Hallo allemaal Ik zag vandaag ineens twee kleine witte vlekjes op het tandvlees van mn dochter (8maanden) (nog nooit gehad) als ik eraan zit voel ik niks (geen bobbel oid) en het is ook niet rood oid... Ik kan bijna niet wachte op die ene tand vind het zo leuk! Maar is het wel een tand? Op internet staat dat het ook talgkliertjes kunnen zijn... wat doen die daar? Het zit precies op de plek van haar rechterondertandje.. Zucht...ik kan niet wachten haha
Nou hier is de eerste net door gekomen en hij had er behoorlijk last van. Vrees alweer voor de volgende die doorkomt
Vaak zie je het ook aan de buitenkant van het tandvlees, daar zie je dan de vorm van de tand al een beetje door het tandvlees heen komen zeg maar. Hier gelukkig 3 mannetjes die amper tot geen last van hun tandjes hebben, thank god! Bij 1 alleen iets meer en dunnere ontlasting, veel kwijlen en op alles kauwen.
Hier al twee tandjes op komst bij 3,5 maand! Sinds dit weekend twee wittige streepjes uitsteken, maar nog niet doorgekomen. Toen wij vandaag voor andere problemen bij de kinderarts waren, zag ze ook duidelijk dat er iets gaande was in dat mondje. Verder ook veel dunnere ontlasting, van alles moet in dat mondje en hij kwijlt gigantisch! Hoe lang duurt het ongeveer tot tandjes echt doorbreken door het tandvlees,? want dan de spanning de meeste pijn ook weg.
Witte vlekjes kunnen inderdaad wel een teken zijn maar ik zag hier ook aan het tandvlees (recht van voren zeg maar) dat ze er aan komen. Dl begon met 8-9 weken met kwijlen en de 1e tand was door met bijna 4 maanden (week of 15). Dat duurde dus best wel. Tand 7 en 8 zijn hier nu 2 weken door er die hebben ook wel een week of 2 geduurd. Wat zure ontlasting en een slapeloze nacht gehad. Verder gelukkig weinig last gehad van alle tanden. Nu is het kwijlen weer flink toegenomen dus gok dat we snel verder zullen gaan met de hoektanden. Hier begint het kwijlen overigens vaak een weekje of 2-3 voor de tanden doorkomen