Op buik liggen RAMP!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kylain, 9 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hallo allemaal,

Ik had een vraaje...ivm met afplatting van het achterhoofdje van mijn zoontje moet ik van de fysio veel gaan oefenen met buikligging dus op een kleed met hem spelen enzo. Hij vind dat dus helemaal niets en meestal als hij op zijn buikje ligt komt er na een tijdje weer wat melk terug wat hij dan dus uitspuugt! Is dit normaal ??? Herkent iemand hier iets in en hebben jullie misschien tips voor mij zodat hij het misschien minder vervelend vind??? ik leg al een handdoek onder armpjes voor wat extra steun!

Alvast bedankt!

Groetjes Lysanne

2. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    heel herkenbaar. mijn zoontje moest dat ook, dat oefenen op de buik. eerst vond hij het verschrikkelijk, huilen. maar sinds een week gaat t erg goed. hij vind het leuk om de wereld anders te bekijken. (hij moet zijn nekspieren oefenen). dus geduld en niet al te vaak oefenen in t begin, komt allemaal goed :)

3. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    sorry 2x geplaatst krijg ander bericht niet weg, vandaar deze tekts...:p

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    spiegel voor hem zetten? Vinden ze meestal reuze interessant. Of op je arm ronddragen als je hem draagt, op zijn buik dus. Gewoon over je onderarm leggen. Dan wentie een beetje. Je moet hem in ieder geval lekker afleiden/bezig houden tijdens die buikligging. Dus zelf ervoor gaan zitten/liggen en tegen hem kletsen, leuke speeltjes voorhouden.

5. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Onze uk had er ook nogal moeite mee, het enige wat ik kan zeggen is blijven proberen.
    Erg vervelend is het ook als er nog wat voeding uitkomt, dat vinden ze helemaal niet leuk.

Je kunt ook op je rug op bed gaan liggen en je kleine op jouw buik op zijn/haar buik laten liggen.

Of je kunt op de bank gaan zitten en de kleine over één been leggen op zijn buikje

Of op de bank gaan zitten, met je benen op de salontafel en je knieen omhoog en dan de kleine met zijn gezichtje boven je knieen en met zijn buik op je benen rustend en dan evt ff de tv aan, dan heeft hij wat te kijken.

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

die van ons vind het ook verschrikkelijk,, vaak is het meteen al huilen en anders als na een paar minuten.
    op hara buik op onze armen wil ze wel(maar dat wordt als snel zwaar)

scces bij ons helpt helaas niks hier wil ze alleen maar zitten en staan

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat komt waarschijnlijk door scheefstaande werveltjes en die kan een osteopaat rechtzetten... Ben je in een paar behandelingen van de problemen af en kan je kleintje zonder huilen z'n oefeningen doen, :)

8. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Bedankt voor jullie tips! Die spiegel ga ik in ieder geval proberen.
    Hij heeft niets aan zn wervels want er was volgens de fysio niets geblokkeerd!

Jullie horen el of de spiegel werkt!!!

Groetjes Lysanne

9. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Jonathan vond het eerst ook verschrikkelijk, maar sinds hij zn hoofd omhoog kan houden is het een stuk beter, dus ik denk dat het ook gewoon een kwestie is van oefenen. Hij vind het nog steeds niet zo leuk, maar hij kan nu terugdraaien (nog niet heen) dus dan ligt hij even op zijn buik en dan rolt hij weer om.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae vond het tot zo'n 7 maanden verschrikkelijk. Maar we zijn wel gaan oefenen. Gewoon zolang ze het volhield. In het begin was dat een minuutje. En heel langzaam hebben we dat uit kunnen breiden naar 5 minuten, maar daar gingen weken overheen. En de ene dag ging beter dan de andere. Ze vond het gewoon verschrikkelijk. Zeker toen ze eenmaal goed kon zitten (dat kon ze met 6 maanden al erg lang volhouden), toen wilde ze het helemaal niet meer. Afleiding is het sleutelwoord, maar ook dat is moeilijk. Op een gegeven moment begon ze het te accepteren. En als we 'haar' dvd, van baby einstein aanzette, bleef ze daar geboeid naar kijken, ook als ik haar op haar buik legde. Ze wilde dat perse zien en bleef dan maar liggen, want rollen kon ze niet ;) .

