Ik ga gewoon lopen met de kleine, en koop een mamafiets als hij goed kan zitten. Zie het niet zitten fietsen met de kleine achterop in de mc. Het idee dat ik hem dan niet kan zien..brr Bakfiets lijkt me ook wel onhandig, zo groot. En als de kleine groter wordt heb je er niet zo veel meer aan. Mama fiets kan ook gewoon als fiets na die tijd..
vraag me af of je een buggy op de buggydrager kunt doen, en dan nog een maxi-cosi achterop de fiets. En hebben jullie geen oudere kinderen die dan ook mee gaan? Mijn dochter zit nu nog voorop, maar volgend voorjaar zou zij denk ik qua gewicht achterop moeten... En de maxi-cosi dan ook. Probleem!
wil je nu met dit gure weer wel met zo'n kleintje op de fiets? Ik heb ook zelf geen auto, en dus afhankelijk van het OV. Ik ga alleen naar de stad als manlief (en z'n auto) er ook is, gelukkig heb ik wel een supermarkt op loopafstand. Ons kindje gaat in januari naar het kdv maar het lijkt me niks op de fiets als er weer zo'n pak sneeuw ligt als afgelopen winter.
Ik weet iemand die ook zo een baby-mee heeft voor op de fiets en die doen altijd een regenhoes voor de maxi cosi erover heen, zodat het kindje toch meer beschut zit, misschien ook voor jou een idee?
Tsja, waar ons kdv is (we hebben één dag een plek, ik hoop op iets een stuk dichterbij), kan ik in 20 minuten op de fiets zijn. Met het OV plus een stuk lopen om van/bij de tram te komen, zal het zo'n 40 minuten kosten. En dan heb ik het nog niet over wachttijd, tram net gemist... OV is leuk, maar als het 2-3x zo lang duurt, ben ik er toch snel klaar mee. Het veiligheidsaspect vind ik wel een issue! En er ligt niet altijd sneeuw. Als er sneeuw ligt, ga ik niet met de baby op de fiets.
Ja, da's zeker een idee. Hadden we zelf ook al over na zitten denken, zeker nu het wat kouder wordt. Ik ga er van de week gelijk achteraan. Dank voor de reminder!
Is natuurlijk lang niet voor iedereen een optie... Ik woon 6 km van mn werk, woon in een dorpje, werk in "de stad" en als ik de kleine met de auto naar het KDV zou brengen dan ben ik zeker 2x zo lang onderweg als met de fiets. En ook dan heb je niet altijd een keuze toch? Ik kan onmogelijk met het OV naar KDV/werk omdat er dan echt nog geen bussen rijden hier en ik dan enorm veel langer onderweg ben. In de stad is OV vaak beter geregeld als in de polders; hier rijd 1x per uur een bus naar de stad, dan zou je vanaf daar nog op de bus naar KDV moeten stappen en daarna een bus naar werk, dan is 't al half 10 eer ik op mn werk ben, 2 uur te laat en zeker als 't slecht weer is, heeft mn man de auto; die werkt 16 km van huis en ik 6 km...
Wij hebben een bakfiets met daarin een maxicosidrager. Wij gebruiken inderdaad ook de regenhoes met dit weer, gaat prima! Zo hebben we zoonlief de eerste maanden naar het KDV gebracht totdat ie in het fietsstoeltje kon. Een draagdoek zou ik nooit gebruiken op de fiets.
Ik heb mijn dochtertje ook meegenomen in de baby-mee vanaf 4 maanden. Overigens alleen als ik naar mijn werk moest. In het begin moest ik er erg aan wennen maar ik vond het ideaal! Mijn dochtertje viel ook regelmatig in slaap in de baby-mee. Wel heb ik gelijk een regenhoes voor de maxi-cosi aangeschaft, natuurlijk voor de regen maar vooral voor de wind en de kou.
hmm nee zie je mij niet doen. zo een kleintje gaat lekker in de wagen mee. zo een maxicosi op de fiets vind ik ook een heel eng idee.
ik vroeg me al af of in een bakfiets een maxicosi mee kan, of een andere manier om je baby ermee te vervoeren. Ik zit er sterk over te denken om mijn mamafiets te verkopen en voor een bakfiets te gaan. Voor die aanhangertjes heb je babyschalen etc, maar heb je die ook voor een bakfiets?
Babymee kan gewoon in de bakfiets, kijk maar: Bakfiets of via Bakfiets.nl - Home - Bakfiets | Cargobike | Kindervervoer | Transportfiets | Lastenrad | Work bike | Velo de Transport | Ladcykler | Transportbike
In sommige situaties kan het helaas niet anders... Ik probeerde ook zoveel mogelijk met de wagen te doen maar soms moest ik dus met de fiets dus ja dan het liefste op een veilige manier.
Inderdaad, ik snap die reacties ook niet echt steeds... Op veel plekken KAN je gewoon niet met de wagen, als ik hier met de wagen boodschappen zou gaan doen, moet ik toch eerst 5 km lopen eer ik een winkel tegenkom...
Oja handig! ik ga volgende week bakfietsproefrijden, ben benieuwd! het lijkt me alleen heel onhandig om zo'n bakbeest ergens fatsoenlijk te parkeren (denk aan een drukke zaterdag in het centrum van de stad). Maar goed, overal is een oplossing voor .
Ik snap best wel waarom een buikdrager afgeraden wordt op de fiets. Maar wat dacht je van uberhaubt in het verkeer met een baby. Zo'n karretje erachter: makkelijk over het hoofd te zien. Een maxi cosi op de bagagedrager: topzwaar, kun je ook makkelijk vallen en kun je je kindje helemaal niet beschermen. Auto: er gebeuren eeeeerg veel ongelukken in het verkeer. OV: je moet het kindje geloof ik uit de wagen halen: lijkt me ook niet veilig. Je hebt geen gordel om, en kunt je kindje nauwelijks beschermen. Als je het kindje wel in de wagen (moet) laten: is ook niet veilig: doe je in de auto ook niet. Niet om bang te maken, het klinkt vast heel negatief.. Maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat het allemaal niet optimaal is! Dan is lopen vast het beste, maar dan kom je niet overal..!
Zo'n karretje achter je fiets dien je te voorzien van een hoge, feloranje vlag om het verkeer erop te attenderen. Bij een botsing zal hij eerder wegschuiven, dan kantelen, zo blijkt uit tests. Echt veiliger dan de baby-mee! Natuurlijk is niets 100% veilig, dan moet je thuis in bed blijven.