Dreumes klimt overal bovenop

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wenda, 12 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Mijn zoontje is nu 15 maanden en is een echte klauteraar. Hij wil overal bovenop klimmen. Vind ik dat niet zo heel erg, maar hij klimt ook op de tafel en in de vensterbank;) En dat wil ik gewoon echt niet hebben.
    Bij ons staat een deel van de bank tegen de vensterbank en zo klimt hij erin. Hij kijkt graag naar buiten, naar de auto's en de vogeltjes, maar dit kan ook vanaf de bank.

Ik heb al van alles geprobeerd zodat hij er niet meer in zou klimmen. Ik heb uitgelegd dat de vensterbank voor de plantjes is en niet voor kindjes, ik ben boos geworden, ik heb hem voor straf in de box gezet. Maar niks lijkt te helpen. Hij lacht me gewoon uit en als ik naar hem kijk schud hij zelf al met zijn hoofd dat het niet mag.

Herkent iemand dit? Hebben jullie tips hoe ik dit het beste aan kan pakken? Ik heb ook om me heen gevraagd, maar krijg het idee dat alleen mijn kind maar zo doet en verder niemand:(

2. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pff irritant.. Ik herken het wel, met andere dingen.. Ik probeer maar af te leiden met iets dat wél mag, met een heeeeele lange adem. En als ik er eventjes echt geen puf meer voor heb, laat ik het maar even gaan. Ik heb hier ook wel gemerkt, dat als het geen aandacht meer krijgt (het stoute gedrag) het niet meer leuk is, en het dan binnen een weekover is. Succes!

3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    496
    83
    Hier ook een klimkabouter die graag op tafels en in de vensterbank klimt. Op de tafel mag hij absoluut niet (vind ik ook te hoog voor als hij eraf valt), de vensterbank mag hij van mij wel in. Omdat hij het zo leuk vindt om naar buiten te kijken, en er ook regelmatig paarden voorbij lopen en er van alles te zien is.

Ik had op een gegeven moment zoiets van, pick your battle. Er is al genoeg wat hij niet mag (zoals op de tv slaan, aan snoeren trekken enz) en hij doet er verder niks of niemand kwaad mee als hij daar zit.

Maar goed, dat is natuurlijk mijn eigen keus. Als jij echt absoluut niet wilt dat hij op de tafel en vensterbank zit, dan is er weinig anders te doen dan toch continu hem er vanaf halen en aangeven dat het niet mag. Ze zijn nu ook in de fase van lekker alles uitproberen en grenzen opzoeken, en zoals met elke fase: hij gaat voorbij! Hier is meneer al een stuk minder aan het uittesten, terwijl hij je dus eerst ook gewoon in je gezicht uitlachte.

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ja!
    Volhouden dat het niet mag..

5. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Tenzij er vanaf valt en een gat in het hoofd heeft..

Herhalen, herhalen. Meer kun je niet doen helaas.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier zou hij ook van de bank in de vensterbank klimmen, dol op naar buiten kijken, dus ik snap dat wel.
    Hier kan hij gewoon vrij uit bij de vensterbank. Bij m'n ouders staat de bank er ook voor, maar er is ook een stukje vensterbank vrij.
    Dus als hij daar op de bank klimt om naar buiten te kijken haal ik hem eraf en laat hem zien waar hij wel naar buiten mag kijken.
    Vaak mag hij dan op z'n knietjes op de hocker zitten en naar buiten kijken, gaat prima en als hij het zat is klimt hij er zelf weer af.

7. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Een gat in het hoofd (of tanden die afbreken) kan ook gebeuren als ze gewoon struikelen en ergens tegenaan vallen.

Maar als je het gewoon niet wilt inderdaad blijven herhalen.

8. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Bedankt voor de reacties!! Blij om te merken dat wij niet de enige zijn bij wie het zo gaat. Ik dacht al dat het aan mij lag ofzo:)

Ik wil niet dat hij in de vensterbank zit, omdat hij vanaf de bank hetzelfde kan zien. Dus er is weinig meerwaarde van in de vensterbank staan. En ik ben een beetje bang dat hij het ook bij anderen gaat doen.

We gaan blijven herhalen dat het niet mag en hopen dat hij het een keer oppakt!:D

9. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    496
    83
    Klopt, daarom mag hij alleen op de vensterbank tot waar de bank komt, en daar blijft hij ook keurig zitten :) En gelukkig ligt er een heel dik kleed onder de vensterbank, mocht hij toch onverwachts vallen ;)

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Herkenbaar! Mijn dreumes van 16 mnd is ook echt een berggeit. Ze klom voor het eerste de trap op toen ze 7,5 mnd was en sindsdien is er niks veilig in huis. Ze klimt op stoelen, de bank, de tafels, de kasten, de glijbaan van haar zus, speelgoed of wat dan ook. Een groot deel van de dag ben ik bezig haar van dingen af te halen, want ze kent totaal geen angst en ziet geen gevaar. Zo stort ze zich zonder problemen over de leuning van de bank met haar hoofdje naar beneden ;).

Maar on the bright side, ik ga niet naar de sportschool en ben in jaren niet zo afgetraind en gespierd geweest als nu. De hele dag achter haar aan rennen en haar vangen/pakken/tegenhouden werpt op deze manier in ieder geval nog wat vruchten af.

11. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een aapje van net 1 jaar. Overal zit en klauteren ze op. Zolang ze niet op iets klimt waar ze vanaf kan vallen en zich echt bezeren laat ik haar. Maar deze week zat ze ineens ook boven op tafel. Of op de leuning van de bank en daar pak ik haar dan vanaf met driftbuien als resultaat maargoed dat moet dan maar ff.

12. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ook hier een klimmertje.... op de grote tafel heeft ze ook wel eens gezeten (via de stoel zelf de tafel opgeklommen) en dat vind ik idd te hoog, dus daar haal ik er direct vanaf. Op de bank en kleine tafel mag ze van mij wel klimmen, das ook niet zo hoog. Wel merk ik dat ze heel voorzichtig is, ze leert balans houden en draait zich ook echt keurig om om er weer vanaf te gaan. Dus ik zie er ook positieve dingen in, ik merk echt dat ze voorzichtig is met ergens vanaf gaan en dat ze goed balans kan houden. Met peutergym heb je ook dat ze via een bank omhoog moeten klimmen naar bv de hoge mat en dat kan ze ook zelf qua balans houden (loop er natuurlijk wel naast).
    Maar zoals gezegd op de grote tafel en de trap mag ze van mij niet klimmen en dan haal ik haar er ook van af.

13. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hééél herkenbaar. Gék werd ik er van haha! Hier dus ook een echte klimmer en klauteraar. Een hele goede ook! Ik ging eerst de strijd aan met op de vensterbank klimmen, maar met de komst van nr 2 were het lastiger want de boef deed het juist wanneer ik aan het voeden was. In die periode had hij enorme driftbuien en heb toen ook besloten 'pick your battlles' Vensterbank mocht hij sindsdien op klimmen. Hij deed dit trouwens echt niet overal hoor. Soms wel, maar dan 1x zeggen dat het niet mag en dan is het ook klaar. Overigens, toen het ineens geen issue meer was en hij wel mocht, deed hij het ineens minder vaak en nu nauwelijks nog;) En zoals ook genoemd, wij zagen ook al heel snel dat hij een hele goede motoriek heeft en voorzichtig is bij het op en afklimmen. Tegenwoordig klimt hij ook in de box van z'n zusje om er lekker naast te liggen:D

Deel Deze Pagina