Op de fiets...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door annick1984, 8 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

De minimaal 9 maanden die hier geroepen wordt klopt overigens niet hoor. Leeftijd heeft er niks mee te maken. Ze zijn verplicht die richtlijn aan te geven maar dat is het dan ook, een richtlijn.
    Het gaat erom wat je kind al kan en of dat met 7 maanden of 14 maanden zo is, eerder moet je niet gaan fietsen.

2. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Gelukkig maar, die negen mandengrens was mij ook niet bekend.De eerste ging met tien maanden mee, toen kon ze zelfstandig in zit komen (en ook meteen langs lopen:D), maar de tweede is sneller, die kon met ruim zeven maanden al zelf tot zit komen en is vanaf dat moment inderdaad meegegaan op de fiets om de oudste naar school te brengen (incl. wachttijd bij het ene stoplicht de beroemde vijf minuten).

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het pas gedaan toen onze dochter goed zelf kon zitten en gaan zitten.
    Het lijfje moet behoorlijk wat klappen opvangen, zou het 'risico ' niet nemen

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb mijn oudste 2 kids vanaf 9maanden meegenomen op de fiets, maar dat was dan alleen naar mn schoonouders (die een straat verderop woonden) of de gastouder (die 2straten verderop woonde). langzaam ben ik dit gaan uitbreiden toen ik merkte dat ze steviger zaten in het zitje.
    mijn jongste is nu ruim 8maanden maar die gaat denk ik met 9maanden nog niet mee op de fiets. hij is met alles net wat langzamer dan zn broer en zus en laat zich ook nog met gemak omvallen. misschien dat ik het bij 9maanden een kee probeer naar de glasbak aan het einde van de straat maar verder durf ik nog even niet.
    mijn tip is dus ook als je het wil proberen begin dan met een heel klein stukje en als dat goed gaat breid je het rustig verder uit. ga dus niet gelijk een kwartier of langer fietsen want ook al zou hij het aankunnen, hij moet er ook aan wennen.

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Zoals al vaker gezegd, niet doen.
    Heb ooit een vreselijk verhaal gehoord over een kindje wat dus ook nog niet goed kon zitten en z'n nekje heeft gebroken op de fiets toen mama te enthousiast over drempeltjes ging fietsen.
    De spieren zijn echt nog niet stevig genoeg dus niet doen...

6. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn dochter was ook wat later met zitten, die heb ik pas na een jaar meegenomen op de fiets. En mijn zoontje is vorige week voor het eerst op de fiets geweest, die is anderhalf maar die zit pas sinds december los.
    Liever te lang wachten dan te vroeg gaan.

Deel Deze Pagina