HELP!!! Ik wordt gek!!! (baby 8 mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LOVE, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LOVE

LOVE Niet meer actief

Hoi mama's,

Ik wordt momenteel helemaal gek van mijn zoontje. Hij gaat gewoon niet slapen! En als hij al gaat slapen dan wordt hij na een uurtje weer huilend wakker. Het is ook erg warm op zijn kamer (nu 29 gr) maar ik krijg het gewoon niet gekoeld. We zijn nu bezig met een airco maar daar hebben we nu niets aan. Ik weet het niet meer hoor. Al 6 weken lang moeten we er wel 6 - 10 x per nacht uit. De afgelopen week is hij helemaal niet meet te troosten en uit pure wanhoop laten we hem dan tussen ons in slapen (wel op een veilige manier hoor) Dan slaapt hij wel wat maar nog niet veel. Overdag is het ook niet bepaald gezellig, zodra ik maar uit zicht ben (of me alleen maar omdraai) gaat hij huilen. Ik weet het echt niet meer, iemand tips????

XXX een wanhopige mama

2. adi

adi Niet meer actief

- hitte;
    - verlatingsangst
    - ineens een heel ander klimaat waar die aan moet wennen

Ik gok op bovenstaande drie redenen.. Hier ook last van

3. LOVE

LOVE Niet meer actief

Dat zal het vast zijn maar wat kunnen we eraan doen vraag ik me af??? Dit is zo zielig... Toen hij net weer zo huilde heb ik hem even opgepakt en dan valt hij als een blok ik slaap. Heb hem na een paar minuten terug gelegd maar ik kan er de klok op gelijk zetten dat hij over een paar minuten weer begint. Ik wil zo graag iets voor hem doen... (en voor mezelf :))

4. LOVE

LOVE Niet meer actief

Oh Adi, ik zie nu pas dat je een drieling hebt! Pff, hebben ze er alledrie last van? Dan mag ik eigenlijk niet zeuren he...

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

een ventilator? op maddi kamer is het ook ontzettend heet en hij werd gillend wakker van de warmte. tjah toen een keer maar de ventilator geprobeerd en viola.... smiddags slaap hij beter dan ooit tevoren. hij hefet laatst 5 uur lang geslapen en dat voor een middagdutje. en sdavonds word hij ook niet wakker slaapt lekker door tot de volgende ochtend 08.00.

mischien zou je dat kunnen/willen proberen. want ja in een kamer van bijna 30 graden slapen is geen pretje dat zou ik ook echt niet volhouden.

6. LOVE

LOVE Niet meer actief

Ik ben dan zo bang dat hij er verkouden van wordt ofzo... Heeft Maddox daar geen last van? Dan ga ik het ook eens proberen...

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter wordt nu ook weer een paar keer wakker 'snachts, komt echt door de hitte naar mijn idee.
    Maar volgens mij komt er ook een sprongetje toch rond 9 maanden? Misschien dat je zoontje daar nu ook last van heeft, omdat hij ook niet wil dat je weg gaat?

8. lennylenn

nope hij slaapt er nu al een paar dagen mee maar heeft helemaal nergens last van. en krijgt het ook niet koud snachts.

we zetten de ventilator niet op de hoogste stand, juist op de laagste en richten het ook niet recht op hem. maar je zou het kunnen proberen. lekker luchtig pyamatje aan of alleen een romper (maddi slaapt alleen in een romper).
    hoop dat het lukt en dat je kindje er lekker van slaapt.

9. LOVE

LOVE Niet meer actief

Hij slaapt nu in een romper en een hele dunne slaapzak die ik onder wat strakker maak. Doe ik dit niet dan ligt hij binnen de kortste keren op zijn buik en dan is het helemaal huilen. maf kind he, hihi. Als hij straks weer wakker wordt dan ga ik meteen de ventilator neerzetten, Thanx voor de tip!

Sprongetje zou ook kunnen ja, ik heb al in het oei ik groei boek gelezen maar wat ze daar beschrijven is niets bij het gedrag van mijn monstertje.... Aaah, grapje hoor. Hij heeft het er echt niet makkelijk mee en het is zo zielig. Hij heeft het ook al dik 6 wkn, ook toen het niet zo warm was dus.

Thanx voor jullie reacties!!!

10. adi

adi Niet meer actief

ik zu hem met dit weer echt niet in een slaapzak leggen, dan smelt ie helemaal weg.
    Hier slapen ze alleen in een romper, met verder helemaal niks aan of over hun.

Vanavond hebben we ook een ventilator aangezet in de kamers, en uitgedaan toen de kindjes gingen liggen. Of het helpt, geen idee eerlijk gezegd..

