Ik heb ook een nannycare en earosleep, beide kinderen kwamen nooit tot rust op hun rug dus vanaf het begin ook op hun buikje gelegd. Ben eigenlijk nooit bang ervoor geweest hoor, ik controleerde wel geregeld hoe het ging =) No problema
Mijn kinderen draaide hun hoofd vanaf dag 1 al de andere kant op terwijl ze op hun buikjes lagen! Maar als jij zegt dat er weinig jonge baby's zijn die dat kunnen.. Prima!
De meesten zijn niet sterk genoeg in de nek. Die krijgen hun hoofd niet eens opgetild, laat staan omgedraaid. Hier deden ze het ook in de eerste week al hoor, maar de meeste kids kunnen dat dan dus nog niet. Ik moest er bij andermans baby ook altijd weer om denken om het hoofdje te ondersteunen als ik ze op de arm had. Hoefde bij onze eigen kids niet....
Hier ging het precies hetzelfde. Ik was wel altijd in de buurt. Hier ook 3 met hevige verborgen reflux en op hun rugje hoorde je ze gewoon verslikken.
Ik moest hun hoofdjes ondersteunen, maar alledrie konden ze wel gelijk hun hoofdje optillen. Dacht ook altijd dat dat normaal was.
Yep, hier ook met ongeveer 4 weken. Wat een rust. Onze zoon heeft nog tot ongeveer 1,5 jaar gehad dat hij wakker werd als hij op zijn rug draaide in zijn slaap. Ik vond het ook heel erg spannend. Reacties heb ik van me af laten glijden. Echt niets anders werkte!
Hier ook bij alle 3 jong gedaan omdat ze anders nog minder sliepen. En de oudste een keer op zn rug gevonden terwijl hij zn spuug niet kwijt kon, dàt vond ik eng. Op cb echt wel commentaar gehad en aantekeningen in de dossiers. Maar op de rug is ook een tegennatuurlijke houding, op de buik kunnen ze de foetushouding nadoen
Fijn, zoveel herkenning en goede ervaringen. Helaas is de buikligging ook nog geen succes. Wel bovenop mij haha maar in wiegje spuugt ze ook en ze blijft wakker worden vd krampjes. Ze is ook nog zo jong dus hopelijk gaat het over een paar weekjes beter.