Lagere temperatuur bij baby 6 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door angelinaatje, 13 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hallo, ik heb net mijn zoontje getempt en hij heeft 36.3. Beetje te laag volgens mij, maar het is nu 24 graden op zijn kamertje en behoorlijk benauwd ook. Hij ligt nu in een rompertje met korte mouwtjes, een broekje en sokjes. Daaroverheen ligt een lakentje...

Weet iemand van jullie hier of het nu kwaad kan dat hij zo'n lage temperatuur heeft? Hij heeft het best warm en zijn nekje is ook lekker warm...

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je hebt wel tussen de billen gemeten toch ? Ik zou gewoon nog een keer temperaturen want volgens mij klopt dat niet.

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    mijn zoontje haalt zelden de 37 graden, al vanaf zijn geboorte is het altijd ergens iets boven de 36 graden. zelfs als de kraamverzorgster hem 2 kruiken gaf en heel warm aangekleed had, en mn zoontje zelfs rood werd van de warmte, werd hij nooit 37 graden! pas bij koorts gaat het boven de 37 uit.
    ik heb dit echter zelf ook, ik ben bij 37,9graden doodziek en heb van mezelf 36,2 en heb zelfs periodes gehad van 35,7! de kinderarts zei, als mn zoontje consequent altijd laag zit in zn temperatuur terwijl hij warm aanvoelt, dat dit blijkbaar bij hem hoort. niets om me zorgen over te maken.

of dat ook opgaat voor jouw zoontje, dat weet ik natuurlijk niet. haalde hij voorheen wel altijd de 37 graden?

4. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Fenja had de eerste weken ook altijd een lagere temp dat 37 graden. Zij zat altijd rond de 36,5 / 36.6. Pas toen ze 2 maanden was kreeg ze een hogere temp van 36,8 tot 37.1. Ze had er toen geen last van en was ook niet ziek. Hoorde toen gewoon bij haar.

5. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Ik raad aan om voorlopig bij elke voeding even te tempen. Wij hebben dit in het begin ook gehad en ons kleintje is zelfs onderkoeld geweest! Het is voor sommige kindjes gewoon lastig om zichzelf warm te houden, maar hoe meer 'spek' erop komt hoe beter het zal gaan!

Officieel moet je als de temperatuur lager is dan 36,5 er een kruikje bij doen. Maar dat is met dit weer ook zo vreemd hè? Mocht de lage temperatuur zo blijven of verder naar beneden zakken dan zou ik zeker even contact opnemen met je huisarts.
    Succes ermee :)
    Groetjes Six

6. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vannochtend weer gemeten, toen was hij 36.7. Hij heeft nog nooit een superhoge temp gehad, maar kan z'n eigen vanaf z'n geboorte wel goed warm houden (hij was dan ook een flinke)...

Misschien toch verkeerd gemeten...het kan ook zo'n driftkikkertje zijn af en toe 8)

Deel Deze Pagina