zoals de titel al zegt mag je een spiegeleitje eten tijdens de zwnagerschap? ik heb er al dagen verschrikkeijke zin in die niet over gaat wil zograag dat spiegeleitje . maar dacht dat het ivm met samonella niet mocht.
Volgens mij mag het zolang het eitje goed gebakken is, dus ook het gele droog is en niet meer flubbert.
nee niet rauw maar een spiegelei bak je toch? ik denk dat t geen kwaad kan als het goed gebakken word
Risico op salmonella is aanwezig, je ei is namelijk niet helemaal doorbakken ... Als zwangere zit je in een risicogroep (meer kans op besmetting). Ik geloof alleen niet dat salmonelle op zich schadelijk is voor het kindje (maar wel voor de mama en indirect ook voor het kindje, omdat mama kan uitdrogen etc.). Dit weet ik alleen niet zeker. Zie ook onderstaande link http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... almonella/
Ben mijn hele zwangerschap (nu 37 weken) verslaafd geweest aan spiegeleitjes, minimaal 2 keer in de week En niets aan overgehouden hoor! Als je een verlaagde weerstand hebt, moet je uitkijken, kun je diarree overhouden van een rauwe dooier. Maar gewoon zwanger zijn is geen punt. Lekker doen! Mocht er salmonella inzitten, dat kan niet door de placenta.
Het is zo dat je diarree kan krijgen van salmonella. Maar de kans is echt gering. En als je als zwangere diarree krijgt, kun je gewoon ors drinken en niets aan het handje. Ik heb echt mijn hele zwangerschap zachte dooiers gegeten (harde zijn echt vies!), nergens last van. Echt, als je gewoon een goede weerstand hebt, niets aan het handje. Weet je, ze maken je overal gek mee. In de oertijd werden ook kindjes geboren. Gezond verstand en verder niets......
Zolang het wit van het ei goed gebakken is, is het prima. Hier kan namelijk salmonella in zitten. En niet in het gele gedeelte. (heb ik mij laten vertellen)
ga me toch wagen aan dat spiegeleitje denk ik want ik blijf met de goesting rondlopen. nooit graag spiegeleitjes geahd maar nu.... niet te geloven. en idd pollywol als je zwanger bent mag je bijna niks meer als je alles moet geloven. maar ga me dat spiegeleitje in ieder geval laten smaken
Eet smakelijk. Ik ben meer van de geklutste en gebakken eitjes. Maar eet die inderdaad ook minimaal 2x per week. Maak ik lekker omeletje .
Tja ... in de oertijd gingen heel veel babietjes dood ... en de mama's ook trouwens. Evenals de vrouwen in Afrika die tussen het werken op het land even een kind 'uitpoepen', het gebeurt, maar is niet gezond ... In deze 'moderne' tijd gelukkig meer kennis en daar moet je vooral mee doen wat je wilt en de risico's tegen elkaar afwegen, maar zeggen dat vroeger ook kindjes werden geboren is een beetje ... kort door de bocht.