Vind het wel een hele koude wind. En die kleintjes zitten stil dus hebben daar sneller last van. Maar inderdaad, goed aankleden en lekker fietsen. Breng mijn dochter iedere ochtend naar de oppas. Op de fiets. Zij zit voorop en is een echte koukleum. Zij heeft een lekker skipak aan en de muts op.
Was vanmorgen ff boodschappen doen met de fiets. Maar ik vond het helemaal niet zo koud. Vond het gister kouder. Gewoon lekker fietsen.
Ik heb m'n frummel van 11 maanden bijna dagelijks op de fiets en ook met dit weer. Wel een skipakje aan, is nog maar een baby. En m'n peuter gaat gewoon met een sjaal en jas aan op de fiets, evt dunne handschoentjes. Maar een van 2 jaar heus wel met dit (Siberische winter ) weer achterop de fiets
Nou, zoals de rest ook al zegt, fietsen kan prima, zo koud is het echt nog niet. Ik breng mijn zoontje altijd op de fiets naar het kdv. Ook vorige winter toen het zo koud was. Gewoon lekker een sjaal, muts en wanten aan en gaan met die banaan.
Als je regelmatig fiets, dan zullen je kids het gewend zijn. Mijn kindjes die huilen echt als ik ze nu meeneem op de fiets! Muts sjaal en wanten, en toch echt huilen hoor!
Hmm ik ben zelf een echte koukleum en zou het op de fiets wel fris vinden. Vooral aan de handen. Echter... Ik loop dus al heel de week met m'n jas open. Dochterlief heeft het altijd warm dus als ik twijfel krijgt ze hetzelfde aan als ik zelf aan doe. Maar ze gaat al de halve week in een T-shirtje naar school. Evt onder lichte dwang met een vestje of jasje erop maar als ze de kans krijgt....
Zo koud is het echt nog niet hoor. Hier krijgt ze gewoon winterjasje over haar normale kleding aan en bij harde wind een sjaal. Muts gebruiken we nu niet, soms zet ze zelf haar capuchon op.
Wij fietsen eigenlijk bij elke temperatuur nog, alleen bij sneeuw/ijzel niet. Bij erge kou doe ik bijvoorbeeld een maillot onder haar broek, of juist beenwarmers er overheen. Over haar kleren nog een extra vestje en dan haar jas, en wanten/sjaal/muts. De beenwarmers zijn ook altijd lekker als tussenstuk tussen broek en schoenen, dan waait het niet in. Daarbij ga ik ook geen hele stukken fietsen, max een kwartier/20 minuten ofzo!
Wel een tip, bij échte kou onder het vriespunt maar kan je nu ook al doen, smeer ik altijd een laagje vaseline op mijn gezicht(en de meiden willen dan natuurlijk ook) dat maakt dat ik het in mijn gezicht wat minder koud heb en daarnaast is het ook goed voor je huid(anders wordt het zo schraal). Voor de meiden heb ik van die thermo pantys van de action en die houden de beentjes lekker warm. Maar ook ik zou gewoon de fiets pakken hoor, ook met een paar graad lager.