Pappa's en de verzorging

Discussie in 'Verzorging' gestart door Daphne, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Er zijn vaders die absoluut niet zelf kunnen zorgen voor de baby. Een luier verschonen gaat nog net, maar je moet ze echt niet een dag alleen laten met de kleine, want dat gaat mis. Ze weten niks te vinden en ze weten niet hoe het allemaal moet.

Mijn hubbie heeft net een nieuwe baan en zal 36 uur gaan werken, 4 dagen 9 uur. Hij zal dus een dag bij de kleine blijven. Hij zal dus wel moeten :) Maar hij wil ook graag voor de kleine kunnen zorgen straks.

Hoe zit dat bij jullie. Kun je de kleine gerust een dag (of eventueel langer) bij pappa achterlaten, of komt het dan niet goed?

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Dat gaat hier super!!!
    Mijn man is iedere vrijdag alleen thuis met Lars omdat ik dan werk. Hij gaat ;s ochtends babyzwemmen en als Lars slaapt doet hij de administratie van ons bedrijf.

We hebben het er wel eens over als we een 2e hebben hoe het dan zal gaan. Nou zegt ie dan ga ik met alle 2 babyzwemmen!1 Heerlijk toch.

Zaterdag ga ik met een vriendin 2 dagen weg en dan is hij ook alleen met Lars. Ik hoef dan niet te bellen, zeker weten dat het goed gaat.

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Haha, als mijn man niet aan het werk is en niet aan het huishouden is, dan vliegt hij met een blauw pak en een rode broek en cape, compleet met grote letters SP rond. Super-papa!

Even serieus, als mijn man niet elke dag meehelpt in de verzorging van ons kinders, dan kan ik het wel vergeten om buiten de deur te werken. Mijn schoonfamilie laat wel eens vallen dat ze vinden dat ik mijn man zoveel laat doen want het is toch een moederstaak het verzorgen van kinderen.... kriebel kriebel jeuk jeuk, daar gaan mijn nekharen al overeind...
    Mijn man en ik zijn allebei 100% ouder en dat houd in dat ook hij voor 100% voor de kids zou kunnen zorgen. En dat doet hij met liefde. Sinds ik tijdens de zwangerschap bekkenklachten heb, doet hij elke avond ons dochter in bad en naar bed. Inclusief verhaaltje.

Groet van Kiki

4. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik heb (toen mijn man wél thuis was, in het weekend of in het begin van de kraamtijd) gewoon heel veel door mijn man laten doen. Je vingers jeuken dan (ik weet het :D )maar toch heeft hij het zo geleerd.
    Ik kan Isa met een gerust hart bij hem achterlaten.
    Ik denk ook dat het voor de vrouw ook een kwestie van vertrouwen is.
    Je moet hem dan niet te snel willen verbeteren (probeerde ik in het begin ook wel) maar het komt best goed.
    Ik geloof niet dat mannen niet voor hun kinderen kunnen zorgen.
    Als de wil er is... komt het vanzelf goed. ;)

5. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik denk heel eerlijk gezegd dat mijn man handiger zal zijn met het kindje dan ik.We verdelen de huishoudelijke taken nu ook en dat blijven we straks ook doen. Dus ook mijn man zal veel voor ons kindje zorgen. Hij verheugt zich daar ook echt op!

Pim

6. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Sydney is ook superpapa!!!!
    Ik heb t best zwaar met Kaylee, mede omdat ze zoveel huilt. En Sydney is gewoon super met haar. Ik kan haar gerust de hele dag bij haar papa laten, komt helemaal goed!

7. aardbei

aardbei Lid

16 mei 2006
    79
    0
    0
    Vrijwilligster
    Amsterdam
    Mijn vent kan het wel al vanaf de eerste dag dat onze kleintjes waren geboren was hij een super papa, maar toen ik ging werken de oudste ongeveer 4 en de jongste 2, toen kon hij er maar niet zo goed mee overweg, hij kan het wel dat weet ik zeker, maar hij weet niet goed wat hij met ze moet doen om ze zoet te houden en zat liever achter de pc denk ik, dus echt graag, nee liever niet. Maar.... zodra hij thuiskomt van zijn werk doet hij de kids in bad en daarna in bed en dan heb ik even een halfuurtje een beetje rust en ik moet zeggen dat gaat dan ook eigenlijk goed. Nee. ik klaag er niet over, mijn man is top. O en in de weekenden dan mag hij de vieze luiers verschonen ;) .

