Op de fiets met pasgeborene

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Yotsuba, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luusje06

luusje06 Actief lid

9 dec 2009
    227
    0
    0
    leidster kinderopvang
    hellevoetsluis
    ik zou in jullie geval kijken voor een bakfiets zou alleen voor een driewieler gaan en niet voor een twee wieler ( is wel zwaarder ) maar ik ben een keer omgevallen met een twee wieler over een klein randje in de weg met een baby ( van een oppas gezin ) maar dit is mijn mening.
    liefs luusje

2. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.159
    408
    83
    @OV: in Amsterdam is er een limiet aan uitgeklapte kinderwagens in de tram en als je toch mee wil zul je de wagen moeten inklappen en je kindje eruit moeten halen

3. sprankje

sprankje Actief lid

9 jul 2009
    135
    0
    0
    Ik heb voor € 50,- een fietskar op internet gekocht: Ons meisje (geboren in juni 2010) zit beschut en super-veilig: dubbele bevestiging aan de achteras van mijn fiets en de kar zelf is een stalen kooi!
    Wel een stuk zwaarder fietsen, maar ik zag het niet zitten de hele winter alles alleen maar wandelend te doen. Mijn kar kun je afkoppelen en als (mega)buggy gebruiken. Ik heb er een babyschaal bij gekocht, ook via mp.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    ik had mn dochter acherop in zo'n maxicosi ding.. vond het echt ideaal. je mag volgensmij niet eens met een draagdoek fietsen en zou het zelf ook absoluut nooit doen.
    ik zit ook met probleem hoe ik dat straks moet doen omdat mn dochter achterop zit. denk maar via mp zo'm karretje voor achter mn fiets aanschaffen. Maar hoop wel een beetje dat ik snel met mn rijbewijs kan beginnen! stuk makkelijker.

5. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ja hier heb je ook een beperking op aantal uitgeklapte kinderwagens in Ov. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er al te veel wagens waren.
    Maar ik heb haar er dus nog nooit uitkorven halen in het ov

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier ook de babymee gehad en het is echt een ideaal ding. Alleen zonder mc en baby erin, vond ik het wel behoorlijk rammelen.

En tja, je kan je kindje niet zien, maar als je kind boven in bed ligt te slapen kan je hem toch ook niet zien?
    En dat geld ook voor als je kind in de auto vervoerd wordt in de mc. Dan zie je hem ook niet. Behalve als je zo'n spiegel hebt, maar je kan ook een achteruitkijkspiegel op je fiets monteren.

Deel Deze Pagina