Hallo allemaal, Graag wil ik even mijn verhaal kwijt en hoop ik dat hier mensen zijn met wie ik ervaringen kan wisselen. Ik heb namelijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en ben hier 6 dagen geleden voor geopereerd. Ik zal hieronder een verloop zetten van de laatste weken: zaterdag 23 augustus: ongesteld geworden (wat klopt volgens mijn cyclus). De ongesteldheid heeft ongeveer 5 dagen geduurd. zondag 31 augustus: weer bloedverlies. Niet een klein beetje, maar alsof ik weer ongesteld was. Bloedverlies heeft uiteindelijk zo'n 3 weken aangehouden. woensdag 3 september: wegens een aantal zwangerschapssymptomen en nog 2 testen in de la toch maar een test gedaan en deze was positief. donderdag 4 september: omdat het al niet goed voelde ben ik deze dag naar de dokter geweest. Zij vermoedde een miskraam. Even aankijken en een week later weer terugkomen. donderdag 11 september: weer naar de dokter geweest. Nog steeds bloedverlies, dus een verwijzing naar de gynaecoloog. Diezelfde dag nog naar de gynaecoloog in het ziekenhuis geweest voor een echo. Op de echo was niets te zien, dus er werd vanuit gegaan dat het vruchtje volledig weg was. Voor controle een week later weer naar het ziekenhuis. Ook bloed laten prikken en hier zat nog een beetje hcg in wat normaal was. woensdag 17 september: bloed geprikt. donderdag 18 september: weer naar ziekenhuis. Uit de uitslag van het bloed van de dag ervoor bleek dat hcg stijgt. Dit kan niet wanneer het een miskraam is. Op de echo was niks te zien, maar vanwege hevige buikpijn wordt gedacht aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik moest die dag gelijk blijven voor een kijkoperatie. Ze hebben 3 sneetjes in mijn buik gemaakt en in de linker eileider het vruchtje gevonden. Deze hebben ze verwijderd. Ook hebben ze mijn linker eileider verwijderd omdat hier al een scheurtje in zat. Er liep al bloed uit mijn buikholte in, dus ze waren er net op tijd bij. Na één nachtje in het ziekenhuis gebleven te zijn, ben ik weer naar huis gegaan. Op internet heb ik gezocht naar oorzaken e.d. van buitenbaarmoederlijke zwangerschappen. Je vindt zoveel verschillende oorzaken dat ik niet weet waardoor het zou kunnen komen. Op internet kan je lezen dat de vruchtbaarheid met 20% daalt en dat kans op herhaling van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap tussen de 10% en 25% is. Is er misschien iemand die ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heeft gehad en hier over mee kan/wil praten? Aanstaande 2 oktober heb ik weer een afspraak bij de gynaecoloog en dan ga ik allerlei vragen stellen waar ik nu mee zit. Maar ik zou het fijn vinden om reacties te krijgen! Liefs
hallo, aller eerst heel veel sterkte misschien kan je beter in het kopje miskraam dit bericht plaatsen daar zijn ook meer dames die een BBZ hebben gehad ik heb er geen ervaring mee maar wil je veel sterkte wensen
Mijn vriendin heeft een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Maar die zit niet op dit forum. Die wist ook niet hoe het kwam. Misschien moet je eens bij het onderwerp miskraam kijken, daar zijn vast meer mensen hiermee. Liefs en Sterkte!
Yoki, wat een verhaal meid. Heel veel sterkte. Ik vermoed dat de kans op een bbz vooral hoog is als het eitje dat bevrucht wordt in de eileider zit waar eerder ook een bbz was. Aangezien jouw eileider verwijderd is, kan het zijn dat je kans op een bbz in je andere eileider niet verhoogd is. Maar dat hangt wel een beetje af van de reden waarom je nu een bbz had en er een scheurtje in je eileider zat en daar kan je gyneacoloog misschien wel meer over zeggen. Hij is toch de enige die je daar meer duidelijkheid over kan verschaffen omdat hij de meeste feiten kent. Sterkte!
Eyy meiden, Bedankt voor jullie reactie. De grootste shock is inmiddels een beetje voorbij. Uiteraard nog wel ups and downs, maar dat is logisch. Ik heb nu weer een positieve insteek en ben weer aan de klus! Nu maar hopen dat het wondertje weer mag geschieden, maar dan nu wel op de juiste plaats!
alsnog veel sterkte en ik duim voor je dat je heel snel weer een positieve test in handen mag hebben!
