ff flink een potje staan janken. Dat was echt niet leuk !!

Nu mijn vraag; hebben jullie tips waarmee ik kan voorkomen dat hij op zijn buik draait? En hiermee dus niet met zijn gezicht in het matrasje ligt?

Inbakeren helpt niet -> hij draait me zijn benen
    Slaapzak helpt niet -> zelfs daarmee draait hij op zijn buik.
    Bij de prenatal hebben ze wel tuigjes zodat ze niet kunnen draaien, maar hij duwt zich eerst omhoog en draait dan pas..

Ik vind het niet erg als hij op zijn buik ligt, maar wel liever als ik erbij ben. Daarbij kan ik wel elk uur gaan kijken, maar het kan ook 'gedaan' zijn in een paar minuten..

Hopelijk hebben jullie tips, want ik vind het dood eng om hem nu in zijn bed te moeten leggen!!

Liefs..

2. misa

misa Niet meer actief

Jeetje wat is hij snel ja! Nu al draaien...!
    Het omhoog kruipen is heel herkenbaar, ik denk voor velen.
    Je zou een te lange slaapzak aan kunnen doen en die onder de matras stoppen aan het einde. En veel oefenen met op de buik liggen, zodat hij dat straks veilig kan doen en ook eventueel zo kan slapen. Mijn zoontje slaapt al op de buik sinds hij 1,5/2 weken oud is. Gaat altijd prima.

Was je zoontje zo slap omdat hij geen lucht had gekregen, of omdat hij gewoon erg diep in slaap was? Want dat kan ook natuurlijk.

Verder weet ik eigenlijk niet echt tips.

3. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Google eens op de Snoozzz. Mijn dochter kon draaien met 3,5 maand en heb haar toen tot een maand of 5 daarin gehad. Ik kon met een gerust hart slapen en ook zij sliep heerlijk. Toen ze weer terug kon draaien hebben we het ding weggehaald en toen ging het prima. Sindsdien slaapt ze wel op haar buik, maar ze kon toen alle kanten opdraaien, dus voelde het een stuk veiliger...

4. poely

poely Actief lid

26 mrt 2010
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan me voorstellen dat je heel erg geschrokken bent. Ik krijg er al kippevel van als ik het lees.
    Misschien kun je eens googlen voor een alarmmatje. De uitleg en instructies moet je maar eens op internet lezen. Maar met zo'n alarm, voel jij je misschien meer op je gemak.
    Succes

5. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Zat inderdaad ook aan een alarmmatje te denken. Misschien is dat iets voor je. Succes!

6. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik zou de safe T sleep kopen als ik jou was. Zo kun je hem op de rug leggen en met 2 banden leg je hem in feite vast. Dan kan hij zich niet meer omdraaien.

Zou inderdaad heel goed kunnen dat hij zo slap was, doordat hij diep in slaap was.....

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou voor een aerosleep kiezen, je hebt ook kleine 'matjes' voor aan het hoofdeinde. Dan kan hij gewoon blijven ademen als hij zo op z'n buik slaapt. Ik ben absoluut geen voorstander van vastleggen, een kindje gaat niet voor niets op zijn buik slapen denk ik dan.

8. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Tja ik had ook zón snelle zoon, maar die kon goed terugrollen.

tips heb ik niet, hij was sterk genoeg terug te rollen. In begin legde ik hem elke keer weer op de rug,maar was geen houden aan.

sterkte

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik vind ook dat je kindjes niet vast moet leggen.. wij hebben, mede om deze reden, een aerosleep aangeschaft..

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Zelfde reden ook aerosleep.

11. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een angel care babyfoon, als het hartje of de ademhaling stopt voor meer dan 20 sec gaat er een alarm af en ik kan je zeggen dat je dan snel aan het bedje staat hoor. Hij ging eens af omdat mijn vriend er maar 1 plaatje had gelegd en Lennert lag er niet goed op.

12. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    #12 Neeltje1986, 24 apr 2011
    Laatst bewerkt: 24 apr 2011
    Bedankt voor de tips!!

