Voeden na het wakker worden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ElleE, 11 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Voeden jullie eigenlijk ook altijd meteen na het wakker worden? Ik heb het wel zo geleerd van de kraamhulp en ook het cb zegt dat dat het beste is, maar ik heb het idee dat Sven niet altijd wakker wordt van de honger... Daardoor voed ik volgens mij vaker dan 'nodig' en dat lijkt me niet de bedoeling! Sven krijgt nu nog borstvoeding dus op zich kan het geen kwaad maar als ik straks overga op de fles dan kan dit niet meer...

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Je kunt toch ook wachten tot hij honger krijgt? Dat geeft hij echt wel aan. Probeer maar eens om hem niet direct aan te leggen en kijk wat hij doet. Hij krijgt nu ook de leeftijd dat hij wat vaker wakker wordt/ is!

3. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :) tja, als je kleintje vooral hazeslaapjes doet, lijkt het me idd onnodig om hem elke keer als hij wakker wordt te voeden. Probeer voor jezelf in de gaten te houden wanneer hij wel honger heeft, en kijk hoeveel voedingen hij per dag nodig heeft. Het cb heeft toch ook een voedingsschema.

groetjes Setje

4. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    He, ik geef hier ook borstvoeding en mijn mannetje maakt maar korte slaapies overdag. Ik geef hem dus echt niet te eten elke keer als hij wakker word. Ik heb nu aardig in de gaten wanneer hij honger heeft en dan voed ik hem. Zo kom ik op 6 a 7 voedingen op een dag.

5. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ik heb asangfeleerd te letten op signalen vanmijn miesje...dus sabbelen enzovoort..als zer gewoon wakker ligt ga ik haar niet voeden

6. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    doen wat je gevoel zegt.

Ze laten het echt wel weten wanneer ze honger hebben! dan hoor je dat bekende hongerhuiltje!

7. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

civan neem ik sochtends om half 9 mee naar beneden en om 9 uur eet hij een boterham :)

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Dit stond in een e-mail die ik van Pampers kreeg. Ik vind het zelf wel nuttige informatie:

STEEDS WAKKER WORDEN
    Jij associeert slapen misschien met rust en stilte, maar de nachten van je kleintje zijn net iets anders. Jonge babies worden instinctief elke paar uur wakker om verschillende redenen. Honger is de meest voorkomende, maar dit is niet verantwoordelijk voor al het troosten wat je zult moeten doen. Op deze jonge leeftijd, moet je baby nog leren om van lichte naar diepe slaap te gaan. En, in tegenstelling tot oudere kinderen en volwassenen, is hij tijdens het grootste deel van z’n slaap, in lichte, actieve, droom-gevulde slaap, waardoor hij zachte geluidjes kan gaan maken, misschien huilen en zelfs z’n ogen open en dicht kan doen. Daardoor kan het soms lijken alsof hij wakker is terwijl hij net op het punt staat, een diepere slaap te bereiken. Veel ouders springen er meteen uit het op het moment dat hun baby beweegt. Maar wacht! Wacht tot je er echt zeker van bent dat je kindje wakker is en aandacht nodig heeft, voordat je reageert op zulke slaap onderbreki ngen. Denk eraan dat het vaak de tussenkomst is van de ouder, waardoor je baby echt wakker wordt, die normaal gesproken door was gegaan naar de fase van diepe slaap nadat hij half wakker werd.

WAT JE WEL EN NIET MOET DOEN
    Dus de volgende keer dat jij en je partner discussiëren over wiens beurt het is om een nachtelijke excusie te maken naar de kinderkamer, zorg dan dat je er zeker van bent dat het echt nodig is. Als je meteen naar z’n kamer toe rent, elke keer wanneer hij ook maar een zacht geluidje maakt, zal hem dat alleen maar leren dat hij niet zelf kan overgaan van lichte naar diepe slaap. Wanneer hij wakker wordt na een goede rust, graai hem dan niet meteen z’n wiegje uit, wanneer hij net z’n ogen open doet. Laat hem even wennen aan het wakker zijn en het liggen in z’n wiegje. En mocht je s’avonds wel naar je baby’s wiegje moeten gaan, probeer dan zo rustig en zachtjes mogelijk te doen. Als je ervan overtuigd bent dat je kleine geen honger heeft en ook geen schone luier nodig heeft, haal hem dan niet uit bed. Probeer hem weer te laten slapen door zachtjes over z’n hoofdje te aaien of met een kalmerende stem tegen hem te praten en verlaat de kamer zodra hij weer sti l wordt. Gun je baby de kans om te leren hoe belangrijk het is om zelf te gaan slapen.

Deel Deze Pagina