Nu met bijna 10 maanden, kan ze ineens van buik naar rug rollen. Dat heeft ze ineens door, en buikligging accepteerd ze wel wat beter gelukkig. Maar nu ze kan rollen, rolt ze dus gelijk om op haar rug ;) . Geef het de tijd. Oefen een paar keer per dag gewoon heel kort, tot je kindje begint te sputteren, anders wordt het helemaal een drama.

Dat teruggeven van mondjes heeft Fae ook altijd gedaan, zij had er geen last van en lachte gewoon tijdens dat 'spugen' . Ook als ze wat drukker speelde rond de 6 maanden, kwam er nog wat terug. Ik denk dat het maagklepje nu eindelijk goed zijn werk doet, want ze spuugt niet meer. Als haar kleertjes nat zijn of onder zitten, is het nu van het kwijl :)

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre vond het ook vreselijk, maar dat was van de een op de andere dag voorbij. Ze ligt nu sinds een week of 2 rustig op haar buik, terwijl ze daarvoor alles bij elkaar schreeuwde. Dus, ik denk dat het uiteindelijk wel goed komt, ik hoor om mij heen ook van veel mensen dat hun kinderen buikliggen helemaal niks vonden.

12. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    @ Rozemarijke, een osteopaat helpt in sommige gevallen heel goed, ben ik het helemaal met je eens, maar ik heb de indruk dat je het idee hebt dat iedereen iets mankeert aan de wervels en dat alles op te lossen is door een osteopaat. Ik lees veel op deze sites, en zie vaak je reactie staan. Meestal met advies een osteopaat. Ik begrijp dat je daar zelf erg goede ervaringen mee hebt, dat heb ik ook hoor, maar het is niet altijd iets medisch.

Dirk had ook veel moeite met het op zijn buik liggen. Heel veel oefenen is mijn advies en je kunt beter iedere dag een paar keer kort oefenen dan door te gaan als hij moet huilen. Dat spugen is normaal hoor. dat ze dat wat meer doen als ze op de buik liggen. Bij het cb gaven ze het advies voor iedere voeding even op de buik. of vlak voor het slapen gaan. Als ze het op de buik liggen niet leuk vinden, probeer je het zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Een spiegel, super goed idee. Ik zette een kindertelevie ervoor, die je op moet draaien of ik ging op de grond voor de box zitten en tegen hem kletsen.
    Echt waar oefenen baart kunst.

succes

13. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca was heel sterk in zijn nekje, dus ik had het makkelijk met hem. De anderen hebben alle tips wel gegeven. Wat ik je nog kan zeggen is dat ik hem op het moment dat ik hem in de box deed altijd begon met op zijn buik leggen, dan is hij nog het minste moe en kan hij echt even oefenen ermee. Luca spuugde ook altijd wel wat melk op. Dat is normaal, komt omdat zijn maagklepje nog niet helemaal volgroeid is. HIj vond het altijd vervelend als dat weer gebeurd was. nu heeft hij dat niet meer. Als hij het buikliggen zat was, draaide ik hem op zijn rug en kon hij weer verder spelen. Een andere oefening voor zijn nek is hem met verschonen ook even op zijn buik leggen en even te masseren of zo. Dan oefent hij daar ook nog een keer extra. Succes!

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tobe vindt het sinds ie zo'n 3,5 maand is eindelijk echt leuk, maar dat heeft ook hier heel veel voeten in de aarde gehad. Overigens spuugde hij ook steeds als ie zo lag.

Behalve die handdoek heb ik hem ook geholpen door met mijn handen zijn bovenlijfje omhoog te duwen, mijn hand op zijn billen te leggen en hem zo veel en zo vaak mogelijk als het kan op zijn buik te leggen. Sinds ik dat intensief ben gaan doen, is ie het heel snel veel beter gaan doen en nu vindt ie het dus zelfs prima.

15. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    Alle kleine babytjes vinden op de buik liggen niet fijn (nou ja, de meeste babytjes)

Het gaat idd na een aantal maanden vanzelf beter...als ze erg beginnen te huilen dan draai je ze gewoon weer op de rug, want als je ze laat doormodderen, dan kunnen ze helemaal een afkeer krijgen van op de buik liggen!

Deel Deze Pagina