Hallo, Aangezien de warme weer eraan komt denk ik vaak aan de uitdroging bij een baby. Wij gaan binnenkort naar een warm land op vakantie en heb alvast bij de apotheek ORS gekocht, preventief (tegen de uitdroging) Maar hoe weet je nou precies wanneer je kind is uitgedroogd? Al hij diarree heeft en niet goed drinkt? Nou, onze zoon is nu 4,5 maand en sinds de dag dat hij geboren is heeft hij waterdunne ontlasting, dat op diarree lijkt, dus hoe moet ik nou weten wanneer hij echt diarree heeft?
je krijgt dan een droge, minder elastische huid. je kunt dit testen door een huidplooi (bijvoorbeeld op uw hand) tussen twee vingers te pakken, eraan te trekken en het los te laten. Als de huidplooi blijft staan, dan is dat een teken dat hij is uitgedroogd en plast hij ook minder. als hij echt meerdere keren op een dag dunne ontlasting heeft, dan vind ik dat hij diarree heeft.
Geef je borstvoeding of kunstvoeding? Volgens mij borstvoeding toch? Bij borstvoeding is het hebben van dunne ontlasting natuurlijk heel gewoon en niet zoals bovenstaande reactie meteen diaree. Mocht de structuur van de ontlasting (onze dochter heeft nu bijv heel dunne ontlasting maar toch zit er wel wat structuur in, je ziet korreltjes en soms wat (vet) vlokjes zitten, komt je misschien bekend voor?) echt veranderen of mocht het echt veel meer worden dan normaal en de kleine ook suffig worden enzo dan zou ik het wat beter in de gaten gaan houden. Maar bij borstvoeding is ors niet perse nodig. Je kan namelijk beter gewoon borstvoeding geven wanneer de kleine erom vraagt en evt een aantal keer extra. Borstvoeding is de beste natuurlijke ors die er is . In de borstvoeding zit automatisch meer zouten en suikers die de kleine nodig heeft bij diaree, braken, uitdroging. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk maar je kan het beste gewoon alleen borstvoeding geven!