op de fiets.. jullie ervaring

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anael2009, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    Het leek ons leuk om vandaag de kleine te gaan erkennen dus mijn vriend stelde voor om op de fiets te gaan..

Had al tijdje niet gefietst door het slechte weer en tjonge.. dat viel tegen! hijgen als een paard en toen ik van mijn fiets afstapte kreeg ik weer bandenpijn..

Hoe gaat het fietsen bij jullie?

x

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    helaas lukt het fietsen bij mij ook niet meer, eigenlijk vanaf januari.

Ik was toen gaan fietsen en kreeg later buikpijn. Ik dacht dat het mijn darmen waren (zo voelde het).

Twee weken geleden ging ik weer fietsen, na 5 minuten kreeg ik pijn in mijn buik en rug :( . Daarna bleef de pijn ook een tijdje aanhouden.

Vind het wel jammer hoor, zeker met dit weer :(

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hoi hoi

was wel mooi weer 8)
    ik fiets minimaal 20km per dag voor mn werk
    heb een zeer goeie fiets en bij deze en vorige 2 zwangerschappen gewoon heerlijk gefietst
    merk wel dat ik wat langzamer ben
    maar zolang ik de 5 km in 10 min haal maak ik me geen zorgen

Denk dat het eraan ligt of je het gewent bent?
    Weet dat mn zusje fietsen als zeer vervelend beschouwde met haar zwangerschap.

4. fempje

fempje Bekend lid

27 sep 2006
    504
    0
    0
    het fietsen gaar hier nog uitstekend! wel daarna een beetje bandenpijn maarja als dat alles is ;)

5. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Hier gaat het fietsen op zich nog wel, wel gaat het stukken langzamer dan ik gewend ben. Maar ja met dit weer is het niet zo erg.

Wel heb ik steeds meer last van onderen zeg maar, het zadel zit nou niet echt comfortabel. Maar ik maak niet echt lange afstanden want anders zou ik het ook niet trekken denk ik....
    Ik heb ook wel last van sommige hobbels in de weg, als ik daar overheen ga moet ik altijd gelijk plassen :)

6. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    Wie heeft er trouwens ervaringen met een hangmat? heb een heerlijke en heb er zo'n zin in om erin te liggen, maar kom je er wel weer uit?

7. esmeralda84

30 mrt 2009
    60
    0
    0
    Hier gaat het fietsen nog wel prima . ik waggel wat heen en weer op mijn zadel haha. Mijn buik zit behoorlijk in de weg haha.

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik fietste tot een paar uur voor mijn vliezen braken! Had nergens last van!

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik kan nog wel fietsen, maar ben wel sneller aan het hijgen. Fiets gewoon wat langzamer, vind m'n zoontje niet erg want dan kan ie alles beter zien :)

Merk dat het wel lastiger is om mn evenwicht te bewaren. Moet er echt goed alert op zijn.

Maar voorlopig lukt het nog wel, en bij de vorige heb ik ook tot op het eind gefietst, wel korte afstanden. Heb alle controles bij de VK op de fiets gedaan toen.

10. heidi1986

heidi1986 Lid

25 dec 2007
    46
    0
    0
    het fiesen gaat bij mij gelukkig nog goed, alleen wel sneller moe dan ervoor :)

11. kimoyra

kimoyra Lid

21 jan 2009
    79
    0
    0
    Ik fiets altijd alles. We hebben wel een auto maar ik heb nog geen rijbewijs... Sinds een maand gaat onze eerste naar school, en met de oppaskinders is t t makkelijkst als ik dat op de (bak) fiets doe. Lopend wordt t meer een halfuur dan die 5 minuutjes.
    Merk wel dat t nu al minder gaat, en buikpijn als ik me teveel inspan (moet elke keer onder een viaduct door, naar beneden en dan weer klimmen). Maar zolang t nog gaat gaat t best.
    Ik heb ook last van m'n bekken / ischias, dus fijn is anders. Ben al bij de fysio hoor, maar dan is t nog niet meteen over.
    Fietsen is wel veel fijner dan lopen!

12. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb tot 2 dagen voor mijn bevalling nog gefietst (moet toch boodschappen halen, en heb geen auto) maar moest het wel op een rustig tempo doen. Ik was (denk na zo'n 4 maanden zwangerschap) heel snel uitgeput en kreeg steken in mijn zij. Ik voelde me af en toe net een oma :)
    Maargoed het ging wel

13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Fietsen gaat hier op zich nog goed. Doe ook aan spinning, dat gaat ook nog al moet ik nu wel echt een tandje lager als dat ik deed voordat ik zwanger was. Maar goed, zolang ik kan blijven sporten doe ik het graag. Die de les geven die weten het ook, eetje ervan heeft zelf nog niet zo heel lang een dochter. Ik doe gewoon wat ik kan.
    Ook gewoon fietsen gaat nog prima denk ook wel omdat ik toch blijf sporten dat conditie beter blijft.

14. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Geen problemen met fietsen. Gaat nog steeds als voorheen.

15. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb de dag voor mijnn vliezen braken nog gefietst!:p

16. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Fietsen gaat prima hoor, zelfs nog met mijn dochtertje voorop. Merk wel dat ik nu iets sneller de auto pak voor de langere afstanden.

17. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Fietsen gaat nog goed, maar niet te lange afstanden. Ook ben ik erg moe als ik heen en terug ben....maar ja....

18. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Als ik ga fietsen krijg ik gelijk harde buiken :(

19. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Fietsen gaat hier ook nog goed, eigenlijk. Wel inspannend en na afloop wel een beetje zere buik, maar na even uitgerust hebben gaat het weer.

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Het fietsen gaat moeilijker. Ik hijg hahaha en mijn buik zit in de weg. Zodat het wel wat pijn gaat doen. Ik heb dan ook niet echt een goede fiets hoor dat telt ook wel mee denk ik :D Ik heb geen rijbewijs dus doe alles wel lopend en op de fiets. Ach als het om kleine stukjes gaat is het nig niet zo erg :D

Deel Deze Pagina