Dit vind ik een rare redenatie. Ik kan bijv. best aardig autorijden. Heb nog nooit een ongeluk gehad, ben nog nooit uit de bocht gevlogen, ik vind mezelf in de stad een veilige bestuurder. Toch is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dat mijn kind de auto in mag zonder goed vast te zitten in zijn maxi-cosi, en ik denk dat iedereen dat heel logisch vind. Wat is dan het verschil met op de fiets en in de auto? Op de fiets ben je nog eens extra kwetsbaar, als je geschept wordt door een auto met je kind in de draagzak loopt het vast slechter met hem/haar af dan in de maxi-cosi.
Nou ik zou het risico niet nemen. Ik heb een zwaar gekneusd borstbeen gehad doordat mijn stuur weg schoot, een kwart slag draaide en ik recht met mijn borstbeen op de punt van mijn handvat kwam. Dit was eigenlijk goed voor een ZH-opname. Ik moet er niet aan denken dat mijn dochtertje hier tussen zou hebben gezeten, dat was dodelijk geweest. Ik zou met 3 maanden voor een fietskar gaan, ook super handig met boodschappen doen.
ff beetje offtopic Nou ga ik sinds 2 dagen op de fiets met yahro en de buikdrager. Nou vind ik het zelf geen fijn idee en voelt ook niet goed! Maar kaye moet toch ook naar de peuterspeelzaal toe en heb mee rijbewijs niet dus ik moet wel iets. Nou ben ik dus aan het kijken voor een fietskar en dat lijkt nu de beste oplossing. Ze zitten allebij droog en als het koud je kan je ze lekker toe dekken met een dekentje. Alleen heb ik 1 probleem kaye kan niet van yahro afblijven hij bedoelt het allemaal lief maar propt er speen er best gemeen in soms. En dan vind ik het wel eng want ik kan het niet in de gaten houden! Is iemand hier ook bekend mee? En hoe heb je dat opgelost?
Vreselijk! Zo vertelde mijn zusje me gisteren dat ze ooit ergens op een forum had gelezen dat er een moeder met haar 5 maanden oude baby ging fietsen en haar kindje in een voorzitje. De moeder fietste van de stoeprand af en het nekje van haar kindje klapte dubbel.....nek gebroken Heb net meer verhalen daarover op internet gelezen,dus geen broodje aap verhaal.
Een bakfiets moet je net t geld voor hebben natuurlijk, ik heb dat niet Ik woon zelf een uur lopend van school vandaan, en 20 minuten fietsend. Ik ben in de kraamweek afhankelijk van mn moeder, die naast de school van de meiden woont. Daarna zal ik met de baby lopend de meiden naar school moeten brengen. Bus vind ik een heel gedoe met 3 kids (vind ik al met 2 kids). Ik denk niet dat ik met een draagzak durf te fietsen, zou bang zijn dat t strik/knoopje los zou schieten.
Ik ben op de hoogte van de verhalen over draagzakken hoor, ik heb er alleen 5 keer 9 maanden zo mee gefietst en het is mij persoonlijk prima bevallen! Ik stem nog steeds voor een bakfiets, (marktplaats anders als het te duur is?) Ik kon het ook betalen. Ik vond fijn/veilig erop uit kunnen heel belangrijk en had het geld er voor over (zooo duur was die bakfiets ook weer niet hoor, heb er 1 van babboe). Een merk kinderwagen is duurder Het fijne van de bakfiets is, dat je geen taferelen hebt waar Stef het over heeft, want er is plek voor 4, dan zet je ze dus niet naast elkaar, plus je kan ALLES zien vanaf je zadel, dat kon ik toen met de fietskar niet.
mijn broer is ooit fietsenmaker geweest en hij heeft mij verboden een bakfiets te kopen- reden dus omdat het vaak hele onstabiele dingen zijn. Vrienden van ons zijn inderdaad omgekieperd- hij uit de running vanwege enorme kniewond, kindjes onder de scgaafwonden, en gelukkig op een verlaten weg en vielen ze richting berm. Bovenstaande post over de draagzak vind ik ook eng klinken, had ik nooit over nagedacht!. Ik heb wel een Baby Mee gekocht, 2e hands, maar het ziet er zo ' schudderig' uit. En ik heb een nieuwe kinderwagen die ik niet zo graag achterlaat bij het kdv, want het is op eigen risico. En als ik zag wat een achenebbes wagens er voor de rest stonden...Kreeg al de tip om een oude kinderwagen te kopen speciaal voor kdv maar waar laat je die dan weer. Ik weet het dus ook niet.
Wij kunnen het lopend doen, zit hier om de hoek nog geen minuut lopen. Waarschijnlijk in de maxicosi op kinderwagen of idd draagzak ofzo.
