Harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 16 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo dames,

Even vraagje, ik heb al sinds vroeg in mijn zwnagerschap harde buiken. Mijn ma zegt dat dit heel goed is en dat de baarmoeder zich voorbereidt op de bevalling. Ik heb dit ook al gelezen in boeken. Mijn vraag is eigenlijk of iemand weet of je bevalling dan ook minder pijnlijk gaat of zou zijn en of iemand daar ervaring mee heeft gehad of meer over weet. ik ben daar erg nieuwsgierig naar. Ik ben namelijk iemand ik heb ook nooit last gehad van menstruatiepijnen e.d., dus als mensen zeggen dat weeen lijken op heftige menstruatiekrampen ik ook niet weet wat ze dan bedoelen. Kan iemand mij helpen of mij vertellen of harde buiken gedurende je zwangerschap ook een betere bevalling betekent?

Groetjes San

2. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    mij is verteld als je vaak harde buiken hebt ...dat dit het teken is dat je het wat rustiger aan moet gaan doen ..op zijn tijd wat rust neemt
    ik geloof niet dat als je nu veel harde buiken hebt dat de bevalling minder pijnlijk zal zijn ..ik hoop het wel voor je ;)

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik denk persoonlijk niet dat harde buiken in de zwangerschap ook maar iets te maken zullen hebben met pijn bij de bevalling.

Hoop het van wel trouwens want heb ook genoeg harde buiken :)

4. Female

Female Niet meer actief

vraag me trouwens af vanaf wanneer je harde buiken kunt krijgen.... vanaf wanneer kregen jullie het?

5. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    ik kreeg harde buiken vanaf week 17.
    Groetjes Arielle

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Harde buiken hebben niks te maken met de voorbereiding op de bevalling, en je bevalling wordt er ook niet makkelijker door. Harde buiken zijn vaak wel een teken dat je het rustiger aan moet doen.

Aan het einde zo rond de 8 maanden kan je last krijgen van voor weeen deze bereiden de baarmoeder wel voor. Maar ook voor weeen zijn geen tekenen van wanneer de bevalling begint en of het een makkelijke bevalling wordt.

7. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    ik heb geloof ik vanaf week 18 ook al harde buiken niet vaak.
    Maar nu de laatste week krijg ik ze soms 3 keer op een dag of helemaal niet, en dan trekt het helemaal naar me onderug en bovenbenen wat een strak en zwaar gevoel geeft. Dit zijn dus voorweeen. ook kun je harde buiken krijgen als je baby heel veel beweegt, dus het is niet altijd zo dat je je te druk hebt gemaakt. En het het samentrekken van je baarmoeder heeft ook met de groei van je kindje te maken.

patricia

8. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Bij mij is het in de laatste 2 maanden begonnen...
    Vooral toen ik nog veel deed zoals veel lopen.
    Nu wordt ik smorgens ook vaak wakker met een keiharde buik, alsof er een steen in zit!
    Maar volgens de vk is dit vrij normaal, vooral op het laatst.
    Maar idd als je er te vaak last van hebt moet je het toch iets rustiger aan doen! maar aangezien het zo'n rotgevoel is heb je ook niet veel keus denk ik om even te gaan rusten op zo'n moment.

Deel Deze Pagina