borstvoeding ja maar geen half jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missX, 12 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ik vroeg me af of er meer dames zijn die hun kindje wel borstvoeding geven / gaven, maar van plan zijn dit voordat ze ook weer gaan werken e.d. af te bouwen en over te gaan op de fles? Dit is namelijk mijn plan maar ben benieuwd of andere hier ook zo over denken of ervaring mee hebben?

2. sim

sim Niet meer actief

hoi, mijn zoontje is nu twee maand en ik had in mijn hoofd om drie maand bv te geven. maar ik combineer het nu vanaf een paar dagen met fv en moet zeggen dat dat goed bevalt. het valt me op dat hij minder krampjes heeft dan alleen bv, hij is nogal gulzig dus met bv krijgt hij veel lucht mee. maar omdat ik toch nog even de positieve effecten van bv wil mee geven wil ik het nog een tijdje combineren. ik vind 2 a drie maanden ook een mooie tijd, vind het heel knap hoor dat mensen het langer volhouden, maar vind dit gewoon beter passen (heb het ook zo met mijn dochter gedaan)

je moet gewoon doen wat jouw gevoel het beste lijkt.

3. Sassa

Sassa Lid

5 jun 2006
    56
    0
    6
    in een winkel
    noord holland
    ze krijgt nu al de helft kv omdat ik simpelweg niet genoeg heb
    kolf t ook af ...omdat ze zo gulzig is en alles kapot bijt .. alleen doet ze met de fles heel lang en kolven gaat ook niet zo snel als normaal
    dus ik ga na deze week afbouwen en dan stop ik dus helemaal al met borstvoeding heb t geprobeerd maar t gaat gewoon niet .. ben t grootste gedeelte van de dag kwijt aan kolven en voeding en dan kan ik dus weer opnieuw beginnen
    ze zeggen toch dat de eerste 6 weken t belangrijkst is ivm met de afweerstoffen enz dat zeiden ze hier bij t cb tenminste

4. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Annika is nu 3,5 maand en ik was van plan minimaal een half jaar borstvoeding te geven. Maar doordat ze ontzettend lang over het drinken deed en op een gegeven moment veel moeite had om de tepel vast te houden (wat een hoop frustraties opleverde bij mij en haar) ben ik met 3 maanden opgehouden met bv geven. Eerst heb ik nog gekolfd, zodat ze nog 2 a 3 keer per dag toch bv kreeg, maar dat is nu teruggelopen tot 1x in de 3 dagen. Enerzijds vind ik het jammer dat ik ben gestopt, maar het scheelt een hoop ellende en tranen. Ze had absoluut geen moeite om uit de fles te drinken. In plaats van een uur uit de borst drinken is ze nu tussen de 10 en 15 minuten bezig.
    Ik zou niet te lang wachten met haar aan de fles te laten wennen. Dan kun je altijd gekolfde melk geven.

5. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Ik kijk het nog even aan, maar ik denk niet dat ik een half jaar borstvoeding ga geven... Het voeden gaat prima, kolven lukt me ook goed maar ik heb er denk ik op een gegeven moment geen zin meer in! Het is handig dat je het altijd bij de hand hebt en dat het altijd kant en klaar is en zo, maar dat betekent wel dat je eigenlijk altijd in de buurt van je kindje moet zijn of met een kolf loopt te leuren en dat zie ik me geen maanden lang doen!

6. sim

sim Niet meer actief

ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook wel veel energie vind kosten, ik ben de laatste tijd echt doodop, en ik krijg er maar geen 4 uur tussen, steeds net 3 uur of soms wat langer. alleen savonds nahet badje (hij kent sinds kort gelukkig wel dag en nacht verschil) dan houd hij het soms wel 7 uur vol achtereen. maar overdag en voorals sochtend begin ik met voeden rond 6 uur, dan dommelt hij vaak nog wat weg, rond half negen is hij er weer, wil hij weer gevoed worden (hier kom ik ook niet omheen daar zorgt hij wel voor :) )
    dan om tien uur half 11, hij is dan al zo moe van het niet slapen, dan drinkt hij nog wat en rond half 1 hetzelfde.

dan is het ook spits want mijn dochter komt van school, als die weer naar school gaat slaapt hij zo tot een uur of twee, voed ik soms wel soms niet want dan ga ik vaak wandelen om het te rekken, en dan tegen 17 uur krijgt hij een fv. rond 19 uur in bad, nog wat bv en dan slaapt hij door! (als ik naar bed ga leg ik m nog even slapen aan en dan slaapt hij gewoon door tot een uur of 6)

zo dat was mijn dag en morgen weer 8)

vandaar nu mijn vermoeidheid en neiging om helemaal over te gaan op fv

7. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Ja ik heb dus ook niet echt een medische reden waarom ik kroter BV zou geven, maar meer omdat het mij op een gegeven moment ook wel erg fijn lijkt als bijv haar vader haar ook eens kan voeden en ook met het oog op buitenshuis voeden lijkt het me veel fijner. Wil haar inderdaad ook eerst de 6 weken mijn antistoffen meegeven dat wel. Mijn meisje is ook net als jouw kindje erg gulzig...ben benieuwd of dat met fv ook anders zal zijn bij haar. Hoe ben jij hgier trouwens mee begonnen? Met behulp van het CB neem ik aan?

8. sim

sim Niet meer actief

nee, eigenlijk meer omdat ik die voeding ook gaf aan mijn dochter, en die comfort van friso geeft ook geen problemen met ontlasting en mijn ervaring met nutrilon gaf dat wel, ze kreeg moeite en de ontlasting was harder. ik ben vorige week begonnen met een flesje met 120 ml en dach de rest haalt hij wel in met bv als dit te weinig zou zijn (de voeding van 17.00) hij reageerde hier heel goed op, minder krampjes als bij bv zelfs) en hij sliep er ook goed op (tja en of dat nu komt omdat bv lichter verteerbaar is weet ik niet, maar die comfort is wat dikker door de johannes broodpitmeel en is wat pappiger zeg maar. of dat het komt dat hij minder lucht had, maar ik was tevreden en hij ook) nu wil ik de middag voeding er ook door vervangen en gewoon zien hoe het gaat.

het is wel even kijken welke fles en speen ik nog moet gebruiken, ik had alles van avent gekocht maar geen enkele speen wou goed de één ging te snel en de ander te langzaam. ik heb maar een fles van difrax gekocht met een dental speen (lijkt op zijn bibifopper) en die pakt hij goed en doet hij zo'n 15 minuten over. ik heb dan de medium speen omdat die voeding wat dikker is. het is alleen even meten wanneer ie in de goede stand zit, maar als je een krasje op de flesring zet weet je de volgende keer hoe je de speen erdoor moet trekken :D .

Deel Deze Pagina