Bij het CB vroegen ze of ik onze baby wel eens op haar buik legde. Maar dat heb ik eigenlijk nog niet zo vaak gedaan, maar aangezien dat dus eigenlijk wel moet .. om de rugspieren en de nek te trainen Hoe vaak en hoelang en wanneer leggen jullie de kleine op de buik? (in de box?)
ik legde fynn altijd op zijn buik totdat hij geen zin meer had. de ene keer was dat 5 min en soms 15 min
Kraamzorg adviseerde mij het elke dag een paar minuten te doen. Meestal probeer ik het een minuutje of 2, maar onze meid heeft tot nu aan toe duidelijk geen zin in en gaat gewoon met haar hoofdje schuin liggen Wel gebruikt ze haar nekspiertjes als ze bij ons op schoot zit of zo, dus ik maak me er voorlopig nog maar even geen zorgen om. Lees wel even met je mee voor wat tips...
Mijn zoontje lag best veel op zijn buik. Het was handig, omdat hij dan geen last had van zijn voorkeurshouding, maar hij vond het ook leuk. Dus hij lag vanaf 3-4 maanden best veel op zijn buik. Meer dan de helft van de tijd dat hij los lag. Toen hij met 4 maanden van buik naar rug kon draaien heeft hij dat 2 dagen gedaan, en toen besloten dat hij helemaal niet naar zijn rug wilden. Met 6 maanden kon hij ook van rug naar buik, en sindsdien leefde hij op zijn buik Wel ging hij pas met dik 12 maanden zelf zitten, omdat hij dus helemaal niks had met zittend spelen. Dat is dan weer de andere kant..
mij is nog nooit gezegd dat ik het moet gaan doen maar ik leg haar af en toe op haar buikje als ze echt wakker is en niet pas heeft gedronken, ze spuugt nogal snel namelijk. ze houdt het hooguit 5 minuten vol.
Hier adviseerde de kraamzorg het ook. Zij raadde aan om hem met verschonen ook altijd even op zijn buik te leggen om te oefenen. Luca was al heel sterk in zijn nekje, dus legde ik hem ook al snel op zijn buik in de box. Zolang als hij het leuk vond.
Ik heb wel eens netjes 'ja' geknikt, terwijl ik 'nee' deed en mijn dochter kan nu erg goed haar hoofd optillen en op haar buik liggen. Probeerde het in ieder geval 1 keer per dag te doen, maar mij adviseerde ze toen om het zeker 5 keer per dag te doen. Even spelen noemde ze dat Een baby van 6 weken oud?? Is ons nooit gelukt....