Ben ik te ongeduldig of de gyn te laks?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by glimworm, Mar 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. glimworm

glimworm Niet meer actief

Hallo !
    ik wil graag even mijn "ei" kwijt
    Mijn vriend en ik zijn al sinds september 2008 bezig voor een kleintje.
    Ik ben in maart 2009 6 weken zwanger geweest en heb een spontane miskraam gehad.
    Daarna is er geen succes meer geboekt wat betreft het zwanger raken.
    In november 2009 zijn we doorverwezen naar een gyn. De zwemmers van mijn vriend waren niet goed beweeglijk en het aantal zat net onder het gemiddelde.
    Ik heb bij de eerste afspraak een inwendige echo gehad, had net mijn eisprong gehad en verder zag alles er goed uit zei de echoscopiste.
    Nu heeft de gyn gezegd dat hij eerst mijn vriend verder gaan onderzoeken. hij is doorgestuurd naar een uroloog. daar deden ze eerst een plastest en constateerden dat er teveel cc urine achterblijft wat kan teruglopen naar de zaadjes en dat is niet goed
    (tja wat ze al niet kunnen onderzoeken?;)) hij krijgt nu fysiotherapie om zijn bekkenbodemspieren te versterken en over 2 maanden moet hij terug naar de uroloog, daar gaan ze kijken of het geholpen heeft.

Intussen zijn we ruim 1,5 jaar bezig en nog steeds zonder succes.
    Het schiet gewoon helemaal niet op en het zint me steeds minder waarom de gyn mij niet verder gaat onderzoeken. Ik heb dan wel een mooie echo gehad, maar dat wil niks zeggen, er kan misschien wel iets met het eitje zelf zijn of het baarmoederslijmvlies wat geen zaadjes doorlaat, dat zie je niet op een echo.

Als we voor september nog niet zwanger zijn geworden,trek ik die man aan zijn kraag en vraag of hij mij ook wil onderzoeken.

Ben ik nu echt te ongeduldig of is die gyn zo laks om het goed uit te zoeken voor ons?

:(

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,828
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk dat het een beetje in je nadeel nu werkt, dat je dus wél zwanger kunt worden, door die zwangerschap die je in maart 2009 hebt gehad. Je kán dus zwanger worden.
    En aangezien er bij je man duidelijk dus een reden, waarom het niet zo gemakkelijk gaat. Daarbij zijn er genoeg koppels, bij wie het , zonder medische problemen ook lang kan duren.
    Maar oke, dat is allemaal heel nuchter bekeken.
    Ik snap de wens voor een kindje! En dan schiet het gewoon allemaal niet op...
    sterkte en succes in elk geval! Ik hoop dat het ondanks alles, toch snel raak blijkt te zijn!

3. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    1,762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Het klinkt op zich aannemelijk allemaal. Ze proberen eerst je vriend weer goed vruchtbaar te maken en als dat lukt is er dus een dikke kans dat het gewoon goed zou moeten gaan (lees: dat je evenveel kans hebt als iemand anders), omdat het bij jou oke is.
    Natuurlijk kan je altijd vragen aan de gyn of het geen zin heeft dat jij ook wordt onderzocht (verder onderzoek) of of je misschien zelf nog iets extra's kan doen. Maar dat zou ik dan gewoon vragen, want het klinkt me zo niet in de oren alsof de gyn te laks is.
    Wie weet helpt het je vriend enorm en ben je straks opeens zwanger!

(ik kan me natuurlijk wel voorstellen hoe frustrerend dit moet zijn zeg...ik zou ook in alle staten zijn! maar focus je even op jezelf en - de fysiotherapie van - je vriend en probeer wat geruststelling te vinden in het feit dat jullie nu goed in de gaten worden gehouden. Ik zal i.i.g. voor je duimen!!)

4. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ik herken je verhaal wel, bij ons bleef zwangerschap uit door verminderde zaadkwaliteit. Met dat verschil dat mijn man van de uroloog Proxeed voorgeschreven kreeg (hiermee wordt de zaadkwaliteit verbeterd) en ik toen wel snel zwanger raakte. Dus wellicht is dat een idee? Het wordt niet door iedere verzekeraar vergoed, maar het is zeer de moeite waard om te proberen. Het is natuurlijk geen wondermiddel maar wie weet werkt het bij jullie net zo goed als bij ons.

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

thanx! mijn vriend moet over 2 maanden weer naar de uroloog, ik zal hem tegen die tijd zeggen dat hj daar om moet vragen;)

Share This Page