Op buik slapen (8.5 maand)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Adrianna, 30 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.530
    13.811
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik weet niet hoe dik je slaapzak is, maar misschien werkt het als je een dikkere variant aanschaft, zodat je dan gewoon het lakentje en dekentje kunt weghalen?

Of misschien gebruik hij het lakentje/dekentje als ''geruststelling''. Dan kun je na een paar keer het uitgeprobeerd te hebben zonder ook iets plaatsvervangends gebruiken zoals bijv. een zacht monddoekje waar z'n eigen geur (en/of die van jou) aan zit.

2. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Het gaat goed! Inmiddels zijn het lakentje weg en de deken, want meneer kroop dus overal heen in de nacht opzoek naar een speen en ging dan random ergens liggen wanneer hij moe werd. Vond ik iets te gevaarlijk.
    Net wat jij al zei is het 20 m/30 minuutjes even keten en dan gaat hij vanzelf slapen.

Blijdorp vindt dit leuk.
  4. Adrianna

Hij is vrij dik...de puckababy 4seasons. Kan er ook nog een deel aanritsen als het moet, maar voorlopig gaat het goed.
    Dekentje was inderdaad een geruststelling voor hem, dus nu ligt zijn lievelings knuffeltje bij hem in bed.

hummeltje5 en Blijdorp vinden dit leuk.
  5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Onze zoon slaapt ook op zn zij, al heel wat maanden.

Hij slaapt in een winterslaapzak met pyjama. Bewust geen dekentjes enzo, dat lijkt me juist gevaarlijk als ze er onder komen.

Je kunt evt een aerosleep kopen? Mij geeft t een heel rustig gevoel dat er "niks" kan gebeuren.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij gebruiken ook het fluffy deel. Die dunne zit er nog niet om heen.

Fijn dat hij nu lekker slaapt! Ben ik met mn vorige bericht een spuitelf haha

7. Adrianna

Gelukkig heb ik gezien dat er niks gebeurt als hij met zijn gezicht in het matras slaapt. Na ongeveer 10 min draait hij zijn hoofdje weer :D

Vind het vooral fijn voor hem dat hij vrij kan bewegen nu en kan liggen waar en hoe hij wil...het lakentje en deken waren natuurlijk lang een belemmering.

Ik vind de slaapzak echt ideaal. Het dunne gedeelte kan er inderdaad nog omheen.
    Voorlopig ligt hij in een romper lange mouwen en heeft nog altijd heerlijk warme voetjes en nekje.

Blijdorp vindt dit leuk.
  8. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    zoon slaapt ook op zijn buik, hij slaapt met een winter slaapzak zonder mouwen

Deel Deze Pagina