hallo wil graag weten wat jullie hiervan denken ik hou af en toe vocht vast nu is dit niet heel veel volgens mij, ook zie ik af en toe soort sterretjes steeds vaker opeens en voel me vaker eng worden wat zou dit kunnen betekenen?
volgens mij is dat niet zo goed, ik zou je vk bellen want volgens mij kan dat wijzen op hoge bloeddruk o.i.d. of is dat te vroeg in je zw.schap?
bellen naar de verloskundige of gyn heb je ook hoofdpijn en pijn in je buik?Want dat kan duiden op zwangerschapsvergiftiging
ik heb wel eens hoofdpijn maar niet extreem veel en pijn in me buik steken maar das bandenpijn toch. ja denk dat ik morgen me verloskundige eens bel ben nu 26weken dan . maar ik zie steeds vaker van die soort sterretjes en dat je je voelt alsof je elk moment neer kan vallen maar dacht ga wel weg wil niet te snel zeurderig doen enzo. en vaak buikpijn hebk s nachts laatste tijd of s ochtends net of je ongesteld ben?
mijn bloeddruk was ook veelste hoog en zag sterretjes en was elke keer wat benauwt, kreeg snachts hele erge kramp in me buik, heel erg regelmatig om de 2/3 minuten maar het hield op na een half uurtje en had de verloskundige niet gebeld maar ze had liever wel dat ik gebeld had, waarschijnlijk moet je ook urine meenemen dan kunne ze dat controleren op eiwitten. mijn bloeddruk is nu gelukkig weer normaal maarja beter het zekere voor het onzekere nemen!
Ik zou wel even contact opnemen met je verloskundige. Dan kan zij even je bloeddruk opmeten, de symptomen die jij beschrijft kunnen inderdaad betekenen dat je een te hoge bloeddruk hebt.
ik had dat ook rond 29weken, me bloeddruk was toen op eens hoog. Moest toen gelijk stoppen met werken en een aantal dagen rust houden. Sindsdien is me bloeddruk wel weer redelijk stabiel. Maar als ik me weer niet goed voel moet ik gelijk de vk bellen, dus je moet niet denken dat je een zeur ben ofzo. Je kan je beter een keer voor niks laten checken dan dat je straks met zwangerschapsvergiftiging in het ziekenhuis ligt. Ik hou nu ook nog wel wat vocht vast, maar volgens de vk is dat niet heel erg. Morgen weer op controle, dus ik ben benieuwd!
oke ja zal morgen eens bellen dan. ja me bloeddruk was eerst elke keer perfect zei ze dus ben benieuwd ik werk ook niet op dit moment dus t is niet dak teveel doe ofzo mjaa weet t ook niet
pff, meteen bellen hoor morgen en voor zw vergiftiging hoef je niets te doen hoor, dat gebeurt je opeens zonder waarschuwing
gelijk bellen, niet morgen of van de week je verloskundige heeft duizend keer liever dat je voor niks belt dan 1 keer te laat. Het is haar vak en ik weet zeker dat elke verloskundige het geen probleem vind als je haar om raad vraagt in plaats van ons. zij begeleid jou en kan je dus het beste advies geven ik zou dus zeker bellen
Zoals PetraBr ook zegt: gelijk bellen! en niet tot morgen wachten! Als je niet zwanger zou zijn zou het misschien niet zo heel accuut zijn en kun je tot morgen wachten, maar nu je zwanger bent komen sommige dingen als dieven in de nacht, zonder een logische verklaring (behalve dan dat je zwanger bent!) De VK zal je echt geen 'zeur' of 'aansteller' vinden! Ik zie dat het nu twee uurtjes later is sinds je de vraag hebt gesteld...heb je inmiddels al gebeld?
ja gewoon bellen dit zijn duidelijke klachten in elk geval, maarja ik praat makkelijk ben zelf ook geen snelle beller maar dat hebben ze zelf verziekt bij de eerste belde ik wel gewoon en kreeg ik steeds te horen "dat hoort erbij" of we bespreken het wel de volgende check grrrrr nu heb ik zoiets van zal wel... en dat is juist niet goed dus wees niet zoals mij en bel met je VK daar zijn ze idd voor (en hopelijk heb jij betere als bij mijn eerste)
Hoi, Ik heb afentoe hetzelfde gevoel maar bij komt t door een plotselinge bloeddrukdaling iets zouts eten werkt bij mij dan t beste, alleen die krampen heb ik gelukkig niet maar zoals iedereen al zegt voelt t niet goed gelijk bellen hoor ! succes violet
Hallo bedankt voor de reacties morgen ochtend bel ik der gelijk op hoop wel dat ik mag langskomen niet dat ze denkt dat ik me aanstel ofzo ben ik altijd zo bang voor. op dit moment voel ik me op zich wel weer goed het is elke keer met vlagen heel raar want dan denk je oh het gaat weer goed en dan opeens heb je het weer, maar morgen ochtend als ik wakker word bel ik haar gelijk
Dat zal ze echt niet denken! Of je moet al 30 keer aan de tel gehangen hebben.. en dan nog. De vk weet hoe belangrijk het is om aan de bel te trekken. het gaat niet alleen om jezelf maar ook om die kleine! daar zijn ze heel voorzichtig mee (als het goed is) sterkte! hoop dat er niks aan de hand is voor je! Liefs Jazzie
hallo Ik had me verloskundige gister een e-mail gestuurd en tot me verbazing kreeg ik nog terug ik mocht vandaag langskomen ben net geweest me ijzer was heel laag 6.3 en daar heb ik nu pilletjes voor gekregen.me bloeddruk was goed was zelfs 0,7 afgevallen. hield wel beetje vocht vast zei ze maar dat maakt niet uit. moet alleen gaan testen op zwangerschapssuiker want had veel suikers en als ik dat zou hebben dan moet ik op een dieet heb ik het niet is het mooi dus hoop dat ik dat niet heb. ik dronk ook elke dag sinasappelsap en van die vruchtendrankjes multifruit enzo maar dat moet ik niet meer doen zei ze want daar zitten heeeeel veel suikers is dus ik moet water drinken bah bah haha. ben wel blij dat ik langs geweest ben ben ik toch gerustgesteld op zich groetjes stephanie
Toch goed dat je langs geweest bent. Het is heel belangrijk om goed voor jezelf te zorgen en naar je lichaam te luisteren tijdens een zwangerschap