Wanneer was dat dan? Want inmiddels zijn de bakfietsen goedgekeurd voor het vevoer van kinden hoor! Er zijn nog niet zo lang bakfietsen speciaal voor kindervervoer namelijk. Ik heb eigenlijk nog niet gekeken naar dat soort berichten, ben ik wel benieuwd naar. Ik kan me niet voorstellen dat mijn bakfiets (mits juist gebruikt) gevaarlijk is
Wij hebben een fietskar. Weinig gebruikt, maar de maxicosy kon er wel in. Lekker overdekt, uit de wind en regen. En idd handig met boodschappen, maar het is wel een onding en erg zwaar fietsen. Je zet hem ook niet zo even in elkaar, terwijl hij bij ons wel altijd ingeklapt moet worden ivm de ruimte. En voor degene wiens kinderen elkaar niet met rust kunnen laten, je zou er ook nog eentje in een stoeltje op de fiets kunnen zetten (je oudste bijv.), zodat ze niet bij elkaar zitten in de kar.
Trouwens, voordat ik zelf kinderen had, heb ik eens een vrouw geholpen die gevallen was met de fiets, met twee kinderen erop. Echt drama, kinderen huilen, vrouw huilen Gelukkig hadden ze allemaal niks, maar ze waren wel met stoeltje en al van die fiets afgekukeld, die schroeven waren gewoon afgebroken. Dus zo veilig zijn stoeltjes nou ook weer niet.
Nou ik weet niet hoor, maar heb je wel eens op een bakfiets gefietst? Ik denk dat je broer lichtelijk overdreven heeft of hele oude versies van bakfietsen heeft gezien. Daarbij bestaat er ook bafietsen met 2 wielen ipv 1 en die kunnen niet eens omkieperen (tenzij je heel, heel hard je best doet misschien). Heel Amsterdam fietst op die dingen en ik heb nog nooit iemand om zien vallen. Dan lijkt mij een fiets an sich juist veel en veel gevaarlijker. Wij moeten ons kind ook met de fiets naar het kdv brengen en stemmen dus ook voor de bakfiets Via marktplaats hoeven ze niet eens zo duur te zijn inderdaad. Wij schaffen er eentje aan via een fietsenregeling van het werk van mijn man (750 euro terug te krijgen via de belastingdienst). Als we heel erg veel geluk hebben ligt onze kdv trouwens NAAST ons huis dus dan is het probleem sowieso opgelost
Ik ben ook een fietser , alleen heb het nog nooit geprobeerd om met een babytje in een draagzak te fietsen , ik heb ook geen auto wij allebei niet.. ik durf niet in een draagzak met de baby te fietsen maar mijn vriend denkt er weer heel anders over hij heeft het vaak gedaan bij mijn zoontje.. toch hou ik altijd mijn hart vast stel je voor dat het valt en dan? Maar dan denk ik in een voorzitje kan het ook een behoorlije klapper maken of achter op met een maxi cosi. Je moet denken waar jij je het beste bij voelt.. als je twijfelt doe het dan niet.
Een bakfiets moet je op LEREN fietsen b.t.w, het fietst niet zoals een normale fiets. Bij de eerste ritjes wordt ook aangeraden alleen te fietsen en even te oefenen. Ik had de bochten, heuveltjes e.d zo onder de knie. Je kan niet meer zo door de bocht scheuren als op een normale fiets. Het is idd een beetje een kunst, maar ik ben er helemaal verlíefd op nu
Ik heb zelf een fietskar gehad, is erg handig, kunnen twee kids in of een maxicosi. Alleen er zijn ook mensen die dat niet fijn vinden omdat je de kids niet kan zien. Is wel wat voor te zeggen. Dan kan je nog denken over zo'n bakfiets, maar die dingen zijn wel duur....
nouja, het heeft ws ook met mijn legendarische onhandigheid te maken , maar die vrienden van ons zijn dit jaar omgekukeld met een NIEUWE bakfiets met 3 wielen, en hij is erg behendig (doet ook aan motorcross ed). En ik heb zat mensen om zien vallen om heel eerlijk te zijn in Amsterdam. Maarja ik kreeg het ook voor elkaar om de lodger shelter uit te proberen en heel babypark een hartaanval te bezorgen omdat de babybjorn ineens door de lucht vloog (leek net een echte baby, geen goed plan in een winkel vol zwangere vrouwen). Dus het ligt ws aan mij, ik durf het in ieder geval niet aan.
Hier in Duitsland rijden veel ouders met een chariot. Zo'n kar achter de fiets. En dan vanaf een maand of 3 met maxicosi erin.
Hier ook een fietskar, met baby en peuterschaal. Ze mogen er al heel snel in, onze jongste is vorige week al meegeweest in de babyschaal (ja je moet wat, wij hebben geen auto en wonen erg afgelegen) en dat gaat prima hoor. Bij de eerste hadden we er gewoon een maxicosi in, gaat ook goed, maar dan past er geen tweede kindje meer naast.
Ik zou niet voor een draagzak of een maxi cosi achter op de fiets kiezen, zeker niet als ze nog zo klein zijn. Ik zou voor de bakfiets gaan. En met 6-7 maand mag je kindje echt nog niet in een kinderzitje voor op de fiets. Dat mag pas als ze goed zelfstandig rechtop kunnen zitten. Ok die zijn er wel met 7 maand.