Dank je wel Linda! Het is sowieso heel fijn om hier een beetje je verhaal te kunnen doen. Dat 'van je afschrijven' werkt toch wel! En ik welke 'status' bevind jij je? Liefs
Yoki voor vragen pb me maar even ik heb ook een BBZ gehad in februari 2008 wil niet echt alles hier neer zetten sterkte
Kan iemand mij vertellen of je na een miskraam of buitenbaarmoederlijke zwangerschap extra vruchtbaar bent? Ben laatst geopereerd en inmiddels redelijk hersteld, dus de zin is er wel weer zeg maar! En als ik nou ook nog 's extra vruchtbaar ben, zou dat mooi zijn natuurlijk! Duss, iemand enig idee?
nou meid hier hetzelfde verhaal alleen was ik zwanger van een tweeling 1 vruchtje verloor ik zichtbaar in de wc dus iedereen dacht een miskraam toen eigenlijk hetzelfde verhaal als jou (kan hetzel geschreven hebben zo identiek) zat er nog een vruchtje in mijn rechter eileider hij knapte net voor de ok dus hevige pijn eileider en vruchtje zijn verwijderd ook door kijkoperatie tubectomie even opkikkertje voor jou ben meteen de volgende cyclus zwanger geworden en heb nu een schitterende meid beneden liggen! yoki je bent dan inderdaad meer vruchtbaar door je hormonen! dus veel plezier
Hoi Lammetje! Wat een bizar verhaal van jou zeg! Dan weet je toch helemaal niet meer waar je aan toe bent?! Ontzettend fijn om te horen dat je een mooi kindje hebt nu! Ik hoop dat ik ook weer snel zwanger mag worden! Bedankt voor je reactie!
Ik ben in juni geopereerd aan bbz , mijn eileider hebben ze kunnen sparen ,maar is we lbeschadigd, volgens mij heb je daardoor meer kans op nog een bbz , als jou eileider verwijderd is , denk ik niet dat je meer kans hebt mits je andere eileider natuurlijk gezond is ... Ze hebben mij gezegd , dat zodra ik weer zwanger ben, ik gelijk onder controle kom te staan zodat ze nu eerder kunnen ingrijpen alshet weer verkeerd zit .. Jammer genoeg ben ik nog niet zwanger , heb het al wel 3x op een rij weer gedacht omdat ik allerlei kwaaltjes had (naar mijn idee de gewone zs-kwaaltjes ), maar ben er wel achter dat je licaam je wel voor de gek houdt ........dus probeer daar niet in te trappen .. Ik hoopvoor je dat je snel weer zwanger bent ! Knuffel M@rjon
volgens mij had ik al in een pb verteld over het vruchtbaarder zijn en dat ik dus de volgende cyclus gelijk zwanger ben geworden
Hoi Bengeltje, Klopt inderdaad dat je dit in PB had verteld, maar je hoort zoveel verschillende verhalen dat ik graag wat meer ervaringen hoor! En tja, uiteindelijk weet je het toch nooit zeker denk ik! Maar we houden goede moed!
@ Marjon2 Hoi Marjon2, Wat vervelend dat je eileider beschadigd is vanwege de bbz.... Ik meen inderdaad ook te weten dat kans op herhaling iets groter is vanwege een beschadigde eileider. Laten we hopen dat je niet weer een bbz krijgt! Bij mij hebben ze hem wel verwijderd.. De linker eileider was over de gehele lengte verdikt en zo beschadigd dat als ze hem zouden laten zitten kans op herhaling heeeel groot zou zijn. Daarom hebben ze hem eruit gehaald. Was gewoon niet meer te redden. De rechter hebben ze nagekeken en deze is gelukkig helemaal schoon. Ik mag ook langskomen wanneer ik weer zwanger ben. Zodra zeker is dat het vruchtje zich op de goede plaats bevindt, kan de verloskundige het verder overnemen. Vervelend he dat je lichaam je zo voor de gek kan houden.. Ik ben nu al zenuwachtig voor wanneer ik kan testen.. Duurt alleen nog even! Laten we hopen dat we allebei weer snel zwanger mogen zijn! Weet iemand trouwens of mijn banner klopt? Ik ben op 18 september geopereerd en heb dus deze datum genomen als eerste dag van laatste menstruatie... Maar weet eigenlijk niet of dit goed is
Mij is toen gezegd dat het 4 tot 1o weken kon duren voordat ik weer menstruatie zou hebben . Bij mij duurde de 1e keer 39 dagen , toen 32 , toen 29 . Dus na 3 maanden ben ik weer terug op normale cyclus hoop ik dan .. Alleen dan al die stomme kwaaltjes waardoor je denkt weer zwanger te zijn en dat het an toch niet zo is , je moet echt proberen je niet gek te laten maken , maar das niet zo makkelijk .... Mijn gyneacoloog zei ook dat het wel half jaar tot jaar kon duren voordat je cyclus weer helemaal normaal is ...dus ja ik doe het zonder banners , kunnen we nu toch niet vanuit gaan ! Knuffel M@rjon