Kun je op de bonnefooi via Luxemburg naar Frankrijk rijden (in de zomervakantie) met een kleine caravan, en zien waar het schip strandt? Ik heb niet zo'n zin om iets vast te leggen, maar als alles vol is telkens hebben we ook een probleem. Ik hoor het graag!
ik denk dat het wel kan - mijn ouders en broer doen het ook nog steeds (broer met caravan, ouders met camper)- maar je moet geen eisen hebben - en ik zou zelf een app bij de hand hebben, waarop campings staan waar je kan stoppen en kijken of er plek is... maar zelf geen ervaring mee. Ik vind rondtrekken heerlijk.. maar mijn man vind het wat gedoe en dat risico heb je natuurlijk wel als je niet boekt, omdat ze geen plekken vrij hebben voor een week ofzo (maar misschien ook wel )
Ja hoor, wij hebben dat jarenlang gedaan, als je idd weinig eisen hebt kun je altijd wel ergens terecht. Toen we meer kinderen kregen hebben we wel vaak 1 camping gereserveerd, om te starten, en dan tijdens dat verblijf verder kijken. Maar nu gaan we met de camper dus plannen sowieso niks qua campings. Dan ben ik de vrijheid waar ik zo van hou kwijt mogelijk dat we een dag voor we vertrekken wel even kijken waar we heen willen, en dan reserveren voor 1 nacht ofzo maar verder niet.
Als je naar de kust/drukke toeristische gebieden wil zou ik het niet doen. Maar anders als je niet kritisch bent kan het wel. Afgelopen jaar in Zweden gedaan, moesten toen echt wel een tijd rijden voor het gelukt was. Was in het drukke zuiden onderin. Gelukkig zijn de kinderen al groot en zochten ze mee op internet. Met kleintjes was het minder fijn geweest, vandaar dat ik het niet in toerisme gebieden zou doen.
Wij zijn inmiddels wel campings gaan boeken (hoewel geen frankrijk). We hebben een paar keer een paar uur door moeten rijden om een camping met plek te vinden. Echt van camping naar camping, vooruit bellen etc. En dat was met kleine kinderen toch minder geslaagd. Maar we kijken er nu al naar uit om niet meer aan die zomervakantie vast te zitten en weer lekker op de bonnefooi te gaan.
Ik vond het in Frankrijk een paar jaar terug tegenvallen. Je moet er rekening mee houden dat je wel een plek kan vinden maar dan bijvoorbeeld niet 3 weken daar kan blijven. Nou zoeken wij ook vaak kleinere campings uit waar dus al minder plekken zijn..
Ik durf het met kinderen niet meer aan. Denk dat ik ze niet elke keer weer de auto in krijg als de camping vol is. Wat wij wel eens doen is een eerste camping boeken voor een x aantal dagen en vanaf daar verder zoeken.
Mijn motto is... er is altijd wel ergens plek. Maar als je zeker wil voorkomen dat je niks kunt vinden kun je ook een dag van tevoren of dezelfde ochtend even rondbellen.
Wij doen dat altijd (met een camper), maar voorheen ook met de caravan. Bevalt ons prima. De laatste jaren bel ik wel eens als we al aan het rijden zijn, naar campings die ons wel wat lijken, want we stoten wel steeds vaker onze neus, helaas. En met de camper heb je nog als voordeel dat je, zeker in Frankrijk, op heel veel plekken buiten campings ook mag staan en overnachten, dat is met een caravan lastiger. Als je graag 3 weken op 1 plek wilt blijven, zou ik wel reserveren, want dat is wel heel lastig als je zo komt aanwaaien.
Ik denk dat het vooral voor de wat kleinere campings geldt. Met kinderen vind ik dit zelf wat lastiger meer omdat we geen eigen kampeermiddel meer hebben.
Het kan wel, soms moet je echt wel meerdere campings langsgaan. dus hou daar rekening mee. En vaak kom je dan wel uit bij de camping municipal, de wat kleinere campings, zonder al te veel faciliteiten. afgelopen jaren zie ik steeds vaker dat campings vol zijn voor het hele seizoen, maar zelfs dan is er nog weleens voor een of twee nachten een plekje, omdat mensen toch afzeggen, of dat iemand een nacht eerder al vertrekt. niet de populaire drukke gebieden opzoeken zal ook helpen.