Ze is 3 mnd en vandaag naar Cb geweest voor prik. Ze is perfect qua groei aan alles en erg goed zelfs vooruit in ontwikkeling. Enige was ze zeiden is dat ze ongelijke billetjes heeft dus een is kleiner dan de ander. Ze zei dat het bij haar wat erger is dan normaal zeg maar. Ze heeft geen heupen dysplasie zeker (echo gehad). Wie heeft het ook gehad bij baby en hoe is het dan verder zich ontwikkeld?? Arts zei dat ze het voor altijd zal houden dat verschil.
Ik kan ook niks google vinden echt raar... Ze zei het echt duidelijk dat een iets groter dan andere qua spiermassa dan.. Ik zie het zelf ook beetje maar niet extreem. Ze ze dat bij ons is het erge geval is... Ik vroeg nog of het nog goed komt ze zei van niet en enige nadeel is dan misschien dat ze geen strigs zal kunnen dragen??? 8/ en dat birsten verschillen ook van elkaar en zo billen ook maar dit is wel eeg verschillend... Maar geen fysike nadeel qua zitten staan kruipen heb ik zo begrepen..
Nog nooit van gehoord.Raar dat ze daar ook zo'n issue van maken. Niemand is symmetrisch dus dan kan het zijn dat de ene bil iets anders is dan de andere.Zolang de heupecho goed was gewoon geen aandacht meer aan besteden.
Eerste wat ik dacht was dat er iets mis zou kunnen zijn met de heupjes, maar dat is dus niet zo gelukkig! Ik denk dat als ze specifiek ergens aan dachten dat ze het dan wel gezegd hadden hoor! Zolang ze gewoon goed symmetrisch beweegt is er waarschijnlijk niks aan t handje, maar mocht je er onzeker over zijn kun je natuurlijk altijd je ha bellen.
Direct beginnen over strings vind ik ook maar raar van het CB. Het gaat erom of ze er misschien last van kan houden, niet welke onderbroek ze later aankan. Ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar niemand is symmetrisch. Borsten kunnen ongelijk zijn, zo ook voeten (hier een halve schoenmaat tussen links en rechts), handen, gezicht... zolang ze zich goed ontwikkeld zou ik me niet druk maken.
Ik vond het ook bizaar dat ze het gewoon wel opmerkte als: het is niet hetzelfde en inderdaad zoals bijvoorbeeld borsten ook dat niet, maar ik vond met mijn man zelf raar dat ze zei dat het bij haar erger is dan normaal. Ze vroeg ook gelijk over heupjes. Maar bij echo vroeg ik nog nadrukkelijk 2 verschillede artsen of het 100% zeker was en of er kleine kans is dat het toch is: nee het is zeker en het komt ook niet geen kans... Ik zie bij mijn dochter wel bilplooi die dan een lager andere hoger waardoor denk ik zelf dan als ik kijk een bil groter is dan andere. Die verschil is echt dan te zien ik denk dat verschil van 20% massa. Ze is door verschillende artsen nagekeken ivm heupen en iedereen heeft opgemerkt die bilplooi maar zeiden niks over dus dat het billen verschillen van elkaar. Misschien cb verwoorde het gewoon zo dat we zelf schroken soort van jullie dochter heeft iets en het zal altijd blijven.. Het klonk alsof ze een 6e vinger heeft of zo.. O ja die arts cb zei ook dat als ze bijvoorbeeld gaat erg veel spprt de kans is misschirn dan wel om het gelijk te krijgen maar zeker wist ze het niet 8/// Ik ga gewoon lekker op vakantie en ga er niet over nadenken.. Pff echt ik weet niet voelt alsof onze dochter afwijking heeft. Nu denk ik steeds na dat ze daar last van zal krijgen: mamma mijn billen zijn ongelijk
Ik denk dat je gewoon een rare cb arts had haha Misschien een zonnesteek. Maak je geen zorgen en lekker op vakantie gaan.
Nou.. Als ik het zo lees wbt spiermassa en dat dat dus best een groot verschil is tussen de ene en de andere bil, zou ik het toch verder laten onderzoeken. Stel: je traint beide (wat denk ik ook niet anders kan); dan blijft het toch hetzelfde? Daarnaast als het echt om de spiermassa gaat, is het niet gelijk en zou ze weleens niet gelijk kunnen doorgroeien. Dus misschien wel scheef gaat lopen ofzoiets. Even logisch en niet zozeer medisch gedacht dan hè, want ik heb daar ook niet veel verstand van. Gewoon hardop gedacht..
Lichaam onderzoek bij 2 weken en bij 2 manden. Echo bij 3 manden ze konden haar ook super goed in beeld krijgen. Dus het us uitgesloten voor zoveel ze mij zeiden
Ja maar hoe onderzoeken we het? Die arts cb zei dus dat het niet erg is. Huisarts zal denk ik ook geen bijzonder vinden? Kinderarts bij bronovo had die ongelijke plooi gezien maar zei dat het vaker voorkomt. Artsen in lumc bij heupen poli hadden ook niets bijzonders opgemerkt.. Wat ze heeft is ongelijke bil plooi en ik denk dat het daardoor dus ongelijke billetjes zijn?? Ik maar foto straks anders.. Ze ligt ook altijd met haar beentjes naar rechts zeg maar maar we zeiden elke keer elke arts en iedereen zei dat het volkomen normaal is Heeft iemand hier dan bij kids ongelijke bilplooi ook gehad? Waren billentjes dan hetzelfde?
Ja maar hoe onderzoeken we het? Die arts cb zei dus dat het niet erg is. Huisarts zal denk ik ook geen bijzonder vinden? Kinderarts bij bronovo had die ongelijke plooi gezien maar zei dat het vaker voorkomt. Artsen in lumc bij heupen poli hadden ook niets bijzonders opgemerkt.. Wat ze heeft is ongelijke bil plooi en ik denk dat het daardoor dus ongelijke billetjes zijn?? Ik maar foto straks anders.. Ze ligt ook altijd met haar beentjes naar rechts zeg maar maar we zeiden elke keer elke arts en iedereen zei dat het volkomen normaal is Heeft iemand hier dan bij kids ongelijke bilplooi ook gehad? Waren billentjes dan hetzelfde?
Je merkt er niks van later hoor! Mijn oudste had dit ook, een ongelijke bilplooi (bedoel je dat?), ze heeft ook een heupecho daarvoor gehad toendertijd maar niets uitgekomen! Ze is een gezonde meid van bijna 11 jaar oud en alles is gewoon prima in de groei
Hier ook een dochter met extra bilplooi.. Ze kon in eerste instantie geen beenlengte verschil zien en ik moest in de gaten houden of haar beentjes allebei even ver naar buiten kunnen.. Zou me er niet zo druk om maken...
Net of baby's lekker veel spiermassa hebben haha Wat een kul allemaal. Niet druk over maken en los laten.
hier heeft de kleine dat ook. nu dat ze wat meer gevuld zijn valt het al bijna niet meer op. zou me er niet te druk over maken omdat het geen dysplasie is.