flesvoeding ritme!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem, 21 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Hoi, onze kleine meid krijgt fles voeding en ik vroeg me af wanneer er een soort ritme in komt zodat je op vaste tijden kunt gaan voeden.. Ik laat het nu een beetje van haar afhangen wanneer ze wakker wordt en wilt eten, het verschild nu dus elke dag wanneer ze eet. Heeft iemand hier tips over? Ze is pas 2 weken dus misschien vraag ik al wel te veel..
    Dan hoor ik dat ook graag natuurlijk... ;)

2. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik geef ook flesvoeding op verzoek. Het ritme wat we nu hebben is precies om de 4 uur. Maar soms slaapt ze 's nachts langer door en is het ritme overdag dus weer wat anders. Ook maak ik haar voor de laatste fles altijd wakker op het moment dat wij naar bed gaan.

Als je echt een ritme zou willen hebben wat jou uitkomt, kun je haar natuurlijk gewoon wakker maken en om de paar uur voeden. Wij hebben zoiets van als ze honger heeft, komt ze wel.. Wij eten toch ook wanneer we honger hebben? Maar dat kan voor iedereen natuurlijk anders zijn.

3. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Hoi bloem. Ik neem aan dat je nog om de 3 uur voedt? Probeer dit een beetje aan te houden. Half uurtej eerder of later is niet erg. Ik heb dit ook altijd zo gedaan en we hebben hier een aardig ritme te pakken nu. En dan elke dag hetzelfde. Bv 7.00 - 10.00 - 13.00 - 16.00 - 19.00 - 22.00
    Weet niet of ze 's nachts al doorslaapt? Ik zou het anders 's nachts doen wanneer ze wakker wordt en niet de wekker zetten ofzo. Voor vragen pb me maar.

Liefs Juud

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Voor Kyian heb ik ook altijd een ritme aangehouden en dan vooral overdag, 's nachts deed ik het op verzoek.

Op dit moment maak ik hem om 6 uur wakker voor zijn eerste fles
    de volgende flessen krijgt hij om de 4 uur (let op wij zitten op 5 flessen per dag en dus niet 6) dus 10-14-18-22 uur.
    Heb hem ook wel eens door laten slapen maar dat bracht alleen maar ellende (ja sorry hoor). Hij miste dus een fles en dat heeft hij de hele dag laten weten.

Groetjes Anita

5. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Vanaf wanneer kan je dat ritme dan aanwennen, ze is pas 2 weekjes nu?
    Ik vind het nog erg sneu om haar wakker te maken en ik weet niet of ik haar goed wakker kan houden, nu valt te wel eens halverwegen een fles in slaap en dan kan ik haar ook echt niet wakker houden.... We zitten nu op de 6 a 7 flessen per dag.

6. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    ik hou 3 uur aan.om de 3 uur krijgt hij zijn fles maar soms ook eerder of later.ik laat er in ieder geval geen uren tussen maar idd half uur eerder of later geeft niet.snachts kijk ik wanneer hij komt.ik maak em dan niet wakker in het begin kwam hij om de 3uur nu om de 5 a 6 uur.

7. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Chenoa komt om de 4 uur. Het schema wat we nu hebben (en wat mij eigenlijk ook goed uitkomt) is 6.00 - 10.00 - 14.00 - 18.00 - 22.00 en dan om 2.00 de nachtfles. Dit kan soms een half uur/ uurtje later zijn. Soms schuift het ritme de hele dag dan op en soms ook niet. Net of ze dan wat moet inhalen..

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Het ritme als je voedt op verzoek zal altijd een beetje blijven verspringen. Als je echt een ritme wilt zul je op tijd moeten gaan voeden, dan heb je wel een strak ritme.

9. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    bedankt allemaal, ik zal de tijden die je nu drinkt nog eens goed bij houden, tel nu eigelijk gewoon telkens 3 uur verder en wacht tot ze dan wakker wordt dus het werschild nog wel heel erg.. Ik zal nog wel regelmatig op haar verzoek voeden en wie weet sluipt er snel een ritme in.. die van bobenmarloes spreekt me erg aan en wie weet.. Al denk ik dat ze nu nog echt om de 3 uur wilt eten..
    we zullen zien...

Gr..

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik voedt ook op verzoek, Iman maakt haar eigen schema... Maar het is wat Judith zegt: als je voedt op verzoek blijven de tijden een beetje verspringen... Als je een echt vast ritme wil, zul je niet kunnen voeden op verzoek!

11. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ik denk dat ze ook nog wel klein is om om de 4 uur te voeden. Of eigenlijk te jong.

Liefs Juud

12. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja Ik sluit me helemaal aan bij Juud... Toen Iman zo klein was at ze om de 2,5 uur!

Deel Deze Pagina