onze kleine meid heeft sinds kerst der eerste tandjes door maaaar ik mag ze niet poetsen er naar kijken was in het begin al drama, maar tanden poetsen nog veel erger spelen met de tandenborstel vind ze hartstikke leuk maar zodra ik haar tandjes wil poetsen word ze woest!! ze gaat echt krijzen en draait der hoofd weg iemand nog tips??
Hier nog steeds een drama maar het moet gewoon. Ze is nu 17 maanden. Dus soms even in de houdgreep en poetsen.....
Liedje zingen helpt hier ook. In het begin (S was 4 mnd toen de eerste tandjes doorkwamen) gebruikte ik een vingertandenborstel. Nu laat ik haar na het poetsen zelf nog even poetsen.
hier is tandenpoetsen nog steeds een drama! hahahaha! we hebben al van alles geprobeerd en niets werkt.. liedjes zingen, leuk doen, boos doen, maakt niets uit! dus nu gaat ze in houdgreep, papa houdt handjes vast en haar hoofd, ik poets vlug dr tandjes en klaar! mag ze zelf nog even napoetsen. ergens vindt ze het geloof ik grappig.. een dreumesje tegen 2 volwassenen...
Doen wij ook zo hoor..... Opa en oma wisten niet wat ze zagen... Maar later zal ze ons dankbaar zijn als ze een gezond gebit heeft en hier wordt het over 6 mnd nig leuker dan moet het 2x
soms is het gewoon niet anders als al het andere al geprobeerd is, moet het maar zo! en ach, ze zal er geen trauma van oplopen.. toch?
Misschien doet het pijn omdat er meer tandjes door komen? dan vond Nina er ook niets aan. Gelukkig voor de rest nooit problemen met tanden poetsen
Ik zou haar gewoon met de tandenborstel laten spelen. 1 tandje is nog niet zo belangrijk en zo kan ze al spelenderwijs leren dat er wel gepoetst moet worden. Her is het eigenlijk nooit een drame geweest, ze springt op als ik het woord noem. Ik poets eerst een paar tellen zelf, dan speelt ze er zelf ng even mee en zijn we klaar. Succes!
Ik weet dat het eigenlijk niet goed is.. Maar ons zoontje ontdekte onze elektrische tandenborstel, en wou er de hele dag mee poetsen.. Wij hebben met kerst een elektrische tandenborstel voor hem gekocht, en hij vind het geweldig! En met een gewone tandenborstel? Een drama!
Ook het eerste tandje is belangrijk! Dan moeten ze het juist leren, dat poetsen erbij hoort. Ik poets mijn kind eerst zelf, en niet een paar tellen maar ongeveer een halve minuut per kant (hij heeft twee tanden boven en twee onder). Daarna mag hij nog even zelf. Hij vindt tandenpoetsen leuk en huilt nooit. Als hij het niet leuk zou vinden, zou ik toch doorzetten, want ik wil graag dat mijn kind straks een gezond gebit heeft.
Hier ging het in het begin prima, maar na een paar maandjes lol werd het drama. In de houdgreep moeten nemen en toen we dat zat waren hebben we toch maar even Bumba opgezet tijdens het poetsen. Nu is het weer helemaal prima
Hier gaat het met vlagen... Ene keer gaat het daaaagen goed en houdt hij zijn mond goed open,andere dagen heeft hij er totaal geen zin in en krijg ik het niet voor elkaar. Dan poets ik maar gewoon wat ik poetsen kan,ook al is het maar ff een keer heel vlug en dus niet grondig. Echt in de houthreep nemen tot schreeuwens aan toe doe ik niet. Het gaat hier sinds een week eel heel goed doordat hij mee moest met mij naar tandarts (geen oppas). Nu zegt hij elke keer: "net als mama zo je mond open doen" en kan ik minutenlang elke tand en kies onder handen nemen hahaha. Toch handig zo'n lang tandartsenbezoek (gaatje boren en vullen) X
Thnx voor alle reacties!!! Ermeee laten spelen doen wij ook Maar dat is zelf doen en leuk Als ikhet wil doen is her drama
Hier mocht ze in het begin toen het nog n drama was zelf op dr tandenborstel kauwen.. Zelfde resultaat en geen gezeur. Langzaamaan zijn wij haar gaan helpen. Ze mocht onze tandjes poetsen wat natuurlijk heel leuk was. Na n tijdje mocht ze dat alleen als wij ook haar tandjes mochten poetsen. In het begin tot ze dwars ging doen, en zo is ze zelf er aan gewend dat wij gewoon haar tanden poetsen zoals wij willen en zonder gezeur.
Onze zoon heeft sinds 1 maand twee tandjes. Hij vindt het geweldig als zijn tandjes gepoetst worden. Zodra hij de tandenborstel ziet gaat zijn mond al open en grijpen zijn handjes al de tandenborstel beet. Ookal heeft hij nog geen kiesjes ik poets wel zachtjes de kaken zodat hij daar ookal aan gewend raakt. Hij vindt het heerlijk. Ook toen zijn tandjes nog maar net door waren en het erg gevoelig was, dit gaf juist verlichting. Nu maar hopen dat dit zo blijft !
Ik doe het om de beurt met mijn zoontje. Eerst poets ik zijn tandjes en zing ik een liedje. Daarna krijgt hij de tandenborstel om even mee te spelen. Ik moedig hem dan aan om de tandenborstel in zijn mond te stoppen. Zodra hij dat doet, prijs ik hem uitbundig, wat hij grappig vindt. Daarna is het mijn beurt weer en poets ik nog even terwijl ik weer een liedje zing. Het is de enige manier die werkt voor mijn zoontje, anders is het ook drama!
Tja, hier hebben we het vooral aan papa te danken dat het goed gaat. Onze oudste zoon had met 5 maanden zn eerste tandje. Het is vooral papa geweest die 's avonds net zolang is blijven zitten totdat er was gepoetst zonder houdgrepen en drama's. Ik had er het geduld niet voor. Maar papa blijf als het moest 10-20 minuten wachten totdat meneer klaar was met spelen/ontdekken en hij -snel- die paar tandjes mocht poetsen. Inmiddels hoort het bij het ritueel: tijdens het boekje lezen knaagt hij op de tandenborstel (die we dus ook veel vaker moeten vervangen dan 1x in de 3 maanden), en als het boekje uit is, dan poetsen wij nog na. Misschien dus een idee om het in het ritueel te integreren? En dat er dan ook niet verder gegaan wordt met het ritueel totdat mama of papa ook even heeft gepoetst?
wij zijn begonnen met een vingertandenborstel, nu was ze ook al heel vroeg erbij met haar eerste tandjes. En het volledige gebit heeft al een poos compleet. In begin alleen met wat water. Pas later tandpasta, en nog wat later een tandenborstel. Onlangs begon mevrouw ook moeilijk te doen. Maar tandenpoetsen moet gewoon. In begin hielp afleiden nog wel eens, maar nu ook niet meer. Hoewel het de laatste weken wel weer beter gaat. Ze weet dat wij eerst haar tandenpoetsen, daarna mag ze nog zelf. Beetje gek doen met tandenpoetsen kan ook helpen. Ze zit nu braaf op schoot bij een van ons, en als de tandeborstel er aankomt dan doet ze haar mond open en zegt ze al op een gekke toon 'aaaaaaaaaaaaaaaa' en wij kunnen poetsen. enige tip wat ik je kan geven, ook al is het een drama, volhouden, het gaat vanzelf over en beter!