ja, ik verzin het ook niet. maar ze vinden als het meisje bukt ind e klas met een hempje aan ofzo of met de gymlessen dat ze aanstoot kunnen geven. en hebben gewoon als regel dat ze allemaal een topje of een bhtje als dat nodig is aan moeten hebben. en eerlijk is eerlijk de pubers van 12 zijn niet de kinderen van 12 pakweg 30 jaar geleden meer. voor jongens geldt bijv dat ze broeken waar de onderbroek een meter bovenuit steekt niet mogen.ik vind het wel terrecht eigenlijk. ook mogen ze geen trainingsbroeken (de ene juf is er iets makkelijker in dan de andere trouwens) , dat vind ik dan weer wel wat vergezocht. ennuhh... in de brugklas krijgen ze allang geen schoolzwemmen meer hoor. dat is hooguit 2 jaar op de basisschool als je geluk hebt en de gemeente het niet wegbezuingd heeft. en ook als de jongens zich misdragen zul je als ouder op school moeten komen denk ik ja. nu is het een speciale school en zijn de regels denk ik wat scherper, zo wordt meteen de politie gebeld als ze in het bezit zijn van drugs of alcohol (of dingen op straat gooien tegenwoordig ookal, dan komt de buurtwacht hebben we pas weer een brief van gekregen). ik hoor wel dat op andere middelbare scholen ook drugs verhandeld worden in de wc's en dat ze ook gewoon stiekem roken enzo. en blijkbaar komt er dan geen politie ofzo. bij onze scholen komt zonder pardon de politie en wordt je minimaal geschorst. als je verhandeld hoef je niet meer terug te komen. ook met vuurwerk afgelopen dec kregen we een brief als je vuurwerk bij had zou de politie gebeld worden.
Het lijkt me dan handiger om gewoon de regel in te stellen dat hemdjes niet mogen, dat alle shirtjes gewoon een mouwtje en een kraag tot aan je nek moeten hebben. Het allermakkelijkst is het natuurlijk als alle meisjes gewoon een burka of niqab dragen, dan kunnen jongens nergens meer aanstoot aan nemen. Of misschien moeten vrouwen en meisjes gewoon niet meer naar buiten gaan. Dan is het probleem helemaal opgelost. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het helemaal niet nodig dat meisjes/vrouwen er altijd maar in topjes en korte rokjes bij moeten lopen. Ik zou graag zien dat iedereen zich een beetje bedekt omdat ik daar meer beschaving uit vind spreken (kleine kinderen uitgezonderd), dan almaar overal blote buiken te zien, maar ik vind dat je juist op deze manier meisjes veel te jong seksualiseert. Ik denk juist dat dat een reden is waarom meisjes van 12 tegenwoordig anders zouden zijn dan vroeger.
ja, gelukkig bepaal ik de regelgeving op scholen niet. het lijkt me best moeilijK allemaal. vooral ook omdat je met zoveel verschillende mensen in de samenleving te maken hebt. maar ik denk dat de pubers van 12 van zichzelf al amders zijn dan 30 jaar geleden. en niet alleen door dit soort regels. neem internet , tv en alleen al een videoclip. wat komt daar allemaal voorbij. hoe noemen de meeste zich op msn. meestal zijn de namen nou ook niet echt kinderachtig. is laatst ook een topic over geweest. dat meisje was ook 12.
bereid je maar voor dat ze met 12 echt geen kind meer zijn in de meeste gevallen hoor. je weet niet wat je meemaakt als je kind in een jaar tijd volledig tranformeerd,van buiten én vooral van binnen.
Of een meid nu eerder borstjes heeft, dat geloof ik. Is ook wetenschappelijk bewezen dat dat zo is en waarom dat zo is. Of ieder kind van 12 geen kin meer is, daar geloof ik niet in, dat ligt aan het kind/het milieu waar het uitkomt etc.
ja ligt denk ik ook aan milieu of opvoeding, cultuur etc etc... ikzelf ben best vroeg volwassen "geworden"" ...zat altijd tussne de volwassenen...in een grote stad opgegroeid...dat speelt allemaal mee... maar"borsten kreeg ik al op mn 9e, en toen wa sik ehct nog kind...toen vond ik het echt heeel erg, wilde nog niet "groot" zijn