Minder slaap nodig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WesDaan, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Mijn zoontje slaapt sinds afgelopen weekend door.
    Hij slaapt dan van 23.00 tot 6.00 ongeveer.
    Nu was het zo als hij zijn flesje van 18.00 had gehad dat hij daarna even ging slapen en vaak weer wakker werd rond 21.00.
    Echter de afgelopen 2 dagen slaapt meneer verder en moet ik hem wakker maken om 23.00 voor de voeding.
    Hij drinkt dan nauwelijks echter misschien 100cc van de 200cc. en valt gewoon in slaap.
    Met als gevolg dat hij eigenlijk om 4.00 uitgeslapen is, honger heeft en wakker wordt.

Zal hij gewoon minder slaap nodig hebben?
    Overdag gaat hij om 10.30 tot ongeveer 13.00 slapen.
    Dan even spelen en om 14.00 zijn volgende flesje.
    Gaat daarna vaak om 14.45 naar bed en slaapt dan tot 16.30 ongeveer.
    Daarna sliep hij vaak van 19.30 tot 21.00 en was dan wakker tot zijn laatste fles.
    Kreeg dan zijn fles dronk hem dan ook helemaal leeg! en sliep dan tot een uur of 6.

Hij krijgt nu 5 voedingen van 180/6 smorgens wilt hij nog wel eens iets laten staan. En dat krijgt hij dan later op de dag erbij.

Ik heb hem gisterenavond om 19.00 ook onder de douche gedaan, en toen al omgekleed voor de nacht.
    Zal het hierdoor zijn?
    Want voorheen deed ik dit niet en kleede ik hem pas om 22.30 om voor de nacht.
    Ik heb dit gisteren eigenlijk gedaan omdat hij savonds echt moe is maar gewoon niet wilt slapen, zowel niet in bed, kinderwagen bak, alleen maar op de arm.
    Terwijl het volgens mij wel belangrijk is dat hij gewoon rond 20.00 op zijn bedje ligt.

Oja als ik zijn voeding 23.00 oversla komt hij snachts om 13.30 weer.
    Dus daar zit ik ook niet op te wachten ;).

Hebben jullie tips?
    Ik denk dat hij nog te klein is om op 4 voedingen over te gaan.
    Want 180/6 drinkt hij soms al niet leeg, dus dan zal hij grotere flessen al helemaal niet leeg gaan drinken.
    Dus het is wel belangrijk dat hij die laatste voeding nog krijgt.

Help!

Deel Deze Pagina