Meiden, Vandaag hadden wij onze eerste echo. Mijn laatste menstruatie was 15 april, dus de verloskundige gaf aan dat ik nu 8 weken en 6 dagen zwanger ben. De innesteling was op 13 mei, dus dan zou ik nog helemaal niet zo ver zijn. Vandaag bij de eerste inwendige echo was niets te zien, alleen een klein vruchtzakje. De verloskundige gaf nu aan dat wij er maar voor 90% er van uit moeten gaan dat het misgaat. Mijn man denkt dat we gewoon nog maar 4 weken zwanger zijn ip.v. 8 weken dit i.v.m. de datum van de innesteling. Over 2 weken heb ik weer een echo bij de gynaecoloog, maar kan iemand van jullie mij iets meer vertellen over de datum van de innesteling en wat je dan eigenlijk moet aanhouden van hoe ver je nu bent. Liefs Diane
Wanneer heb je positief getest? En waarom is de innesteling op 13 mei geweest? Weet je misschien wanneer je eisprong was? De meesten voelen niks van de innesteling, krampen of steken kunnen vanalles betekenen. Dus dat kun je niet meenemen in je berekening, omdat je er niet vanuit kunt gaan dat het een innesteling was. En voor de innesteling staat niet een bepaalde cyclusdag, dus je kunt daarmee simpelweg niet de zwangerschapsduur berekenen. Als er nu alleen een vruchtzakje te zien was, ben je ongeveer 5 weken zwanger. Dat betekent dat je eisprong veel later moet zijn geweest en dat je niet van de eerste dag van je menstruatie kunt uitgaan. Dit is heel goed mogelijk, maar het hangt er wel vanaf wanneer je een positieve test had. Als dit al weken geleden was, dan is de kans groot dat het niet goed zit. Heb je pas geleden positief getest, dan kun je inderdaad minder lang zwanger zijn.
Wat een onzekerheid... Hoe weet je dat de innesteling 13 mei is geweest? Dit kan altijd iets later zijn geweest. En wanneer heb je voor het eerst positief getest? Ik hoop dat de volgende echo duidelijker is voor jullie...
hoi meid ik had met de 1e echo dat ze ook alleen maar vruchtzakje zag, ik was ook erg bang aangezien ik dit eerder meegemaakt had en het idd fout zat, maar ik kwam ook 2 weken of 1 week later (weet het even niet) terug en toen zagen we wel wat, het bleek ook dat ik minder ver was, dus er is nog hoop! Ik duim voor je meid!
bij onze eerste echo was ook alleen een vruchtzakje te zien, ook wij waren bang dat het mis gegaan was maar een week erna bleek het dus toch goed te zitten
Dit heb ik ook gehad bij de 1e zwangerschap. Ik zou volgens de berekening ongeveer 6 w en 5 dgn zijn. Aangezien er alleen een vruchtzakje was te zien moest ik 2 weken later terug komen. De gyn gaf aan dat het mis of goed kon gaan. Twee weken later was er een kloppend hartje te zien! Ik was korter zwanger dan de berekening, bij de 1e controle bleek ik nog maar 4 w en 5 dgn te zijn. Mss is dit bij jou ook het geval?
Hoi, Mijn laatste menstruatie was op 15 april, alleen was mijn cyclus voor die tijd zeer onregelmatig. Op 13 mei had ik lichte krampen en licht bloedverlies, ik dacht dat ik weer eerder ongesteld werd, maar het zette niet door. Op zaterdag 15 mei hebben we een zwangerschapstest gedaan deze was negatief, op dinsdag 18 mei hebben we weer een zwangerschapstest gedaan en deze was wel positief. anderhalve week later nog een test gedaan en die werd gelijk al positief, hoefden we niet eens de minuten af te wachten. Bij onze eerste zwangerschap wist ik ook wanneer de innesteling was geweest en bij alle echo's klopte het aantal weken ook niet met de grote van de baby, elke keer was het toen voor ons een verrassing hoe ver ik was. Maar in ieder geval iedereen bedankt voor jullie reacties, ik blijf toch nog een beetje hoop houden.
Als je op 18 mei positief getest hebt, dan zou je nu toch echt ruim 8 weken zwanger moeten zijn. Zeven weken zou ook nog kunnen, als je een hele vroege positieve test had. Maar gezien je test kun je nu niet nog maar 5 weken zwanger zijn, omdat je ruim vier weken geleden positief getest hebt. Op het moment van een positieve test ben je over het algemeen ongeveer 4 weken zwanger (twee weken teruggerekend naar de eisprong + twee gratis weken) Dus ik denk niet dat het goed zit, om eerlijk te zijn. Dan zou je nu met een groeiachterstand van bijna 4 weken zitten.
Ik heb het ook gehad en bij ons is het uitgelopen op een miskraam. Hoop voor jullie op beter nieuws omdat je ook onregelmatig ongesteld was. Normaal begin je te tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.
Hier sluit ik me helemaal bij aan! Volgens je "innesteling" en je positieve test moet je echt al 7-8 weken zwanger zijn! Ik vrees het ergste voor je!
Vervelend, nou gewoon maar afwachten denk ik ja, bij mij was de eerste keer ook alleen maar een vruchtzakje te zien. En ze dacht ook dat het mis zou gaan, maar er zit nu toch een heel kindje in hoor, dus ik zou gewoon afwachten als ik jou was! Niet te druk maken! Ik hoop het beste voor je!