Wij hebben 17 jaar lang op een camping in de buurt gestaan als soort van tweede huis! Heerlijk! Wij hadden dus wel een tourcaravan, een hele grote, met een hele grote voortent met zelfbouwkeuken, banken en tv, maar wij waren er vaak echt van april tot oktober, gingen er zelfs vaak van naar school of werk enzo. Ik zou ook wel weer eens willen, maar man is opgegroeid met 5sterren ultra inclusive hotels enzo... Durf geen vouwwagen te kopen omdat ik bang ben dat hij het niets vindt ofzo...
HAHA die situatie hebben we hier ook al eens meegemaakt! Heerlijk vorig jaar voor weet ik niet wat uitgescholden door een nederlander ... het over me heen laten komen en bij het passeren mijn raampje open en een fijne vakantie gewenst ... je had die kop moeten zien!
Hier nog één, ik wil er nog niet dood gevonden worden. Al dat geloer naar elkaar de hele dag, niks voor ons gelukkig.
We hebben 1 keer een vliegvakantie naar kos gehad..heerlijk geweest maar een hotel of appartement is voor mij geen vakantie. Ik wil niks anders meer dan de camping...heerlijk de tent uitkomen en al gelijk buiten zijn. Ooit vast nog wel eens vliegen maar dat zal een uitzondering zijn.
Mijn ervaring is dat dat toch anders is, alhoewel we ook zelden op van die dichtbevolkte resorts komen. Ik vind kamperen heerlijk, maar dan midden in de ruige natuur zonder allemaal volk om mij heen. (Nieuw-Zeeland bijvoorbeeld)
Oh nee, een camping is echt niets voor ons. (Vind het zo snel koud en beestjes en brrrr.. ) Ik vind het wel leuk om alle verhalen te lezen.
Wij zien eigenlijk nauwelijks iets van de anderen op de camping. Wij staan 's ochtends op, gaan op stap in de regio waar we zitten - tot nu toe altijd Frankrijk - en komen tegen 5 à 7 uur 's avonds terug aan de tent aan. Als we op tijd zijn, springen we nog effe in 't zwembad (op de meeste campings maar open tot 7 à 8 uur, dus soms is 't de moeite niet meer om onze zwemkleding nog aan te trekken). Wij eten zelden voor 8 à 9 uur, waarna we afwassen en nog rustig wat lezen en dergelijke bij de tent. TV's enzo worden bij ons echt niet meegesleept. Ik vond een laptop de laatste keer al lastig genoeg (en dus gaat ie volgende keer niet meer mee). Over 't algemeen zitten we op kleine campings en zijn we zowat de enigen die Nederlands (of beter gezegd: Vlaams, want we zijn Belgen) spreken. Het enige wat ik alleen af en toe doe is vrolijk worden van "springkinderen" . We hebben zo es bijvoorbeeld 2 Franse kinderen van 2 en 3 appels groot gehad die 's ochtends om 7 uur toekwamen op de camping en heel de camping moest weten dat zij er waren . Blij dat ze zo vrolijk deden . Mama en papa keken iets vermoeider - waarschijnlijk de halve nacht gereden naar Zuid-Frankrijk . 's Avonds na 8 uur hoorde je die kinderen wel niet meer. Ik lachte er nog mee tegen vriend van "die moeten opladen om morgenochtend terug zo vrolijk te zijn" . Maar ikzelf heb niks tegen kinderen die in de vakantie laat opblijven. Wij mochten dat zelf vroeger ook altijd. Zeker op vakantie.
oh ja kamperen! Wij hebben ooit (een jaar of 16 geleden) op een camping gestaan op Corsica met tegenover ons een stel met een puberzoon. Die konden toch een partij ruziemaken... Kijven is een beter woord, jemig die schreeuwden de hele camping bij elkaar. En in dit geval klopt het ook dat als je passioneel ruzie maakt dat de seks dan ook passioneel is. Daarmee maakten ze zo mogelijk nog meer herrie... (als zoonlief dan rond een uur of negen weg liep dan wisten we hoe laat het was)
Toen wij in Spanje op de camping zaten, kwam er iedere ochtend een man voorbij gelopen met een frisdrank fles.........gevuld met urine.
Ik vind het campingleven heerlijk en ja ook om naar andere mensen te kijken hoe ze het doen. wij nemen geen tv mee en die mis ik ook echt niet. onze kinderen van 3 en 7 gaan dan ook later naar bed. je leeft toch anders en vooral in het buitenland. we moeten nog 4 weken geduld hebben voor we weer gaan.
Over dat loeren... Ik vind dat niet echt loeren. Klinkt zo negatief. Je ziet nou eenmaal dingen van elkaar. Dat is geen loeren toch?
Hier ook camping heerlijk... Niet echt loeren naar mensen hoor.. Wij zijn veel weg van de camping .. Wij gaan donderdag naar Spanje Lloret de mar heerlijk zin in
Paar jaar geleden hadden we gtst op de camping. We stonden op een camping met privé sanitair en tegenover ons kwam een jong Nederlands stel staan. Overdag hadden we geen last van ze, maar iedere avond, als wij net in bed lagen dan begon het... Ruzie, schreeuwen. Op een avond had zij hem de tent uit gezet en hoorden we hem aftaaien. Man en ik zeiden al tegen elkaar, die gaat op de plee slapen. En ja, hoor! Ik zou me echt de volgende morgen doodschamen, hun niet. Tot onze grote irritatie ging het iedere avond zo. Toen ik in mijn jeugd op vakantie was stond er ook een jong stel naast ons. Haar ouders stonden verderop op de camping. Halverwege de vakantie werd zij verliefd op een andere jongen en dumpte de jongen waar ze mee was. Daar zijn ook heel wat woorden gewisseld want haar ouders waren het hier totaal niet mee eens. We hebben ook eens een stel naast ons gehad die iedere avond te keer gingen als een stel (luidruchtige) konijnen. Ik heb meer dan 25 jaar gekampeerd, kan er bijna een boek over schrijven .
Er was eens een Franse jongen die altijd over de camping scheurde in een rood t-shirt, hij had wel een week hetzelfde shirt aan. Die noemden we Tomato. Verder weet ik het eigenlijk niet meer...