Hoi, Ik had gisteren al een topic over het feit dat dochter rolt en met neus in matras ligt. We zijn gaan slapen met angst maar met het gevoel dat het niet anders kan en we vertrouwen hebben. Maar nu, ze rolt de hele nacht door en dan begint ze te huilen en heft haar hoofd hoog op alsof ze aan het spelen is. Ze maakt zichzelf dus om de 5 minuten wakker en ons. Ze staat inmiddels op onze kamer, ze is verkouden en dat neus in matras stoppen willen we toch in de gaten houden. Maar nu is er geen houden meer aan we blijven terug rollen, de hele nacht en zelf is ze ook wakker. Dit niet een paar x maar echt honderden keren. Het rare is ze kan al TERUG rollen, dit zie ik haar doen als ze speelt, ook zou ze haar hoofd toch kunnen neerleggen. Wat kunnen we doen, als het een fase is houden wij en zij met geen slaap het niet vol. Tjonge, en ik maar denken dat nachtvoedingen zwaar waren :'-( Iemand met ervaring help. We hebben geprobeerd haar tegen de spijlen te leggen of dicht die kant op¨omdat ze maar alleen naar recht vaak rolt. Maar ze rolt gewoon door.
Hoe oud is ze? Het is een fase. Dylan deed heeft dit ook gedaan en kon in bed ook niet terugrollen terwijl hij het overdag wel kon. Dat is heel normaal volgens onze fysiotherapeute. Over enkele dagen kan ze het waarschijnlijk wel. Maar toen hij het kon werd hij opeens een buikslaper
Daar moet je helaas toch gewoon even door. Ze is aan het leren om te rollen als ze half slaapt, dat komt wel. Is niet prettig voor jullie, maar wel normaal. Slaapt ze in een slaapzak? Misschien overdag even helpen om te rollen met een slaapzak aan. Slaapt ze met lakens of dekens? Even alles eruit halen, zodat ze geen weerstand voelt als ze probeert te rollen.