11. LOVE

LOVE Niet meer actief

Hmmm, toch de slaapzak uit doen maar? pfff, ik probeer het echt goed te doen maar wanneer doe je dat he. Ik ga echt jullie tips in de praktijk brengen. Erger kan het niet worden... Dus: Slaapzak uit, ventilator aan!

12. lennylenn

hier ook geen slaapzak nu, ook geen dekentje. lekker korte mouw romper en de ventilator aan. die laten we gewoon de hele nacht aanstaan want het koelt niet af in zijn slaapkamer.

13. Slaapgebrek

Slaapgebrek Actief lid

23 jun 2010
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zie mijn topic. Daarin staan al veel tips en misschien vindt je er herkenning. Enige verschil is dat mijn zoontje overdag wel vrolijk is. Maar lees maar even en weet dat je niet alleen bent. Ik liet net jouw topic aan mijn man lezen en zei 'als we weer eens wakker worden 's nachts zijn er dus tientallen mensen met ons' ;):p

14. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Als het al 6 weken zo is, dan zal de warmte niet de oorzaak zijn. Zijn er niet tandjes op komst? Ons zoontje sliep tijdens tandjes op komst ook slecht, zowel overdags als 's nachts en was daardoor ook niet altijd vrolijk. Duurde hier weken voordat de tandjes door waren (kreeg er 3 achter elkaar)

15. lennylenn

en? heeft je zoontje goed kunnen slapen vannacht?

16. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    de welbekende heel vermoeiende 10 maanden sprong en/of eenkennigheid. daar helpt een airco ook echt niet aan hoor.

17. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Misschien kan je 's morgensvroeg even alle ramen tegen elkaar open zetten boven. Dat doen we hier ook. En daarna alles dicht en gordijnen dicht. Hier slaapt mijn zoontje ook in een romper met een hele dunne slaapzak. 'S nachts koelt het nog wel lekker af.

18. LOVE

LOVE Niet meer actief

De afgelopen 2 nachten zijn gelukkig erg goed gegaan. Heb maar 1x een tutje hoeven te geven. Net had ik hem op bed gelegd maar na 3 kwartier heb ik het maar opgegeven hoor. Hij ligt nu lekker te spelen. ach, liever overdag aanrommelen dan 's nachts toch.

Thanx voor alle reacties!!! Heb er echt veel aan...

19. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    @ Love...
    Onze dochter is nu 4,5 maand en heeft ook al ruim 6 weken hetzelfde slaapgedrag als jou kindje.
    GEK word ik ervan.
    Ze sliep daarvoor aldoor goed, keurige nachten, overdag meer wakker maar gezellig.
    Ineens kwam ze weer 1x per nacht, rond 5u, toen 4u, en ineens 2x per nacht.... En tussendoor moet ik er inderdaad ik weet niet hoe vaak uit omdat ze zo onrustig slaapt.

Hier wordt veel gezegd dat het de warmte is, maar je schrijft dat je al 6 weken dit gedrag hebt.
    Het is nog geen 6 weken van dit warme weer, dat is het hooguit 2 weken.

Ik denk zelf ook aan een groeisprong,hoop ik ook.
    Maar in hoeverre zit dit er nu 'ingebakken'??

Ze is vandaag 20 weken, ze is 2 wkn te vroeg, volgens oei ik groei kan het dus nog een wk of 2 aanhouden.
    Maar ondertussen begin ik op mijn tandvlees te lopen,want de vermoeidheid begint nu echt keihard toe te slaan.

Ik ben ook op zoek naar goede tips en adviezen.
    Papfles? Helpt niet. Late fles? helpt niet. Inbakeren? Kan en mag niet, ze heeft milde heupdysplasie.
    Nee, aan de spreidbroek ligt het niet, toen we dat ding afdeden uit frustratie hadden we ook slechte nachten....

Ik weet, het gaat over, maar mag dat dan asjeblieft nu? ;)

Groetjes, Mexicang

20. LOVE

LOVE Niet meer actief

Hey hey, Oh wat vervelend allemaal he?! Ik weet hoe je je voelt meid, wanhopig is het he? Hier zeggen ze ook een sprongetje maar daar wordt het naar mijn idee altijd opgegooid. Dit moet een van de ergste zijn zeiden ze. Ja doei, toen hij 17 wkn was, was het ook zo'n drama. Dat zou tot max 22 wkn duren, en ook toen zeiden dat dat de ergste sprong was. Ik moet er wel ff bij zeggen dat het na 21 weken weer goed was maar wat een drama. Dus ja, hopelijk zijn het inderdaad sprongetjes maar ik vind ze allemaal even erg hoor... Succes en als je ff gal wil spugen dan weet je me te vinden he? Ik begrijp je, echt!

Deel Deze Pagina