De verpleegkundige op het consultatiebureau zegt steeds dat we onze dochter (3 1/2 maand) dagelijks een kwartier op de buik moeten laten liggen. Dit zou goed zijn voor de ontwikkeling van de nekspieren. Zij is de enige die dit zegt, ik heb het verder nergens gelezen of gehoord. Doen jullie dit ook dagelijks?
Het is zeker goed voor de nekspieren en de rest van de ontwikkeling. Alleen wilde Lynn niet op haar buik, dus heb het echt niet elke dag geoefend. Dikke drama. Nu vindt ze het geen probleem en kan ze een hele tijd spelen terwijl ze op haar buik ligt.
Ja dat is inderdaad heel goed voor de nekspieren. wij hadden de pech dat dylano niks anders wou dan op z'n buik liggen. gelukkig kon ik hem 's nachts na zijn laatste voeding wel op zijn rugje in bed leggen
Jep het is zeker goed. Ik had de pech dat Iman absoluut niet op haar buik wilde liggen... Dat heeft heel wat oefening gekost en heel wat huilbuien helaas... Hierdoor kon zij pas laat haar hoofd optillen, omdat haar nekspieren niet ontwikkeld waren!
Is idd beter ja.. Cyenna vindt het nu met 9 maanden nog steeds niets... Maar van het CB moesten we het wel nog steeds doen. Dus dan maar ff huilen hihi.
Wij kregen het advies om het het liefst zo vaak mogelijk te doen als ze begint te huilen dan een paar minuten later nog eens en nog eens en nog eens succes! Inkie
Ik heb dat advies ook gekregen. En het was echt nodig want Sarah wilde eerst ook absoluut niet op haar buik.