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn ex was een ramp met baby's verzorgen en vertikte het ook eigenlijk (dat gaat ook lekker samen trouwens) dus heb geen ervaring met papa's die dat wel doen. Ik heb feitelijk allebei helemaal zelf moeten verzorgen papa was soms nog net in te palmen voor een badje de eerste weken maar als snel was het nieuwe er af en wilde hij dat ook niet meer :(
    Maar nu zal dat denk ik wel heel anders zijn. Mijn vriend zal denk ik ERG aan dat kleine wurmpje moeten wennen. Hij is altijd wat bang met kleine dieren enz dat hij ze laat vallen oid dus ik ben bang dat dat bij zn kindje (is zn eerste) ook zo zal zijn. Maar daar komt hij wel over heen denk ik. Wat hij wil het ERG graag allemaal zelf beleven :)
    En als ik zo zie hoe hij mijn twee kinderen opgenomen heeft als zijn eigen kinderen en hoe hij ermee om gaat dan komt dat 100% zeker goed!

9. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik kan ook volmondig ja hoor zeggen
    papa red zich prima met zijn kleine meisje :)
    kan met gerust hart een dagje uitvliegen

10. Marije

Marije Actief lid

17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Hier ook een superpapa.
    Mijn lief werkt thuis en dat is IDEAAL! Ik hoef nooit de kleintjes mee te nemen als ik mijn oudste naar school breng of moet halen, ben ik met de één bezig, verzorgd hij de ander, hij doet gewoon alles mee, ondanks dat hij het op dit moment ook erg druk heeft met zijn werk, Het enige dat hij lastig vindt is de kleintjes aankleden, dat gewurm met die armpjes en beentjes... dus het badderen doe ik meestal, maar vraag ik het hem, dan doet hij dat ook. :D

11. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    jeee wat ben jij een bofferd zeg:)

heerlijk je man thuis

12. mirjam22

mirjam22 Lid

25 feb 2006
    71
    0
    0
    Administratief medewerker
    ja hier ook superpapa, had het eerlijk gezegd niet echt verwacht omdat hij bij andere altijd zo afstandelijk deed maar van je eigen is blijkbaar anders.
    Als die van werk kom als 1e knuffelt ie met de wondertje,
    en in badje doen doen we ook samen vanaf het begin al en beu worden?
    zit er nog niet in haha,
    wel heel fijn als je zo samen kan werken

13. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Papa red zich hier ook prima met de kleine. (als is de kleine nou 2 jaar)

Ik heb hem soms wel moeten dwingen om eens wat dingen te doen met Aiden. Voor een deel was dat angst (wat als ik hem pijn doe of zo) en een deel was dat hij nog neit zo veel kon met Aiden.

14. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    Mijn man is huisvader en op de 3 dagen in de week dat ik werk is hij alleen thuis met de meisjes. Dat gaat prima!!

Hij zorgt voor de kids, doet de belangrijkste dingen in het huishouden EN kookt elke dag! Ik voel me gezegend met zo'n man, dat mogen jullie best weten.

15. kaatje81

kaatje81 Actief lid

14 nov 2005
    137
    0
    0
    Groningen
    Ik denk dat mijn man het ook super zal doen!Nu werkt hij nog 5 dagen, maar daar gaat straks misschien verandering in komen wanneer ik meer ga werken. Het zou dan 4 dagen (voor mij) om 3 dagen (voor de papa) worden, dus zal hij 2 dagen per week 'huisman'zijn, hij ziet het helemaal zitten, en ik eigenlijk ook wel!

16. Niet meer actief

Mijn man kan het ook, tuurlijk heeft ie vragen. En als ik in de buurt ben dan zal ie het niet zo gauw doen. Maar je moet je man wel je kind toevertrouwen en hem ook dat vertrouwen geven. Ik denk persoonlijk dat iedere papa het prima kan, maar dat het vaak de moeder is die vind dat het niet goed genoeg gaat...

Dus heb vertrouwen.. Komt goed!

17. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    hier ook een Super papa....

hij doet heel veel met iris, en ik laat iris met een gerust hart bij hem achter.

18. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    auke en ik hebben het helemaal ideaal en het is net als de meeste anderen zeggen een superpapa. hij had zelfs mijn vertrouwen niet nodig en is makkelijker met haar dan ik.
    we werken beide 24 uur onregelmatig dus hoeven haar maar amper naar opa en oma te brengen.

heel fijn, en elkaar genoeg zien en veel heel veel genieten van onze kleine meid!

liefs femke

19. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik denk dat ik van mijn man nog heeeeel veel ga leren hahahaha...
    Mijn man is werkelijk gek op kinderen...elke baby moet en zal hij vasthouden en knuffelen..en alle kinderen zijn ook gek op hem (hij is ook leraar trouwens hehe) Hij weet precies hoe je het kindje moet vasthouden voor boertjes etc. etc. Komt ook omdat hij uit een grote familie komt waar alitjd wel baby zijn..hehe..
    Ik daarentegen weet nul komma nul nul nul nul over baby's en ik sla doodsangsten uit :)

Deel Deze Pagina