@Jois; Ik denk omdat hij in een diepe slaap was.. Maar ik ben zo bang dat hij dan geen adem krijgt.. Hij tilt zijn hoofdje al wel goed op.. Maar toch.. :(

@Allistar; We hebben gekeken en denk dat dit 'ideaal' is voor 'm!! Bedankt voor de tip!
    Hij zal dan wel even flink mopperen, maar zodra hij wat sterker is (nog sterker) is het niet meer nodig..
    Kan hij dan nog wel omhoog kruipen of dat ook niet meer?

@Poely & Tuti80: Mijn man heeft al gekeken voor het alarm matje, maar dat schijnt ook een signaal af te geven als er niets aan de hand is, of juist als het te laat is..

@Truus1980; Dat is dan bijna het zelfde als de snoozzz? Toch..

@Snoopy; De matjes van Aerosleep hebben geen nut op een normaal matras is ons verteld..

@Brenda1976; Wij kunnen hem ook terug blijven draaien.. Goed om te oefenen, maar nog even wachten om zo te slapen! ;)

@Sandraske & Jewe; Ik snap dat jullie vinden dat je kindjes niet vast moet leggen.. Maar hier zou dat op dit moment wel 'ideaal' zijn. Zo komt hij en niet op zijn gezicht te liggen en raken er geen armpjes klem tussen de spijlen..

@Lenka; Hoe moet ik me dat voorstellen, zo'n plaatje? Onze Mick is echt een draaikont dus ik zou dan heel het bedje vol moeten leggen voor het effect heeft? ;)

13. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier ook een aerosleep en het verschil met alleen een goed matras is dat je hier gewoon doorheen kan ademen als je er met je neus in ligt. Heb het zelf uitgeprobeerd en het werkt echt. Voor ons is het iig een fijn en veilig gevoel.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die matjes van de aerosleep zijn juist bedoeld voor op een gewoon matras en het werkt echt wel.

15. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Aerosleep kan op elk matras gebruikt worden. Het dekje doet al het werk en het matras is er allleen voor de juiste ondersteuning. Wanneer het dekje op het matras ligt heb je de doorademing op het hele matras dus ook als ze het hele bedje door kruipen. En als er een keer een arm of beentje tussen de spijlen uit ligt is dat toch niet erg? Je ligt misschien zelf ook wel eens met je armen of benen buiten het bed? Die kleintjes zijn nog zo flexibel dat ze die armpjes en beentjes er zelf wel uit kunnen krijgen.

16. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Huh, waarom verteld die verkoopster bij de Prenatal dit dan niet! Zij vertelde dat we dan ook echt een aerosleep matras moesten hebben omdat het anders zinloos zou zijn..

@Jewe; Als hij krijst van de pijn en heel zijn armpje rood ziet.. Neem ik aan dat hij hem er niet zelf (vlug genoeg naar zijn zin) uit krijgt.. ;)

17. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Dan ben je dus verkeerd voor gelicht. Aerosleep kan op elk willekeurig matras gelegd worden.

18. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
  19. droppi

droppi Actief lid

20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter draaide ook al met 2 maand e we we hebben toen een aerosleep matras dekje gekocht. Deze is ook goed wasbaar op 60 graden en zo weer droog mocht er eens een ongelukje gebeuren. Met dit dekje kunne ze gewoon doorademen, wij hebben daarna ook weer rustig kunnen slapen...

20. misa

misa Niet meer actief

Ik vind ook dat je kindjes niet vast moet leggen. Je kindje slaapt waarschijnlijk beter op de buik (hier ook!). Misschien moeten we allemaal wat minder gericht zijn op rugslapen.. :) Ik weet dat het geadviseerd wordt, maar ik vind dat er op nieuw naar deze methode gekeken moet worden. Ik denk dat we allemaal erg bang gemaakt worden. En dat zelf ook moet blijven nadenken. :)
    Als kindjes overlijden tijdens buikslapen, is het vaak het te warm gekleed zijn of te warm worden. En niet zozeer het stikken.

Oja, als je je kindje alvast op de buik legt, dan gaat hij niet draaien en komt hij niet raar terecht met hoofd of de armen tussen de spijlen.

Zo'n alarm ding zou ik ook niet doen, ik denk dat je jezelf helemaal gek maakt. Aerosleep zou misschien een betere oplossing zijn. Al is het niet bewezen. :)
    Succes met kiezen wat je wilt gaan doen.

Deel Deze Pagina