hoge BMI, Gynaecoloog of verloskundige?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Rozeroos, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik heb te hoge BMI en moet daardoor in het ziekenhuis bevallen. Nu lees en hoor ik dat veel zwangere met een te hoge BMI onder controle zijn bij de gynaecoloog.
    Mijn verloskundige heeft me nog niet doorgestuurd en vraag me af hoe het werkt.
    Te hoge BMI, verloskundige of Gynaecoloog????

2. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt eraan hoe hoog je bmi is of je onder controle van de verloskundige of gynaecoloog komt te staan.

3. Rozeroos

Mijn BMI is ongeveer 36.
    Ik ben 1.65 lang en weeg ongeveer 98 kg. :O

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Wisseld volgens mij per verloskundige ook nog.

Ik had een BMI van (dacht) 33 bij start zwangerschap. En ze zei dat ik op het randje zat..

Nu inmiddels overgemoeten naar de gyn ivm zw suiker.

5. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    bij de vorige zwangerschap was ik begin 98 bij 1.67 gewoon bij de verloskundige geweest moest wel in het zh bevallen, heb het nooit als probleem gezien.

wat het nu gaat doen weet ik niet, ben 10 kilo zwaarder dan bij de eerste keer dus we wachten af. maakt mij helemaal niets uit eigenlijk

6. jollietje

jollietje Actief lid

9 okt 2011
    440
    0
    0
    Flevoland
    Mijn verloskundige houd als regel aan: Bmi onder de 40 is bij haar onder controle
    mits de zwangerschap gewoon zonder complicaties verloopt. Wel verplicht in het ziekenhuis bevallen bij een bmi boven de 35.
    Tevens is er een extra controle op suiker(gtt meting) en 2 groeiecho's. Wat alleen maar goed is vind ik, dat je extra gecontroleerd word :)
    Succes met de zwangerschap!

7. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij onze verloskundige is het hetzelfde als hierboven :)

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier mag je bij de verloskundige blijven zolang als ze het gewoon kon voelen (baarmoeder en ligging kind)
    maar je mag ook kiezen.

ik mocht gewoon bij de verloskundige blijven maar door trauma uit een vorige bevalling moest ik naar de gyn.
    vond het helemaal niet erg mocht zelfaecoloog mijn gynaecoloog kiezen (degene die de oudste heeft gehaald super lieve man) en daarbij kreeg ik ook iedere afspraak een echo erg leuk.

9. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    De controles gewoon bij de verloskundige, maar wel in het ziekenhuis bevallen. Onder begeleiding van de verloskundige..

10. Rozeroos

Ik hoop dat ik lekker bij de verloskundige kan blijven. Mooi dicht in de buurt.
    Bedankt voor jullie informatie :D

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier een bmi van 37. Ben onder controle van gynaecoloog en verloskundige. De verloskundige was hier verbaast over, zij had verwacht dat gynaecoloog alle controles wilde doen, maar ben ondanks overgewicht gewoon kerngezond dus gynaecoloog vind t voor nu nog niet nodig. Ze gaat wel de 20 en 30 wekenecho doen omdat ze in t ziekenhuis betere apperatuur hebben die beter door een speklaagje heen kunnen kijken ;)
    Moet wel in t ziekenhuis bevallen, onder begeleiding van verloskundige. Komt bmi hoger als 40, dan is de gynaecoloog bij de bevalling.

12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    eerste zwangerschap bmi met onder de 40, alle controles en bevalling in het ziekenhuis met verloskundige. Overigens probleemloze zwangerschap gehad.

Nu bmi net boven de 40, controles tot nu toe bij de gynaecoloog maar ik wil heel graag terug naar verloskundige dus dat ga ik daar dinsdag bespreken.

Deel Deze Pagina