Cyclus na stoppen pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Shawarma, 22 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Hallo lieve forummers,

Na 2 prachtige kinderen hebben we besloten om voor een derde te gaan.
    Het is weer een tijd geleden allemaal dus het is best spannend weer allemaal.
    Nu waren de vorige zwangerschappen niet gepland maar wel gewenst maar heb dus nooit echt bewust meegemaakt hoe het werkt met je eisprong ed. Ik heb even de afgelopen maanden bijgehouden.
    Ik ben eind mei gestopt met de pil.
    2 juli werd ik vanzelf ongesteld.
    28 juli de tweede keer.
    21 augustus voor de derde keer.
    het is de afgelopen keren ongeveer 5 dagen aangehouden de menstruatie en was best hevig de eerste dagen. En wanneer ben ik nu op het vruchtbaarst?
    Is het 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie of de laatste dag van je menstruatie?
    Ik hoop dat iemand wat tips kan geven.
    En hoe verliep jou cyclus weer na het stoppen van de pil?

2. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Je eisprong is gemiddeld 14 dagen voor het begin van je menstruatie (verschilt per vrouw, kan ook 10 dagen zijn of 18). Daarvoor ben je ongeveer 5 dagen vruchtbaar. Als je wilt weten wanneer je eisprong is en hoe lang het duurt voordat je daarna ongesteld wordt, kun je het beste ovulatietesten gebruiken en gaan temperaturen (elke ochtend zelfde tijdstip na het ontwaken en dan anaal of vaginaal). Bij een temperatuursprong van minimaal 0,2C die >3 dagen aanhoud betekent het dat je eisprong is geweest. Fertility Friend is een handige online tool die je kunt gebruiken om je temperatuur bij te houden.
    Via ovulatietesten kun je je LH-piek opsporen. Dat betekent (geen garantie) dat je eisprong na 24-48 uur springt en dat je vanaf dan sowieso vruchtbaar bent. In jou geval denk ik dat je vanaf ongeveer de 7e dag kunt gaan testen met ovulatietesten.
    Bij elke dame is de cyclus weer anders na het stoppen met de pil. Bij mij kwam deze al weer redelijk snel op gang. En had ik uiteindelijk een cyclus van gemiddeld 32 dagen.
    Succes met zwanger worden. Ik hoop dat je snel een positieve test in handen hebt!

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Afgaande opde laatste twee cycli die rond de 25/26 dagen waren zou ik zeggen dat je eisprong tussen cyclusdag 8-15 ergens is. Dat zou je vast kunnen stellen met ovulatietesten ed maar dat geeft meteen zo'n lading.
    Je kunt ook gewoon een paar cycli rond die dagen vrijen en kijken wat er gebeurt.
    Van je eerdere kindjes raakte je vrij makkelijk zwanger dus om nu te temperaturen en aan de ovulatietesten te gaan vind ik wat rigoreus en onnodig druk gevend.

4. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Lieve dames,

Dank je wel voor jullie reactie!
    Is voor mij een stuk duidelijker zo.
    Als iemand nog wat tips heeft hierover heel graag!

5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.576
    13.824
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zéér nette cyclus!

De mijne duurde 7 weken - 7 weken - 13 weken na het stoppen met de pil.
    Dat laatste vond ik raar, want bij een gezond lichaam zou het maximaal weer 7 weken moeten hebben geduurt dan.
    Dus aan de bel getrokken en toen was de conclusie PCOS.
    Mn oplettendheid scheelde ons dus wel ruim een half jaar nog aanmodderen want was op 1 januari gestopt en half juni hadden we al de intake bij het ZH.

Je bent op je vruchtbaarst 14 dagen vóór je menstruatie, dus tenzij je een héél regelmatige cyclus hebt en/of je ovulatietesten gebruikt, weet je dus nooit precies wanneer dat is.

Deel Deze Pagina