hey dames, ik had een vraagje aan jullie. ik heb een paar echos gehad en iedere keer ben ik niet 12 aug maar 6 aug uitgeteld. heeft iemand daar ervaring mee... ik denk dus dat hij een week eerder komt,maar het kan ook een groot kindje zijn of niet. graag jullie reacties
Ja hoor, deze buikman is ook steeds groter dan gedacht. terwijl dit écht niet kan (heb 1 keer onveilig gevreeen in die periode). Dus of hij komt wat eerder of het is gewoon een wat groter kindje. Mijn vriend en ik zijn ook lang, dus is het denk wel logisch dat onze kids wat langer zijn dan normaal.
Ik was op 29 september uitgerekend, maar uit de 20-weken echo en 3D/4D echo kwam dat mijn uitgerekende datum tussen 20 en 24 september zou zijn. Ik had dus ook wel verwacht dat ons mannetje eerder zou komen, maar ik ben uiteindelijk op 9 oktober bevallen.
Maar als je één keer onveilig hebt gevreeën dan kan het juist toch wel? Of heb ik niet goed opgelet bij biologie?
die vraag zit ik dus ook mee!14-11-07 was mijn laatste menstruatie dan zou je er vanuit moeten gaan 21-08-08 ben je uitgerekend,niet dus op de echo was ik 4 weken later uitgerekend en toch al die tijd twijfel ik er nog steeds aan terwijl de vk al 2 keer heeft gezegt nee wat de echo zegt moet je vanuit gaan.
Het is ´normaal´ om tussen de 37 en 42 weken te bevallen. Je uitgerekende datum is niet meer dan een richtlijn.
Ons mannetje is 10 dagen na mijn uitgerekende datum gekomen. De meeste vrouwen bevallen tussen 38 en 42 weken. Mijn zoontje woog trouwens 3760 gram, dus op zich geen enorm grote baby.
Wij hebben 1 keer onveilige sex gehad op 28 januari (ja dat mogen jullie best weten haha) dus dan is het onmogelijk dat de beeb toen met terugwerkende kracht is gemaakt, dus een week eerder, snap je? Er kan namelijk maar 1 moment geweest zijn en ik heb direct daarna mijn eisprong gevoeld en mijn cyclus is altijd regelmatig. Dus vandaar dat hij niet ouder kan zijn maar wel groter is dan gemiddeld.
Tot 12 weken kunnen ze bepalen aan de hand van een echo wat je bevallingsdatum kan worden, daarna is het niet meer mogelijk vanwege verschillen in de groei waarschijnlijk ligt die van jullie gewoon een week voor. Zoals die van mij bijna 3 a 4 weken achter ligt en ik echt niet korter zwanger ben als mijn banner aangeeft omdat die achterstand pas met 20 weken is begonnen.