op bijv stand een zwembroek aan??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanluca, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Naakstrand was een reactie op voorgaand bericht: Als ze later 18 zijn en bloot wil lopen, dan is de keus aan hun
    Ik zou ook kunnen zeggen: bij doktersbezoeken, tijdens douchen met gym/sport etc, in de sauna.
    Je niet hoeven schamen is makkelijker en prettiger.

2. zogelukkig

Goeiemorruguh, JEK!!!:$:$:D

3. fafje

fafje Niet meer actief

hahahahaha

4. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik ook, heerlijk als ik de kleine in de tuin, of op het strand zie genieten in de blote bips

zwembad doe ik wel een broekje aan voor eventuele zwerfende keuteltjes:D

5. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Lekker bloot hoor! Die van mij geniet in zijn blootje, niet teveel nadenken en gewoon lekker doen. Snap echt het punt niet zo bij die kleintjes. Vind het er eerlijk gezegd vaak raar uitzien zo'n ukkie (en dan vooral meisjes) in zo'n bikini'tje met franjes en strikjes. Denk dat dat eerder engerds aantrekt dan dat je ze lekker puur natuur rond laat rennen.
    Zwembad wel broekje ivm keutels.

6. tulip

tulip Niet meer actief

hier krijgt ze op het strand e.d. gewoon bikini/zwempak o.i.d. aan, ik loop niet in mn blote komt, zij ook niet. En ik las nog iets over dat kinderen het zelf aangeven wanneer ze dat willen. Nou, ik vind dat ouders hier soms ook een grens moeten trekken. Wij waren van de week op het strand en toen liep er een meisje van een jaar of 12, met alleen een zwembroekje aan. Je zag duidelijk dat ze al borsten begon te krijgen. In haar onschuld heeft ze zoiets ws helemaal niet door, maar ik vind toch dat daar een taak van papa en mama ligt.

Over een paar jaar vindt dat kind het misschien wel vreselijk dat ze rondgelopen heeft.

7. Lide

Lide Actief lid

21 jul 2009
    126
    0
    0
    Lekker bloot, alleen in het zwembad niet. Zand blijft veel meer plakken en irriteren als het onder een broekje broeit (wat het echt wel doet, want zand komt overal) dan gewoon in de buitenlucht. Kleine gaat nu al uit zijn dak als die vervelende broeiende luier uit mag. Eerlijk gezegd mag ik zelf ook meer genieten van de sauna en lekker in mijn nakie zwemmen daar, dan in een plakkerige zweterige bikini... Dus laat staan mijn kleine!

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook met zwembroek.. Tot een paar maand terug een zwemluier omdat hij niet zindelijk was. En hij had geen vast poepritme. Dus dan vind ik het in het zwembad en op het strand een hygienischer idee om hem een zwemluier aan te doen. Nu is hij zindelijk, maar doe hem wel zijn zwembroek aan. Thuis meestal ook, al kan hij best eens zonder rondlopen als het zo uitkomt.

Afgelopen week op vakantie geweest naar landal, maar daar maakte ik me het meest zorgen om meisje van rond de 8-10, die zonder topje rondliepen. Dan begint er al iets te komen, dan vind ik dat je als ouder toch even een topje moet aangooien.

Ik vond het ook fijner met zonnebrand. Vaak doe ik op het strand juist een extra (wit) t-shirtje of hemd aan tegen de zonnebrand. En down-under smeren lijkt me ook niet echt fijn.

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

daar ligt zeker een taak voor de ouder. ik weet dat bij ons op school de ouders aangesproken worden als ze in de brugklas geen topje of bhtje aan hebben nog.

10. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik heb een aantal jaar geleden op een kdv gewerkt wat in een verzorgingstehuis gevestigd was.
    Er was een centrale binnentuin die ook door de bewoners en hun familie gebruikt werd.
    Zomers stond daar vaak het badje van het kdv. Op een gegeven moment lieten mijn collegae het toe dat de kinderen in hun blootje in het badje mochten. Een aantal meisjes ging ook gewoon in hun blootje op driewielertjes rond fietsen, zo tussen de opa's en oma's en hun bezoek door.
    Ik vond dat niet echt passend, maar toen ik daar wat van zei vonden ze me maar ouderwets.... Je weet nooit wat voor gekken er in de buurt zijn....

11. zogelukkig

Ligt er toch aan of je al borsten hebt?
    Ik kreeg ze pas op mijn 13e, in de zomervakantie 1982.:D
    (heb ook het idee dat er tegenwoordig sneller borsten komen).

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En dan nog? Hoe gewoon is topless wel niet? Een meisje met beginnende borsten.. nou en? Ik zou daar echt helemaal niets van vinden. Ik zou het wel leuk vinden dat ze zich in ieder geval nog niet geneert, prima!

13. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    Topless mag dan wel gewoon zijn, maar wel bewust eigen keuze waarschijnlijk van volwassen vrouwen. Een kind van 12 mag je er wel bewust van maken en dan hierin ondersteunen in de juiste keuze! Ze kunnen niet de gevolgen over zien!

O ja, mijn dochters laat ik ook niet bloot rondlopen in het openbaar, thuis is ander verhaal!

14. zogelukkig

Het zal geweldig zijn als ze zich niet geneert om topless op een strand te lopen en tegen de verlekkerende blikken van geile mannen kan, maar die kans is klein.
    Meisjes met beginnende borsten doen echwel een bikinihesje aan! En als ik haar moeder zou zijn, gaf ik haar groot gelijk.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ook maar als zij dat nog niet zou willen met 12 jaar hoeft het van mij niet!

16. zogelukkig

Oh zo bedoel je. Nee van mij ook niet.

17. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    hier helemaal nooit bloot buiten ook in de tuin een luier of broekje aan....

18. Sensea

Sensea Niet meer actief

nee dat heeft er niks mee te maken. ze vinden gewoon dat kinderen vanaf de brugklas moeten leren dat ze een bepaalde indruk op jongens achter ( kunnen ) laten. doe je dat als ouder niet, dan krijg je een uitnoging voor een gesprek op school en wordt je verteld dat ze vanaf de volgende dag iets aan moet hebben. het is gewoon 1 van de regels in het regelement. maar de meeste hebben dan inderdaad al wel iets of aardig wat tegenwoordig op die leeftijd.

19. zogelukkig

Belachelijk.
    Ik vraag me echt af wat het voor indruk het maakt op jongens als jij als meisje nog geen borsten hebt en je hebt je kleren aan.

20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik snap hier eerlijk helemaal niets van. Ik ga ervan uit dat meisjes op school gewoon bovenkleding (t-shirt, trui, longsleeve enz) aanhebben. Wat iemand daar dus onder aanheeft zou je dus helemaal niet moeten kunnen zien. Waar worden ouders dan in hemelsnaam op aangesproken? Hoe staat het dan precies geschreven in de schoolreglementen? Ik kan me hier niets bij voorstellen. Hebben we het dan over schoolzwemmen of zo, want dan zou ik me voorstellen dat de meiden inderdaad gewoon een zwempak (en ook geen bikini vind ik) aan moeten hebben.
    Krijgen de jongens trouwens net zo hard geleerd dat ze misschien wel bepaalde beelden hebben van meisjes/vrouwen, maar dat ze zich horen in te houden en iedereen met respect te behandelen? Worden de ouders van jongens ook naar school geroepen als jongens zich "seksueel" opstellen?

Deel Deze Pagina