5 maanden.. Tandjes of iets anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem93, 14 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

#1 Bloem93, 14 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mrt 2016
    Ivy is een goede slaper, al vanaf de kraamweek slaapt ze gewoon door.
    Dit is een paar weken niet zo best geweest, maar uiteindelijk pakte ze het slapen weer goed op.

Nu sinds 3/4 nachten is het echt drama, ze word om de 2 á 3 uur wakker, ze begint dan kei hard te schreeuwen en wordt alleen stil als ze een fles van 90ml krijgt.

Schema
    07.00 fles 180/6
    10.00 fruit
    11.00 fles 180/6
    15.00 fles 180/6
    18.00 groenten
    19.00 fles 180/6
    23.00 fles 180/6

Het lijkt mij echt stug dat ze midden in de nacht honger heeft en dit ook nog om de 2 uur, dit doet ze normaal ook nooit.

Ivy heeft geen speen, ik gebruik johannesbroodpitmeel tegen het spugen, poept goed, eet d'r fruit en groenten heel goed en is verder best een tevreden meisje.
    Ze kauwt overal op, maar voel geen hele duidelijke puntjes in haar mond. Kwijlen doet ze ook niet extreem

Wel is ze erg op mama en papa gesteld en wilt niet bij andere mensen op schoot zitten of aandacht van ze krijgen, ze mogen best praten/lachen naar d'r als het maar op gepaste afstand is.

Heeft iemand ervaringsverhalen over tandjes en klinkt dit als..?

2. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het kan ook gewoon een fase zijn. Hier zijn er ook periodes van ineens snachts komen en gewoon honger hebben, dat duurt dan 1 of 2 weken en dan is het weer over. Ik geef lekker een flesje, zij blij, ik blij!

Hier kwamen de eerste tandjes gepaard met veel kwijlen, verhoging, rode billen.

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Het zou kunnen, mijn zoon zijn eerste tandje is doorgekomen toen hij 5 maanden oud was. Opeens zag ik een soort van zwart streepje op de onderkaak op de plek waar de snijtandjes doorkomen (dun tandvlees). Een paar dagen later was er een puntje voelbaar. Maar zoals hierboven ook al staat kan het ook een fase zijn.

4. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier was dat rond 5 maand een fase. Paar nachten en toen was het voor Hoe lang het duurt over.

5. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Laten we hopen dat het snel over is.. Vind het zo vermoeiend.
    Ze is ook echt ontroostbaar, normaal komt ze dan bij ons in bed knuffelen maar zelfs dat wilt ze niet deze nachten.

Maar om de 1,5/2/3 uur drinken snachts is toch een beetje overdreven..
    Ze heeft om 23.00 180/6 en vervolgens komt ze om 01.30/02.00 weer zoals vannacht..

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Was hier ook een fase. En ook niet bij ons in bed willen. Uiteindelijk sliep ze wel bij ons in bed maar op mijn arm en dan lag ze helemaal tegen me aan.
    Wij denken ook elke keer tandjes maar er is nog steeds niks te zien ;)

7. LianneE

LianneE Niet meer actief

Hier ook deze fase...ook opeens nachtvoeding, ontroostbaar en alleen bij mij willen slapen. T ergste lijkt nu voorbij. Dacht eerst tandjes, toen kreeg ze griep maar daarvoor had ze t ook al. Denk ook een (vermoeiende) fase :)

8. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    In deze fase kunnen ze wat eenkennig verdrag vertonen. Dat zou het kunnen zijn of wat last van een sprongetje.
    Het is soms gissen.

9. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Afgelopen nacht kwam ze alleen om 02.45, flesje en daarna lekker door geslapen tot 09.00

Ik denk toch een tandje, voel rechtsboven in ineens een klein mini puntje. Naar mijn idee toch echt een tandje

Deel Deze Pagina