Julia is vandaag 10 weken oud. Zij houd er niet van om op haar buikje te liggen. Ze kan haar hoofdje nog niet lang omhoog houden. Van het consultatiebureau moet ik vaker oefenen. Nu laat ze haar hoofd vaak liggen en is vooral aan het huilen. Wat moet ik nu doen, haar in de box op haar buik neerleggen en maar laten huilen ? Wie heeft er een tip ?
Zou het gewoon af en toe weer eens proberen, of probeer het als een speelmoment te zien. Misschien is ze dan afgeleid en gaat het wel goed?
Ik probeer haar tijdens ieder speel moment te doen. Alleen resulteerd het altijd in een huilbui. Vind ik zo sneu. Nu had ik het er vanochtend over met de cursusleidster van babymassage, zij vertelde me dat de moeder de baas is en je je kindje best even kan laten huilen.
Ik legde laatst Jesper op de grond op een kleed op zijn buik en ben er zelf tegenover gaan liggen en heb zo zijn aandacht getrokken dat vond hij wel leuk...wie weet een tip?!
ik probeerde het in het begin vooral niet te lang te doen (eigenlijk maar heel eventjes) en ik stond dan hard te juichen (goed zoooo!). langzaam kon ze het steeds langer volhouden. Ik blijf ook altijd heel dicht in de buurt en zorg dat ze mijn gezicht kan zien. Gewoon rustig aan. Op een gegeven moment ging ik haar aandacht 'verleggen' en lukte het haar om met opgeheven hoofd toch van de ene naar de andere kant te kijken. succes! Enneh..zodra Lize begon te huilen stopte ik hoor. Nu vind ze het leuk! Amber
In het begin legde ik Kylian met zijn bovenlijfje op het voedingskussen, op die manier lag hij wat hoger met zijn gezichtje en was het omhoog houden ook wat makkelijker. Groetjes Anita
Robin moet er ook niet teveel van hebben, al gaat het de laatste tijd stukken beter. Bij mij zeiden ze bij het CB dat je het beter regelmatig kort kan doen, een minuut of 2 en dan wat leuke speeltjes voor haar neus houdt ofzo, dan 5 of 10 minuten met een kind wat alleen maar jankt, omdat ze er anders gewoon een hekel aan krijgt. Maar ook weer niet gelijk bij het eerste het beste piepje oppakken.
Die van het voedingskussen vind ik een goeie ! Ik maakte zo soms een foto. Maar ik kan het ook als trainen gebruiken natuurlijk. Ik ben dus niet de enige die vind dat een kindje niet brullend op haar/zijn buik hoeft te liggen. Vanochtend heeft ze nadat ik haar 5 minuten had laten liggen bij mij na zitten snikken, mijn hart breekt.
mja anne heeft er ook een hekel aan armpjes zijn best sterk beentjes zijn goed sterk rugje.. buikspieren doen het allemaal prima en dat nekje doet het ook wel.. maar ze heeft er gewoon een hekel aan. en inderdaad.. als je dr op dr buik ligt blijft ze gewoon met dr hoofd op het voedingskussen liggen al dan niet huilend enige moment waarop ze het WEL doet is als ze op mn buik lig terwijl ik in bed lig dus ze kan het wel op zich.. heb me er e igenlijk maar een beetje bij neergelegd stiekum want iedere keer als je het doet als ze vrolijk is resulteert het enkel maar in huilbuien en ze is al zo zelden "vrolijk" dat als ze geen huilbui heeft ik die ook zeke rniet van plan was op te gaan wekken
Anouk heeft er vanaf het begin ook een hekel aan. Om de spieren te trainen leggen we haar met haar borstje op een musical roller van Chicco en rollen haar rond. Samen met mijn man maken we er een spelletje van en ze vind het prachtig. Misschien een ideetje. Succes ermee.
Wij oefende op onze buik. Wij zelf op de bank of de grond liggen en dan Merel bovenop ons. Dan vond ze het wel leuk. Anders was het ook huilen. Nu is ze 5,5, maand oud en nu begint ze het leuk te vinden. Kan nu ook dingen pakken op de buik en zich oprichten. Wij lieten haar ook nooit huilen als ze op de buik lag, huilen was einde oefening. Dan werd het in mijn ogen alleen maar pesterij. En ze leren het toch wel. De een wat eerder dan de ander....
Mijn eerste zoontje vond het rond 5 maanden pas leuk om op zijn buik te liggen....als je hem op zijn buik had gelegd was het meteen huilen geblazen.....nou dan liet ik hem echt niet huilen en gewoon weer op de rug gelegd. Mijn tweede zoontje vond het al vrij vroeg leuk en kon ook mooi op tijd zijn hoofd omhoog te houden Thijmen 2,5 maand oud
Sebastiaan vond het in het begin ook niks, dus hebben we een tijdje niet geoefend. De laatste keer bij het CB legde ze hem op z'n buik en toen deed hij niks, liet lekker z'n koppie hangen. Ze begon over kinderfysio, maar dat zag ik (nog) niet zitten, dus vroeg ik of we zelf nog even konden oefenen. Gelukkig was dat geen probleem. 2 weken geleden zijn we begonnen met 'm even op z'n buik neerleggen voor het verschonen. Dan heeft hij nl. alleen een romper aan en ziten al die kleertjes niet in de weg. Gewoon lekker op het verschoningskussen op de commode. Ik zak dan zelf wat door m'n benen heen zodat hij me goed kan zien. En aanmoedigen natuurlijk! Inmiddels "kletst" hij de oren van je hoofd als hij zo ligt en doet hij het zelfs op 1 armpje! Met z'n andere armpje ligt hij dan lekker druk te doen, hahaha. En zo kletsen we 1 a 2 minuutjes en dan ga ik verder met verschonen. Werkt super! Soms zijn ze er gewoon nog niet aan toe, zoals Sebastiaan in het begin. Je ziet het, het komt vanzelf.
Hoi meis! De tip hierboven mij is een goede! Elke keer als je haar verschoont even op d buik leggen! Niet te lang het moet ook leuk blijven voor julia! Wat ik ook deed was als ik de fles klaarmakte hem op zijn buikje leggen! Ik as maar ong 4 minuutjes bezig nou en dat maal ( toendertijd nog) 6 is al 24 minuten geoefend! forceer het niet! Mama is wel de baas maar als je kindje huilt lijkt het mij niet prettig hoor! Wij vinden dat ook niet leuk! Gewoon door heel de dag een paar minuutjes en anders er zelf tegenover liggen dankomt het wel goed volgens mij! liefs Sal
Rick vond het al heel snel prima om op z'n buik te liggen. Het verder omhoog houden ging wel heel snel vooruit. Dit is Rick met 2 maanden +1 dag
En dit is Rick met 2 maanden + 16 dagen Ik leg hem ook vaak op zn buik als ik de fles aan het maken ben. Maar niet na de fles want dan gaat hij bijna altijd spugen. Probeer er inderdaad voor te zorgen dat er een leuk speeltje in het zicht ligt. En niet doen als ze te erge honger heeft. Verder gewoon steeds kort blijven proberen. Het zal uiteindelijk steeds makkelijker gaan.
mijn kleine meisje vond het ook niks om op de buik te liggen, maar als ik haar nu op de buik leg, probeer ik haar aandacht te trekken, zodat ze gaat beseffen dat het ook leuk kan zijn om op haar buik te liggen... nog steeds vind ze het niet geweldig, maar leg haar toch elke dag even op haar buik (ze is nu bijna 6 maanden oud)